Biraz da nostalji: Eski şarkılar, eski filmler…

Ahhh, oldies! Eski şarkıları sevmeyen var mıdır ki? Hele de eski Türk filmlerinin soundtrack’i olmuş birbirinden şeker pop şarkıları vardır ki, şarkıları dinlemeye de, filmleri izlemeye de doyamam! Filmlerin çoğu sabun köpüğü filmlerdendir; öyle ahım şahım bir sanat değerleri yoktur, ama son derece eğlenceli, sıcacık romantik komedilerdir. Şimdi neden böyle romantik komediler yapıl(a)mıyor acaba? 70’lerin o naifliğini kaybettiğimiz için olabilir mi?

Ya müzikler? Bu şarkılar bana bebe yakalı, kloş etekli genç kızları hatırlatır; annelerimizin genç kızlığını. Onların o komik danslarını, pikaplarda dinlediği plaklarını; hiç görmemiş olsam da erkeklerin ispanyol paça pantolonlar giyip saçlarını uzattığı, kalın favoriler bıraktığı 70li yılları. Bir de üniversitemin bahar şenliklerini: Okulumuzun kocaman, “Devrim” yazılı stadının çimlerinde eski 45’liklerle coşmak bahar şenliklerinin ennn sevdiğim aktivitelerindendi! Şimdiki gençlik de hâlâ yapıyor mu bunları acaba? (Yaşlandık azizim…)

Sevgili kok’larım egosantrik ve winpohu’nun da ittirmesiyle bu güzelim şarkıları ve ilgili filmleri birlikte hatırlayalım istedim. (Bu arada, bu yazıyı yazmak için söz vereli sanırım 1-2 ay oluyor😛 Bu kadar geciktiğim için özür dilerim kok’lar!) “Eski Türk filmi müzikleri” konulu bu yazıyı mim haline getirip bu iki sevgili çinguma paslıyorum, sıra sizde canlar! Ben listemi filmlere ismini veren şarkılardan seçtim; siz dilediğiniz filmler ve soundtrack’leri hakkında yazmakta özgürsünüz elbette… Buyrunuz size hikaruivy’nin en sevdiği eski Türk filmleri ve onlara ait şarkılardan bir demet:

Delisin: Necla Nazır’ın Tarık Akan’la başrollerini paylaştığı aynı isimli filmin soundtrack’idir bu şarkı: Fotoğrafçı oğlumuz Ferit (Kemal Sunal’ın Şaban’ı gibi, Tarık Akan da eski romantik komedilerinde nedense hep Ferit’tir!) babasının ölüm haberini alıp yıllardır ayrı olduğu memleketine geri döner; ama babanın bıraktığı mirasın nerde olduğunu bilen yoktur ve açgözlü amcaları miras ortaya çıksın da biz de nasiplenelim diye akbaba misali bekleşmektedirler! Bu arada Ferit’in amcalarından birinin lise çağında güzeller güzeli (duy da inanma…) bir kızı vardır ve iki genç amca çocuğu olduklarını bilmeden birbirlerinden hoşlanırlar (piiii, ensest!)…  Derken işin içine bir spor kulübü (!), bir şemsiye (!!), keramet sahibi bir köpek (!!!) ve daha bir yığın acayip şey girer! Adile Naşit’inden Hulusi Kentmen’ine, Ali Şen’e kadar birbirinden usta oyuncların döktürdüğü, çok ama çok eğlenceli filmdir!🙂

Ah Nerede Vah Nerede: Yine aynı isimli filme ilham veren bu şarkıyı Füsun Önal söylüyor. (Yapımcılar da işin kolayına kaçmışlar valla, filmlere isim arama zahmetine hiiiiç girmemişler!) Bu defa zengin bir Anadolu kaplanının İstanbul’da okuyan üç haylaz oğlunu izliyoruz: Büyük oğlan Ferit (evet, yine Tarık Akan :P) tıp okumaktadır, ama bu yıl bitirmesi gerekirken karı-kız peşinde koşmaktan okulu uzattıkça uzatmıştır. Ortanca oğlan (Halit Akçatepe) eczacılık okumaktadır ama kahvehane köşelerinde sürtmekten ikinci sınıfta takılıp kalmıştır… En küçük kardeşse anarşik olmuştur.

Bu sırada Ferit oğlan üç sevgilisi ve bir nişanlısı olduğuna aldırmadan (Allah gözünü doyursun…) piknikte gördüğü güzeller güzeli Zehra’ya (Gülşen Bubikoğlu) âşık olur! Ama bu arada diğer üç sevgili birbirinden haberdar olmuş, Ferit hakkında hain planlara başlamışlardır bile! Ah Nerede Vah Nerede eski Türk filmleri arasında en sevdiklerimdendir; hâlâ TV’de her rastladığımda oturur izlerim… Ferit’in Zehra’yı otobüsün camından eğilip öptüğü sahneyi (ki bence Örümcek Adam bizim Ferit’ten esinlenmiş! çok ciddiyim…:P), Adile Naşit’in balkonda şarkı söyleyerek mahallenin erkeklerine cilveler yapan kızkurusu tiplemesini, hele de o yüreğiniz ağzınızda izlediğiniz son sahneyi unutmak mümkün mü? Ya babanın insanı kopartan o laflarını? (Ferit’in çapkınlığını öğrenen baba: “Evi kümese çevirmişsin ulan!” Bir başka yerde de anarşist oğlunu karakoldan toplarken “İyice bi dövseydiniz bari!” demektedir!!) Acayip tatlı, acayip iç ısıtan bir filmdir bu; keşke güzel çekimli, İngilizce altyazılı halini bulup yedi düvelden arkadaşlarıma izletme şansım olsaydı…

Tatlı Dillim: Bu defa Ferit (bilin bakalım kim?) bir basketbol oyuncusudur (o boyla masa tenisi oynayacak değildi ya…) Takım olarak bir köye kampa giderler. Çapkın Ferit, köyün güzeller güzeli öğretmeni Emine’yi (Filiz Akın) tavlamaya karar verir. Ama kız ona yüz vermeyecektir… en azından bir süre! Yine Zeki Alasya’dan Kemal Sunal’a harika bir yan kadrosu olan filmlerdendir bu da.

Filmden kısa bir parça:

Hehe, o sınıftaki öğrencilerden biri olmak isterdim. Ne eğlence çıkmıştır keratalara!😀 Bizim öğretmenlerimiz hiç böyle sınıfın ortasında biriyle flörtleşmediler; çok sıradan bir çocukluk geçirdim, vah benim gençliğime… Bir de replikler acayip komik değil mi?

-Rica ederim çıkın sınıftan. Görüyorsunuz vazife başındayım. (Yabancı filmlerde vazife başında içki içmek yasakken bizde -görüldüğü üzre- flört etmek yasaktır!)

-Ben de vazife başındayım: Görevim size içimi dökmek. (Allah’ımmmm, karşımdaki adam bana bunu dese direk “kill me!!” derdim heralde: Duyduğum en feci kız düşürme repliklerinden biri! Ah ulan ah, kızın karşısındaki Tarık Akan değil de sıradan bir adam olsaydı nasıl bozardı o kız onu, “o zaman psikologa gidin!” falan diyerek… Ama işte yakışıklılık her derde deva anacım; kıro Kuzey Kıvanç Tatlıtüy gibi bu abimiz de ne faul laflarla ne manitalar yapıyor, hep birlikte ibretle izliyoruz…)

-İçinizi başka yerde dökün (Ah be Filiz’im, o saçma lafa bulabildiğin en iyi karşılık bu mudur yani?! “Buraya çöp döken eşektir!” deseydin daha eyiydi!)

-Hay hay… Ne zaman nerde saat kaçta? (Aldım ben mesajı, senin de bana gönlün var gibi gibi diyor çapkın oğlan😀 Yalnız ne zaman ve saat kaçta diye iki kez sorması bende biraz salak olduğu izlenimini uyandırdı… Neyse zaten kızımız da bir Einstein değil; yakışırlar birbirlerine😉 )

Filme ismini veren şarkının filmdeki halinin videosunu bulamadım, o zaman üstadından dinleyelim😉 :

Yalancı Yarim: Rahmetli Barış Akarsu’nun acayip sıcak romantik komedi dizisinden başka, bu isimde Emel Sayın ve Tarık Akan’ın başrollerini paylaştığı bir film de var. Ve nasıl güzel bir film! Emel Sayın’ın yapmacık oyunculuğu bile gölgeleyemiyor filmi, o kadar diyeyim. Kadrosunda Münir Özkul’dan Zeki Alasya’ya, Metin Akpınar’a, Kemal Sunal’a kadar herkesler var. Hatta Metin Akpınar’ın canlandırdığı Kayserili zengin abi benim favori karakterim; kendisinin kokoş karısına bir “cağnıım??” deyişi var ki, o dudaklarını büzme hareketi ve o şiveyle; beni her seferinde güldürmeyi başarıyor🙂 Filmimizin konusu şöyle: Fakir genç kızımız Alev (Emel Sayın) uzaktan uzağa hayran olduğu zengin yakışıklı (bu kez Ferit değil!) Ferdi ile (Tarık Akan) kendisini bir nişanlılık oyununun içinde bulur. Sonra çeşitli yanlış anlaşılmalar sonucu kızımız zengin bir adamın kızı zannedilir, işler ilerler ve iki gencin evlenmesine karar verilir, olaylar olaylar yani… Ve bu filmin içinde birbirinden şeker şarkılar vardır, bir tanesi de işte şu:

Ama ben bu şarkıyı orijinal yorumu ile, yani Füsun Önal’ın sesinden daha çok severim. Emel Sayın’ın sanat müziği aksanlı ağırlaştırılmış yorumundan çok daha neşeli, cıvıl cıvıldır (yalnız mümkünse o korkunç dansı görmezden gelin o_O):

İşte benim listem böyle. Bakalım sevgili kok’larım egosantrik ve winpohu başka hangi şarkıları hangi filmleri anımsayacaklar? Buyrun, top sizde kızlar!😉

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Müzik, sinema içinde yayınlandı ve , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Biraz da nostalji: Eski şarkılar, eski filmler… için 25 cevap

  1. Lee dedi ki:

    Vay diyorum sadece, ayıla bayıla okuduğum bir yazı oldu. ellerine sağlık çingu🙂
    Eskileri inanılmz severim, neredeyse her gün bir kere eski şarkılardan dinlediğim oluyor. Filmler ise ayrıdır ben de. Yeşilçam filmlerine feci bağlıyım, çok güzeller🙂

    Yukarıdakilerden en çok Ah Nerede, Vah Nerede’yi seviyorum. En az 10 kere izlemişimdir, bir 10 kere daha da hiç sıkılmadan izlerim. Adile Naşit’in sahnelerinde hala karnıma ağrılar girer. Şarkısı da bir harikadır. Göksel’den de dinlemeyi seviyorum bu şarkıyı🙂

    Klavyene sağlık, çok çok keyif aldım ben^^

    • hikaruivy dedi ki:

      @Lee: o zaman senin de böyle bir yazı yazma zamanın gelmiş Lee’cim🙂 Bence de eski Yeşilçam romantik komedileri çok çok güzeller; bir sıcaklık var yau…

      Ah Nerede Vah Nerede benim de favorim desem yalan olmaz. Ben de ne zaman denk gelirsem daha önce kaç kere izlediğime aldırmadan izlerim🙂 Adile Naşit’i evde kalmış kızkurusu olarak görebileceğimiz ilk ve tek filmdir galiba; diğer filmlerde hep tonton tatlı teyze olur ya… Senin de ellerine sağlık ^^

  2. diaboloviolette dedi ki:

    ayşegül serisi gibi, ferit’in maceralarını seyrediyoruz mütemadiyen🙂 ferit zehra ile, ferit ve ayşe, ferit’in istanbul sergüzeşti😛.. çok eğlendim, hepsini de her daim severek seyrettim, seyrediyorum🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      @diabolo: hahaha, güzel söylemişsin, bizim çapkın beyzade ayşegül serisine çevirmiş işi😀😀 başka isim mi bulamadılar, yoksa o zamanlar en havalı, en çapkınlık vaad eden isim ferit miydi acaba?!😛

  3. Türk filmleri var,eski müzikler var eee bir de üstüne Hikaru yazmış.Bir süre ben bu yazının içinde yaşamaya karar verdim.Açılın dostlar açılın. Kok bizi çok beklettin,her gün acaba yazmış mı diye heveslenmekten helak oldum ama ellerin dert görmiye değmiş değmiş bin kere değmiş beklediğimize😀😀 Annem bu filmleri çok sevdiği için ben diyim 50 sen de 100 kere izlemişliğim var hepsini.Ama şimdi olsa yine de yok demem😀

    Delisin de benim aklımda kalan sahnelerden biri de kadının tepesinde şemsiye elinde bir çocuk darısı başıma,darısı başıma repliği,ölüyorum görünce.Adamın şemsi,şemsi diyerek ölmesi de akılları kurcalıyor.Hulusi Kentmen,Adile Naşit,Münir Özkul bu amcalar,teyzeler canımızdır,kanımızdır bi yerde😀 Hakikaten neden hep Ferit ya.Benim de aklımı kurcalamıştır.Zengin,hovarda genç adı mıdır ki Ferit.O zamanlar öyleymiş zahir.

    Tatlı Dillim için ek bilgi naçizane Kemal Sunal’ın oynadığı ilk filmdir.Ahaha dediklerinin altına imza atarım.Hele kız düşürme tekniklerine,akıllara gel akıllara pühh😀 Kayserili amca benim de favorimdir ya.Arada aklıma gelir taklidini yaparım.Bir Ali Şen değil ama Metin Akpınar bey amca da iyi kıvırmış.
    Gülşen Bubikoğlu bence bu toprakların görüp görmüş olacağı en güzel artiz.Film de Adile Naşit’in kız kurusu halleri,kabadayı abisi falan,pamukçu ile aşk dolu sahneleri falan bayılırım,bayılırım.Yine yorum değil tez yazdım burada mübarek.Kısaca ellerine sağlık kok.Çok yaşa Yeşilçam😀

    • hikaruivy dedi ki:

      @egosantrik: Vay dostum, cidden gelip burda yaşamaya başlamışsın, filmleri sayende baştan izlemiş kadar oldum! Delisin’de o şemsiye muhabbetleri öldürür insanı! Darısı başıma darısı başıma, hahah😀😀 Bi de köpeği evliya ilan etmeleri yok mu?!😀

      Tatlı Dillim’in özel bir yanını daha bulduk desene! Bir de bu filmde ya da hemen sonra rol aldıklarında (Yalancı Yarim’de falan) Kemal Sunal sahnede görünür görünmez hiç konuşmasa bile insanlar kahkahalarla gülmeye başlıyorlarmış; Kemal Sunal Hababam Sınıfı’ndaki rollerini böyle kapmış😀 Kız düşürme teknikleriyle o kadar dalga geçtik ama adam yakışıklı olunca küfretse işe yarıyor anacım😛 Kayserili amca bir harikadır; zaten Metin Akpınar’ın “Salak Milyoner” film serisindeki Kayserili tiplemesi de beni çok güldürür, çok yaşa sen Metin amca!😀 Gülşen Bubikoğlu konusunda hak vermeden edemiyorum; ben Filiz Akın ve Hülya Koçyiğit’in de gençliklerindeki duru güzelliklerini acayip beğenirim; ama Gülşen Bubikoğlu bir başkadır di mi yav… Ellerine sağlık bu güzel yorum için ^^

  4. B (@OhYoonJoo) dedi ki:

    Yeşilçam aşığı biri olarak yazıyı tek nefeste büyük bir keyifle okuduğumu söylemem gerek (:
    Hala her fırsatta oturup bu filmleri aynı keyifle izliyor olmak ilginç gelse de bana o insanların yaşadığı dönemlerde nefes alabilmek çok güzel geliyor ruhuma (: Gençlik iksiri diye piyasaya sürülebilir hatta😀

    Ah Nerede Vah nerede izlerken hala Gülşen Bubikoğlu’nun o kahverengi tonlarda ki elbisesine hayranlığımı anlatır dururum (: Ne elbiseymiş be😛

    Tatlı dillim güler yüzlüm en sevdiğim şarkıdır içlerinden (:

    • hikaruivy dedi ki:

      @OhYoonJoo: Hepimizde aynı duygular var demek ki, belki de iflah olmaz romantikler olduğumuz için böyle olabilir🙂 Gülşen Bubikoğlu’nun kahverengi elbisesi dedin beni can evimden vurdun! Ne hoş elbiseydi, zaten içindeki de güzel hatun🙂 Gülşen B’nin o balyajlı saçlarına bayıldığım kadar kimseninkine bayılmamışımdır… Sağol canım yorumun için ^^

  5. besra dedi ki:

    Bayıla bayıla okudum yine çok güzel bir post olmuş ellerine sağlık🙂 yazdığın bütün filimleri izlemişimdir hemde kaç defa sayısını ben bile hatırlamıyorum🙂 Yalancı Yarim: oyş ne güzel bir filimdir hiç unutmam ailecek izlemiştik. Tarık Akan ne yakışıklıydı beee Emel Sayın çok güzeldi diğer bütün oyuncular hepsi şahaneydi fakir kız zengin erkek her zaman ilgi çeker🙂

    Delisin:daha geçenlerde yine izledim, hiç sıkılmadan bana göre senaryosuda farklıydı hoştu özellikle şarkısı Ah Kalbim Delisin bayılıyorum bu şarkıya🙂

    Ah Nerede Vah Nerede: bu filimde benim için en unutulmaz karekter Adile Naşit o zaman anlamıştımki gerçekten mükemmel bir oyuncu. hiç izlememiştim o rolde onu benim için şaşırtıcıydı🙂
    arada çalan şarkılar çok güzeldi🙂

    Tatlı Dillim: yine Tarık Akan çapkın roller hiç kimseye yakışmadı Tarık Akan’a yakıştığı kadar yaa çok güzel oynuyor Filiz Akın’la çok yakıştırmıştım en sevdiğim filimlerden bir tanesiydi,en önemlisi sevdiğim bütün oyuncular kadrodaydı unutulmaz.🙂 İzlediğim Türk Filimlerde çalan bütün şarkılar güzeldi🙂 boşuna dememişler ne varsa eskilerde var :)) hikaruivy: çok teşekkürler😀

    • hikaruivy dedi ki:

      @Besra: Sağol tatlım, tam bizlik bir konudan bahsetmişim, öyle değil mi? Zaten Kore-Japon dizilerine tutkun olan insanların eski Türk filmlerini sevmeyeceğini düşünemiyorum; bence ikisinde de benzer bir sıcaklık var… Tarık Akan bir zamanlar yakışıklı kıtlığı çeken ülkemizde bulunmaz Hint kumaşı gibiymiş mübarek😀 (şimdi olsa o kadar ilgi çeker miydi pek bilemiyorum…) Fakir kız-zengin erkek aşkı her dönemde iş yapar! Adile Naşit’in Ah Nerede Vah Nerede’ki rolü ve onu bu kadar başarıyla canlandırması harika, değil mi? Ne varsa eskilerde var gerçekten😉 Sevgilerimle canım ^^

  6. sagbeyin dedi ki:

    ne kadar güzel bir yazı olmuş böyle hikaruivy:) film ve şarkı seçimlerin süper:) açıkçası ben de türk filmi olarak sadece 60 ve 70 ler dönemindekileri izliyorum:) şimdikilerde yeşilçam filmlerindeki samimiyeti bulamadım… bir de ben küçükken emel sayın ve türkan şoray’ın şarkı söyledikleri sahnelerde nasıl mikrofonsuz şarkı söylediklerini hep merak ederdim :)) demekki gerçek yetenek böyle bir şey olsa gerek:))tekrar ellerine sağlık gerçekten çok eğlenceli ve keyifli bir yazı olmuş^^

    • hikaruivy dedi ki:

      @sagbeyin: teşekkür ederim sagbeyin’cim, ama daha neler neler vardı aslında, winpohu, egosantrik ve daha sonra bu mim’i alacak arkadaşlardan yazmalarını bekliyorum🙂 mikrofonsuz şarkı söyleme meselesi iyiymiş, yetenek azizim!😀😀 o değil de eski filmlerde şarkı söyleyen arkadaşın ağız hareketleri hep böyle bir önden önden gider, bir kişi de buna çare bulamamış ya hayret bişi valla!😛

  7. winpohu 'ca dedi ki:

    anammm ne güzel bir mimdir bu. valla sağ olasın kok sayende bende bu gün bu mim için araştırma yaptım da neler varmış neler yeniden arşiv yaptım resmen ama mim yazmaya gelince nasıl seçeceğim hiç bilmiyorum bu konu dipsiz kuyu gibi benim için . öyle sevdiğim türk filmi müzikleri var ki . velhasıl zor fakat çok eğlenceli bir mim bizi bekliyor. senin seçtiklerinde çok güzel hatta ilk listeye alacaklarımdan . zevkli çingum benim🙂

  8. makinosev dedi ki:

    bu sefer adı Ferit değil Ferdi!!! puhahahha😀 çok yaratıcı bir isim olmuş cidden😀
    otobüsün tepesinden sarkarken nasılda suratına kan hücum etmiş ama hala saçlar şahane, kesin briyantin var😛 bu arada göye konumuz eski 45likler ve nostaljik filmler ama Tarık Akan derlemesi yapmışız sırf😀 Ama sen de haklısın Ferit’in o Elvis bakışlarına kimse hayır diyemez😀

    İlk afişe bakıp bakıp içlenmemek de mümkün değil🙂 Rahmetli Adile Naşit ve Kemal Sunal’ı siyah beyaz çerçeve içinde görmek çok hüzünlü geliyor insana, nur içinde yatsınlar. Ellerine sağlık yine döktürdüğün şahane bir yazı olmuş😀

    • hikaruivy dedi ki:

      @makino: adamların yaratıcılığı beni de öldürüyor: birisi “ya hep ferit hep ferit, bir sefer de başka isim kullanalım” dediğinde karar veren kişi “e o zaman ferdi olsun” demiş galiba.😛 otobüsün tepesinden eğildiği sahne çok orijinal ama, kim düşündüyse tebrik ediyorum!😀 tarık akan derlemesi yapmışım gerçekten; ama n’apalım, o da romantik komedilerin kralıymış bir zamanlar😉 sağol canım yorumlayan ellerin dert görmesin ^^

  9. Geri bildirim: Türk Filmlerine Melodisel Bakış « Winpohu'ca Blog

  10. masalevi dedi ki:

    hikarucum tam senlik bir liste olmuş bu🙂 bir tarık akan hayranıyla karşı karşıyayız sanırım, ferit filmlerinin tüm versiyonlarını ben de çok seviyorum. ama delisin’i her izlediğimde ilkokuldaki o dans gösterimiz aklıma gelir ve gülmekten kendimi alamam. o tipimiz neydi yau aman aman🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      @masalevi: ahah, sağol canım😀😀 aslında tarık akan hayranı değilim ama adam bütün romantik komedileri kapatmış bir dönem! başrolünde onun oynamadığı romcom bulmak imkansız gibi bir şey!😛 mecburen bütün liste “ferit antolojisi” şeklinde gelişti… delisin’le bir dönem bütün ilkokullarda o dans gösterisi yapılmıştır! şimdi yerini hadise’nin demet akalın’ın şarkılarına bırakması ne acı😛😀

  11. Geri bildirim: Eski Şarkıları Kim Sevmez? | egosantrikrapsody

  12. Geri bildirim: Eski 45likler… (MİM) « Kaktus Çiçeği

  13. gultekin dedi ki:

    eski turk filimleri cok guzel keske yenileseler yeni oyuncularla birazda senaryoyu yenileseler cok guzel olur……

Bir Cevap Yazın

