Dinlediğim Podcast’ler

Karantina günlerinde evde mekanik işler yaparken podcast dinlemek son derece keyifli olabiliyor. Ben de Spotify üzerinden dinlediğim podcast’leri sizlerle paylaşayım, belki ilgi alanınıza girer ve keyif alacağınız bir şeyler bulursunuz diye bu yazıyı hazırlamak istedim. Siz de yorumlarda kendi dinlediklerinizden bahsederseniz ne güzel olur; birbirimize de fikir vermiş oluruz, ne dersiniz?

ilksayfası

İlk Sayfası: Mirgün Cabas ve Can Kozanoğlu’nun adeta bir “sözlü yazı atölyesi” olan bu podcast serileri, birkaç ay önce dinlediğimde inanılmaz keyif aldığım bir yapım olmuştu. İki gazeteci her bölümde başka bir yazarla sohbet edip ondan yazma sürecine dair tüyolar alıyorlar. Her bölümünü severek dinledim, şiddetle tavsiye ederim. Aynı ikilinin “Nereden Başlasam” serisini ise zor günlerde dinlemek üzere bekletiyorum 🙂 Bir de Mirgün Cabas’ın tek başına yürüttüğü “Nasıl Gidiyor Karantina?” podcast’i var ki, o da ünlü isimlerle karantina günlerini nasıl geçirdiklerine dair kısa telefon sohbetlerinden oluşuyor. Başka zaman olsa dinlemezdim belki; ama kendim de karantinadayken iyi gidiyor 🙂

nasılolunur

Nasıl Olunur? Nilay Örnek’in her bölümde farklı bir sektörden başarılı bir ismi konuk ettiği bu podcast serisi, özellikle meslek seçiminin eşiğindeki veya halihazırda üniversite okuyan gençlerimiz için son derece ufuk açıcı olabilir. Konuklar arasında kimler yok ki? Aylin Aslım’dan Selçuk Şirin’e, Şokopop’tan Bekir Ağırdır’a kadar geniş bir yelpaze 🙂 Her bölümünden çok keyif aldım. Nilay Örnek’i seviyorum; tatlı bir kadın, ayrıca çok meraklı ve kendini yetiştirmiş bir insan.

fularsız

Fularsız Entellik: Ekşi sözlüğün ünlü isimlerinden “Immanuel Tolstoyevski” isimli yazar, bu seride kolay anlaşılan türden felsefe yapıyor. Mesela kötülük problemi (neden dünyada bu kadar kötülük var?), Evrensel Temel Gelir konusu, kitlelerin düştüğü yanılgılar… Ekonomi ve felsefe ile ilgileniyorsanız ve temel kavramların basitçe açıklandığı, bazen de olaya farklı bir perspektiften bakıldığı bir podcast arıyorsanız tam size göre.

Learn French: Bu benim Fransızca öğrenmek için takip ettiğim bir podcast serisi, ve ilk bölümleri teee 2000’lerin başına kadar gidiyor. Gündelik diyaloglarla Fransızca öğretiyor. Ancak bu seriden faydalanabilmek için başlangıçta belli bir Fransızca seviyesinde (intermediate) olmanız lazım… Benzer podcast’ler başka diller için de var; örneğin Duolingo’nun “Duolingo Spanish Podcast”ini görmüştüm, İngilizce zaten milyon tane var; eminim ufak bir aramayla başka pek çok dil için de benzerleri bulunacaktır. Cidden artık dil öğrenmek için o kadar çok kaynağımız var ki, bu devirde yabancı dil bilmemek de ayıp artık…

Evet, benim dinlediklerim bunlar. Bir de Açık Bilim, Evrim Ağacı gibi bilim podcast’leri dinlerdim karantinadan önce; ama bugünlerde pek sarmıyorlar nedense… Bir ara da youtube’da izlediğim (çoğunluğu komikli olan) video serilerinden bahsedeyim 😉

 

 

 

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın