Geçmiş Zaman Olur Ki…

Bloga uzun süre ara verince yeni yazı yazmak zor oluyor… O yüzden işin kolayına kaçacak ve size bol fotoğraflı, az laflı bir yazı sunacağım. Aşağıdaki fotoğraflar, kayınpederimin arşivinden çıktı. Kendisi çok renkli bir hayat yaşamış, gençliği gezip tozmakla, maceradan maceraya koşmakla geçmiş (Kuzu bey’e “bi gün Arjantin’den, Brezilya’dan 40’lı yaşlarda bir hatun gelip “ben senin ablanım!” diycek” diyorum, bana kızıyo 😛 ) hatta o yüzden geç evlenip bizim Kuzu bey’e ancak 50 yaşında sahip olmuş (evet, benim babamdan da 23 yaş büyük, arada bir nesil atlamış resmen o_O) bir insan. Bu sebeple, arşivden çıkardığı resimler de bir o kadar enteresan. Hatta daha ne hikâyeler var bizim kayınpederde, hepsini bir bir dinleyip yazmak lazım. Mesela bir zamanlar Orhan Pamuk’un kuzeniyle nişanlı olduğunu, ama Orhan Pamuk’un ağabeyi Şevket Pamuk’un bir lafına kızıp nişan attığını söylesem ne dersiniz? Ben şahsen “oh iyi olmuş” demiştim, şimdiki pamuk şekeri kayınvalidem yerine snob Pamukgillerle muhatap olmak istemezdim açıkçası… Neyse işte, Türkiye’nin 60’lar-70’lerdeki sanatçılarıyla tanışmaya hazır mısınız? 😉

Bu resimdeki grubu muhtemelen tanımazsınız. Ben de yalnızca isimlerini biliyordum. Ama “sen gidinceeee bak neler olduuu?” desem, bu şarkı sözünü hemen bilirsiniz sanırım. Evet, bunlar bir zamanların ünlü “Beyaz Kelebekler”i imiş efenim:

IMG_1042

Bakın bakalım şurda 3. sıradaki esmer amcayı tanıyabilecek misiniz? Bilemediniz mi? “Başın öne eğilmesin / Aldırma gönül aldırma” desem? 😉

IMG_1041

Şurdaki velet ise, bir zamanların Baha’sı, yetenekli veledi, şimdinin yetenekli müzik adamı, aranjörü: İskender Paydaş! (Yalnız o yanakları yerim ben, şimdi şişko bir amca olabilirsin ama bir zamanlar ne sevimli şeymişsin sen ulen :))

IMG_1039

Şu resimde aynı İskender oğlan, Beyaz Kelebekler’in elemanı gençten bir çocuk ve bizim kayınpederle birlikte:IMG_1043Son olarak bu iğrenç mayolu amca ise sosyetik güzel Derin Mermerci’nin rahmetli babası imiş. Bizimkilerin uzaktan akrabası oluyorlarmış ama tam olarak nerden, onu bilemiyorum. Yalnız bir zamanlar zenginler de donla denize giriyomuş, onu görmüş olduk, ajkaskddkas 😀 😀

IMG_1044

Benim kayınpederin şu 1940’lı yıllarda çekilmiş pozu ise en sevdiğim. Normalde Kuzu Bey’i babasına değil annesine benzetirim ama kayınpeder burdaki hali ile oğlunun bir benzeri olmuş. İnşallah torunu da böyle yakışıklı bir sarışın olur 🙂

IMG_1046

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Genel içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

14 Responses to Geçmiş Zaman Olur Ki…

  1. Pamuk dedi ki:

    Eski fotoğraflara bakmak çok güzel ^^
    Bir de bu lafa ne güldüm Hikaru, zenginler de denize donla giriyormuş, hahahaha 😀

    • hikaruivy dedi ki:

      ooo daha neler vardı, böyle minicik pul kadar fotolar falan; ama ünlü’lü fotoğrafları koydum yalnızca. eskinin mayoları bi acayipmiş azizim 😀

  2. Tam dün arkadaşa “Beyaz Kelebekler dinleyelim miiii?” dedikten sonra bir baktım yeni yazı. Sonra da bir baktım, tekrar baktım ve sonuç su: “olum ben erdim galiba”

    İskender Paydaş’ın baby band’li fotoğrafından sonra buyrunuz bu da bir kaç yıl sonrası herhalde
    🙂
    https://www.google.com.tr/search?q=iskender+payda%C5%9F&client=firefox-a&hs=tuI&rls=org.mozilla:tr:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=kFxqUbKvD8GuO965gJAN&ved=0CDkQsAQ&biw=1366&bih=640#imgrc=9_sm90I1OympEM%3A%3BkFpifPY7_Xb4aM%3Bhttp%253A%252F%252F3.bp.blogspot.com%252F-q-z-itrWD4Q%252FTyLegVcPq0I%252FAAAAAAAAB9k%252FMJOq4M9gjDA%252Fs1600%252FUntitled-1%252Bcopy.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Falbumyazi.blogspot.com%252F2012%252F01%252Fiskender-paydas-zamansz-sarklar.html%3B1000%3B1000

    Bir de sanırım yorumum tam bir çöplük, kirlilik oldu. Bence yorumlara fotoğraf yüklemek diye bir şey olmalı 😀

    • hikaruivy dedi ki:

      biliyor musun o bana da oluyor. bazen durup dururken aklıma gelen bir şey pat diye alakasız bir yerde karşıma çıkıyor. 6. his bu heralde 🙂

      şu foto yükleme olayı olmalı bence de. ama olsun, biz resmi gördük: “büyük iskender – güzel annem” 🙂 🙂 iskender paydaş’ın babası da ünlü bir müzisyen olduğu için dahi çocuğuna albümler yapmış tabii 😉 sağol canım yorumun için ^^

  3. deniz dedi ki:

    hiharuu, yazını ağzım kulaklarımda (kendi kayınpedere saydırarak :)) okurken, birden son cümle dikkatimi çekti: ” İnşallah torunu da böyle yakışıklı bir sarışın olur.” Yoksa?

    İşte okuyucu farkı, millet ünlülere bakar, bense ne manalar çıkartmayla meşgulüm 🙂
    Memleket yaramadı sana canım, yaz şöyle en afillisinden bir post.Bak bekleyenlerin var.
    Öperim ^_^

  4. deniz dedi ki:

    tabi ki hikaru demek istemiştim 😀

  5. besra dedi ki:

    Kayınpeder dedinde sen evlendinmi? Hikaru, senin kayınpederinin donuna ne güldüm anlatamam çok severim siyah beyaz eski fotoğrafları 🙂 senden şöyle güncel bir post bekliyorum !

    • hikaruivy dedi ki:

      evet ya, pek çaktırmıyorum ama kuzu bey sevgililikten kocalığa terfi edeli çok oldu 🙂 o dona ben de bakıp bakıp gülüyorum, askjdasjdka 😀 min ho’nun dizisi gelsin bölüm bölüm yazıcam valla 😀 ama o da tee ekimde, piii…

  6. besra dedi ki:

    Oy o zaman ben tebrik edeyim hani eski bir laf vardır bir yastıkta kocayınız efendim 😛 olsun göz açıp kapayıncaya kadar gelir Ekim sen kendini hazırlada senin MinHo yazıların tadından yenmez 😀

  7. Asena dedi ki:

    Sadece, kayınpeder de kayınpedermiş demek istiyorum 🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      sorma daha neler var da buraya almadım, kayınpederin ablasını da (kayınhala?) zamanında çetin altan istemiş ama solcu diye vermemişler falan 🙂 çok enteresan aile valla… 😛

  8. Hatice dedi ki:

    Kayın pederinizi kıskandım 🙂

Yorum bırakın