Bir kuple Kdrama

2015-2018 arası Kore dizilerinden epey uzak kalmıştım; kariyer aşkı, çocuk büyütme, biraz da blog aleminin eski şaşaalı günlerinden uzak olması, benim bu nadas dönemimin müsebbipleridir zannedersem… Sonra yakın bir kız arkadaş grubum Kore dizilerini keşfetti, ben de onlarla birlikte yeniden daldım bu âleme. Kore dizileri de sigara gibi; asla bırakılmıyor, ancak ara veriliyor 🙂 Eh tabii bilgileri güncellemek gerekti ve kaçırdığım yıllarda yayınlanan dizileri ardı ardına izlemeye başladım. Ve böylece ortaya aşağıdaki liste çıktı, izlediklerim arasından en sevdiklerim. Hepsi test edilmiş, onaylanmıştır. Korona günlerinde evde oturan Kdramaseverlerle bu listeyi paylaşmayı bir borç bilirim!

hwarang

Hwarang: Bilen bilir, Sungkyunkwan Scandal benim en sevdiğim Kore dizisidir ❤ ❤ İçindeki minnoş SJK ve diğer güzel oğlanlar dışında konusu itibariyle de bana son derece çekici gelmiştir; eh, serde akademisyenlik var :)) Hatta 2017 yazında neredeyse Kore’de misafir akademisyen oluyordum da çocuk küçük olunca olamadı… Neyse, Hwarang da yine konusu itibariyle SKS dizisini andırdı bana epeyce: Bu kez Kore’nin 15. yüzyılına gidiyoruz ve 4 adet krallıktan oluşan Kore yarımadasındaki en zayıf krallık olan Silla’nın hikayesine konuk oluyoruz. Silla’nın başında kral naibi olarak Ana Kraliçe var, bizdeki Hürrem ya da Kösem Sultanlar gibi devletlü bir teyze bu. Ve kendisi her kraliçenin rüyasını gerçekleştirip genç, güzel, yetenekli asil erkeklerin eğitilip müthiş savaşçılar yapılması için bir okul kuruyor. İşte Hwarang da bu okul oluyor efendim… Sonrası, delüganlılar arasındaki çekişmeler, bromance’ler, iç ve dış mihraklara karşı yürütülen mücadeleler ve elbette olmazsa olmaz bir aşk hikâyesi ile son derece keyifli bir seyirlik 😉

weightlifting-fairy-kim-book-joo-kore-dizisi

Weightlifting Fairy Kim Bok Joo: Bu kez başrolde sporcu gençlerimiz var. Seriye adını veren Kim Bok Joo (Lee Sung Kyung), çok güzel yüzlü ama biraz erkek fatma karakterli bir halterci kızımız. Yüzme takımından çocukluk arkadaşı olan Joon Hyung (Nam Joo Hyuk) ile aralarında flörte dönüşmesi an meselesi olan bir arkadaşlık başlar. Ancak kızımız Joon Hyung’un abisine aşık olur ve üstüne üstlük bu adam bir diyetisyen doktor olduğu için onu görmek için bir kilo verme programına yazılır. Ama halter takımındaki hocaları, kendisini 59 kilo yerine 63 kiloda yarıştırmak için kilo almasını istemektedir :/ Velhasıl işler karışır, ortaya eğlenceli bir hikâye çıkar. Her zamanki gibi Korelilerin 1.75 boy-60 kilodaki hatunlara obez muamelesi yapması sinirlerinizi zıplatmazsa veya bunu göz ardı edebilirseniz (beni delirtiyor!) keyifle izlersiniz 🙂

descendants_of_the_sun

Descendants of the Sun: Song Joong Ki ve oyunculuk fakiri Song Hye Kyo’nun evlenmesi ile sonuçlanan bu dizi uzun süre kara listemde yer aldı 🙂 Neyse ki boşandılar da diziyi keyifle izleyebildim, haha 😀 Aslında öyle süper eğlenceli bir dizi değil; bildiğin bizim asker dizileri tadında. Ben elbette SJK için izledim, yoksa başına bile oturmazdım. Ama seveni bol, müzikleri hoş, görüntüler güzel, asker üniforması içindeki SJK hepsinden güzel 😀 Yurtdışında bir yerlerde görev yapan vatansever, cesur bir asker ve işine bağlı iyi bir doktor arasındaki aşk öyküsünü izlemek isteyenler için güzeş bir alternatif olabilir.

chicago

Chicago Typewriter: Genç, yakışıklı ve yetenekli bir yazar (Yoo Ah In) ve genç bir veteriner (Lim Soo Jung)’un hayatı, yazara hediye gelen bir daktilonun içerisinde sıkışmış bir hayalet yüzünden tamamen değişir: Bu hayalet, iki gence 1920’lerin Kore’sinde yaşadıkları geçmiş hayatlarını hatırlatacak, onların geçmişin gizemlerini çözmelerini sağlayacaktır… Ve yarıda kalmış birçok şeyin reenkarne oldukları bu yeni hayatta yaşanmasını da… Romantik, yarı fantastik yarı tarihi, oldukça güzel bir diziydi.

touchyourheart

Touch Your Heart: Sevimlilik abidesi Yoo In Na ve mermer tenli oppamız Lee Dong Wook’un başrolleri paylaştığı ve birbirlerine inanılmaz yakıştığı bu dizide Yoo In Na, haksızlığa uğrayıp ününü kaybetmiş genç bir yıldızı, Lee Dong Wook ise çok ciddi, işinde çok başarılı bir avukatı canlandırıyor. Yoo In Na bir dizideki avukat karakterini daha iyi canlandırabilmek için Lee Dong Wook’un yanında işe başlıyor ve olaylar gelişiyor. Tiplemeler tam klişe olsa da ikilinin romantizmi çok şirin ve insanın içini ısıtan cinsten.

crashlanding

Crash Landing on You: Son olarak Hyun Bin ve Son Ye Jin’in başrolleri paylaştığı bu romantik komedi, bir paraşüt kazası sonucu Kuzey Kore’ye düşen ve bir Kuzey Koreli yüzbaşının zorunlu misafiri olan genç bir işkadınının trajikomik öyküsünü anlatıyor. Her bölümü birbirinden sürükleyici. Yüzbaşının emrindeki askerler de pek şirinler, Rooftop Prince’teki prensin avanesini anımsatıyorlar insana. Keyifle izleyiniz 😉

 

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Kdrama içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

11 Responses to Bir kuple Kdrama

  1. Şu Kore dizileriyle bir türlü bağdaşamadım.

  2. La Fea dedi ki:

    Kore dizilerine karantina döneminde yeniden başladım. Keşke dedim blogu silmeseydim. Şu stresli günlerde fan girl olmak eğlenceli olurdu. King Of Eternal Monarch izliyorum şimdi. Genç Lee Min Ho bile 30küsür olmuş. Söyleyecek başka sözüm yok 🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      Blogunu sildin mi??? Nayır nolamazzz, naptın La Fea?? King of Eternal Monarch güzel mi bari? Ben de izlemeyi düşünüyorum 🙂

      • La Fea dedi ki:

        Valla sildim bakalım belki a çarım bir yerlerde yine. Diziyi ben sevdim.. Paralel dünyalar falan hoşuma gidiyor benim. Lee Min Hoo’yu da seviyorum. Keyifli yani.

      • Besra dedi ki:

        Blogunu sildiğini gördüm çok üzüldüm 😔 LaFea tekrar açarmısın? Yazılarını yorumlarını çok özledim 🙏 King Of Eternal Monarch çok güzel bir diziydi kesinlikle izlemelisin olgun bir Lee MinHo görmek ayrıca heyecan vericiydi 👌🏻Uzun aradan sonra tekrar bolguna yazmak çok güzel Hikaruivy❤️

  3. hikaruivy dedi ki:

    teşekkürler Besra. Bence de La Fea blogunu tekrar açmalı, bunca yaşanmışlık ve hatıramız var 😀 😀 King of Monarch’ı ben de izlemeye başladım, 7. bölümdeyim. Yalnız LMH şarap gibi, yaşlandıkça güzelleşiyor maşallah 😀

    • Besra dedi ki:

      Aynen en çok okuduklarım sen ve La Fea’ydı ❤️ Paralel evren dizinin kalitesi görsel şölendi oyuncuklar çok iyiydi diziyi sevmen çok hoşuma gitti dediğin gibi Lee Min Ho şarap yaş aldıkça daha bir cool olmuş ❤️ Herşey değişir MinHo sevdam değişmez ❤️ Dizinin yorumunu alırım artık 🙏

  4. La Fea dedi ki:

    Ya eski bir dostun blogunda yine eski bir dostla karşılaşmak ne kadar güzel. Blogu yedekledim aslında da fotoğraf siteleri kapanınca bütün resimlerde gitti. Bir kaç arkadaşım daha aç dedi ama kimse gelip okumuyor, yorum yapmıyor diye düşünüyordum. Bir ara ilgineyim ben o konuyla. Kimse okumazsa Besra okur derdim eskiden ama sen de gelmez oldun 🙂

    Hikaru çocuklar büyüyorlar ve ben bunu kabullenmekte zorlanıyorum 😛 Her yaşında her hali ile yakışıklı LMH. Nazar değmesin. 🙂 Diziyi bitirince yorumunu beklerim.

    • Besra dedi ki:

      O kadar özledimki sizleri Facebook’um kapandı çok uğraştım açılması için nafile bende küstüm açmadım bir daha 😔 hikaruivy blog güncellemelerine bakıyordum ama yazmadım Kore dizi yorumlarını okuyunca seni gördüm çok mutlu oldum blogunu neden bulamadığımı yorumda sildiğini görünce çok üzüldüm açıkçası 😔 umarım eski Şevki’n yerine gelir yine güzel yorumlarını okuma fırsatı bulurum 🙏 seviliyorsunuz La Fea hanım 🖤

    • hikaruivy dedi ki:

      onu ben de kabullenmekte zorlanıyorum ya, dünkü çocuk lmh bile koskoca adam oldu 😀 😀 ayrıca şu anki hallerini gördükçe eskiden o korkunç saç modelleriyle bile nasıl düşmüşüz biz bu çocuğa, maşallah şu an tam kıvamını buldu diyorum 😀

      sen blogu aç, aç 😀 bak besra ile ben varız, etti iki 😀

Yorum bırakın