Güzel anime müzikleri…

Anime sektörü başlı başına bir endüstri. Çizimler, seslendirme performansları, muhteşem senaryolar kadar anime soundtrack’leri de bazen öyle aşmış oluyor ki, böyle müzikleri Hans Zimmer ya da A. R. Rahman bile yapamazdı diyorum… Özellikle ünlü animelerin efsane soundtrack’leri hepimizin mâlumu: Naruto, Bleach, Full Metal Alchemist (FMA) ve benim özellikle favorim olan Death Note… Ayrıca Rose of Versailles, Nana ve Peach Girl’ün müziklerini de çok sevdiğimi daha önceki yazılarımın birinde yazmıştım. Bugünse pek bilinmeyen, kıyıda köşede kalmış bazı anime şarkılarından bahsetmek istiyorum. Hatta bu bahaneyle animelerden de biraz bahsedeyim… Listeyi hazırladıktan sonra baktım, genelde duygusal olan parçaları seçmişim; o yüzden bir ara da “gaz parçalar”ın olduğu bir liste yaparız, olmaz mı?

İşte size yüzlerce kez de dinlesem bıkmayacağım muhteşem anime müzikleri:

KalafinaHikari No Senritsu: Bu melodi (ki kendisi Japonca’da “ışığın melodisi” anlamına geliyor) bu senenin animelerinden So-ra-no-wo-to (sora no oto)’nun açılış parçası. Sora no Oto, K-On’un askeriyede geçeni gibi değerlendirilse yanlış olmaz sanırım: İki animedeki çizimler, hikâye (hiç müzik tecrübesi olmayan bir kızın bir enstrüman çalmayı öğrenme öyküsü, bu arada başında geçenler…), komedi unsurları birbirine çok benziyor. Birini sevdiyseniz diğerini de sevmeniz yüksek ihtimal.

Ayrıca Kalafina, sen ne güzel bir grupsun öyle!

Alyssa SearrsIt’s only the fairy tale: İşte çok tatlı bir melodi daha… My Hime (Mai Hime) isimli animenin muhteşem soundtrack’ine ait. Mai Hime ise fantazi-romans-bol aksiyon hatta biraz da ecchi karışımı bir anime gibi görünse de, özellikle ikinci yarısından itibaren fena halde dark side’a geçiş yapan, depresif bir anime halini alıyor. Sihirli güçlere sahip olan bir grup kız öğrenciyle, ve bunların savaşmak zorunda olduğu canavarlar (ve arkalarında yatan büyük sırlar) ile ilgili bir öyküsü var… Defalarca gözlerimin dolmasına engel olamadığım, oldukça ağır bir animeydi… (Bu arada videoda animeye dair biraz spoiler var; animeyi izlemeyi düşünenleri baştan uyarmış olayım…)

Hiroko TakuchiI’m Here: Bu da başlayıp da tamamlayamadığım anime serilerinden Ef – A Tale of Memories’in bitiş müziklerinden biriydi. Çok tatlı bir armonika melodisiyle başlar.

Anime ise aslında romantik bir şeyler arayanları tatmin edebilecek bir anime: Çizimler de, öykü de oldukça hoş… Fakat işte mıymıy konuşan koca gözlü anime kızları bana fazlasıyla itici geldiği için ben izleyememiş, yarıda bırakmıştım… Tsundere’leri tercih ederim 🙂

Selena CroneSayonara Solitaire: Bu ise, yine çok bilinmeyen, oysa bence hiç de fena olmayan bir anime serisi olan Chrono Crusade‘in kapanış müziği.

CS, “nuns with guns” diye bilinen “savaşçı rahibeler” konulu, shounen bir anime. Biraz FMA tadı var; ama onun daha romantik olan versiyonu. Bizimkinden farklı bir evrende geçiyor ve bu evrende şeytanlar cirit atıyor. Kiliseye bağlı “magdalena order” isimli savaşçı rahip/rahibeler grubuna ise bu şeytanlarla savaşmak düşüyor… Ve evet, bunun da sonunda ağladım ben (ehe :P)

Moscow Choir Bratja: İşte bu şarkıyı öyle seviyorum ki, dahil etmeden duramadım: Aslında oldukça bilinen ve takdir edilen bir parçadır; Full Metal Alchemist’in (FMA) soundtrack’inde bulunur ve en dramatik sahnelerin birinde çalmaya başlar. Sözleri Rusça’dır (fark edeceğiniz gibi…) ve Bratja “brothers” yani kardeşler demektir… Animeye bu kadar cuk oturan bir müzik olamaz… İnsanın erkek olup bir de erkek kardeş sahibi olası gelir 😀 😀

Kiyoura NatsumiTabi no Tochuu: Spice and Wolf’un açılış parçası olan bu şarkıyı da yeniden listeye dahil edeyim dedim, çünkü çok bilinmiyor… Spice and Wolf da tatlı bir anime; Orta çağda geçiyor ve ekonomik terimler biraz kafa karıştırıyor olabilir; ama romantik anime severlerdenseniz izlemeden geçmeyiniz…

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı anime, Müzik içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

17 Responses to Güzel anime müzikleri…

  1. diaboloviolette dedi ki:

    müzikleer 🙂

    ben de soundtrackler ile ilgili bir yazı hazırlıyor idim. güzel oldu bu 🙂
    naruto gelir hemen aklıma. zor zamanlarımın kurtarıcısı 🙂 bir gaz pir gaz.. ne güzel soundttracktir o, acayip bir keyifle dinlerim.
    joe hisaishi’yi de anmadan geçmek istemiyorum bu başlık altında.
    death note’a değinmen pek güzel olmuş. çok başarılı. daha seyretmeden dinliyordum 🙂
    sonraaa ghost in the shell, kenji kawai: making of cyborg, reincarnation gibi eserler var ki.. amanın!! tabii bunlar, yukarıdaki animelerle aynı sınıfta yer almayabilir ama olsun 😀

    watashi wa watashiva wa watashi wa candy 😛

    • hikaruivy dedi ki:

      vayyy, süpersin diabolo! senin de böyle bir yazı yazman şart olmuş 🙂

      naruto candır, animenin bilmemkaçyüz bölümünü gözüm korkup izleyememekle beraber müziklerini çok ama çok severim. Death note ayrı bir fenomen zaten.

      Kenji kawai’nin müzikleri efsanedir yau… hele reincarnation, tüyleri diken diken eden bir müzik… joe hisashi olmasa, hayao miyazaki hayao miyazaki olmazdı; o kadar kesin konuşuyorum 😀

      Yazını merakla bekliyorum ^^

    • SdSds dedi ki:

      bencede haklısın cok süper soundtracklar var

  2. diaboloviolette dedi ki:

    benim yazdığım özellikle anime müzikleri hakkında değil gerçi ama olsun. 🙂

    ama bak naruto’nun şöyle bir ilk 50-60 bölümünü bile seyretsen o müzikler bambaşka bir hâle dönüşür.. 🙂

    inşallah kısa sürede yayınlayabilirim.

    • hikaruivy dedi ki:

      başlamıştım biraz, ama devamını getiremedim… bleach’te de öyle oldu… ama naruto’yu daha az izledim. tamam, bir şans daha vereceğim sen öyle diyorsan 😀

  3. winpohu 'ca dedi ki:

    bayılıyorum anime müziklerine bu aralar kimi ni todoke ,death note ve wolcome to the nhk nin müziklerini tekrar tekrar dinliyorum 🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      evet ya, kimi ni todoke ve NHK de iyidir… animeleriyse şahanedir 🙂 yalnız KNT’nin 2. sezonu Japon depremi yüzünden kesintiye uğradı, çok fena oldu 😦

  4. Lee dedi ki:

    Kalafina çok çok iyi bir grup çingu, ben de kendilerini deli gibi dinlemekteyim 🙂
    Anime müziklerinin hepsini beğendim, zevklerimiz benzermiş, ben de zamanında böyle bir yazı yazmıştım. Ellerine sağlık diyorum 🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      sağol çingu, hatırlıyorum senin yazını da… ben de senin seçtiklerini beğenmiştim… evet, duygusal müziklerde zevkimiz tuttuğuna göre koreli boyband/girlband’lere olan önyargımı yenip senin tavsiye edeceklerini dinlemeye başlasam fena olmayacak galiba 🙂

  5. sheymailehersey dedi ki:

    Bloğunuzu bi süre önce keşfettim. Yazılarınızı zevkle takip ediyorum. Genelde izlediğim animelerin şarkıları aklımda kalır ama Brajta’nın yeri ayrıdır. her dinlediğimde tüylerimi diken diken eder bu şarkı. Fma brotherhood’u ilk seriden çok daha fazla sevdim ama tek eksiği bu şarkının olmamasıydı.

    • hikaruivy dedi ki:

      hoşgeldin şeyma! ben de bu yorumundan sonra senin blogunu keşfetmiş bulunuyorum 🙂

      Bratja harikadır, kesinlikle… Bense FMA mi, Brotherhood mu dersen kararsız kalırım sanırım… Yani, birinin sonu mangaya uygun diğeri tamamen farklıydı; o açıdan farklı farklı tatları vardı… İkisinin de yeri ayrıdır 🙂 Ama Bratja’nın yokluğu, kesinlikle ve kesinlikle büyük bir eksik Brotherhood için…

  6. sheymailehersey dedi ki:

    FMA çok daha duygusaldı. Brotherhood’sa aksiyona doyuruyordu. Ayrıca Roy Mustang’in daha ön planda olması ve Mira Armstrong gibi harika bi karakterin olmasıda cabası. Ama dediğin gibi iki seride birbirinden güzel. Ama benim için Brotherhood biraz daha ağır basıyor sanırım.

    • hikaruivy dedi ki:

      çok güzel tespitler şeyma’cım… evet, kesinlikle doğru, aksiyonseverler için brotherhood daha öne çıkacaktır. bense biraz duygusallıktan yana olduğum için FMA sanırım yüzde 51 ağır basıyor 🙂 ama roy’un daha gölgede kalışı ve mira’nın yokluğu yüzünden FMA, brotherhood’a göre geride kalıyor… İkisini de ayrı ayrı seviyorum deyip burda bırakayım bari; yoksa ben bir sonuca varamayacağım 🙂

  7. silvia dedi ki:

    Bence bu müzikler harika ama teshima aoi nin teru no uta adlı şarkısı da çok güzel ama b gray mani de izleyin harika bir animedir

  8. yasemincom dedi ki:

    ayashi no ceres i izlediyseniz onun da opening i süper

  9. diabolo violette dedi ki:

    Hayatımda ilk kez shoujo bir animede duyduğum parçayı paylaşıyorum. Artık nasıl bir anıma falan denk geldi bilemiyorum ama hem Ao Haru Ride hoşuma gitti hem de bu şarkı. Göndermeden edemedim… Bu arada ben yukarıda soundtrack yazısı yazayım demişim ama yalan olmuş gördüğüm kadarıyla ahahaha 🙂

Yorum bırakın