Yaz için kitap listesi ;)

Hellö arkadaşlar. Şimdi bildiğiniz gibi artık kitap paylaşımlarımı hikarusbooks isimli instagram hesabımdan yapıyorum. Ama ne yalan söyleyeyim, instagram paylaşımları blogda yazmanın keyfini vermiyor… Bir kere ben eski kuşağım arkadaş; bırak Z’yi, Y kuşağını bile güç bela ucundan yakalamışım. Cep telefonunun minicik klavyesinden bin türlü autocorrect’le cebelleşerek yazı yazmak hiiiç hoşuma gitmiyor… Açarım bilgisayarımı, aslanlar gibi on parmak yazı yazarım, heyt bee! 😀 Ayrıca instagramda böyle geyik yapamıyorum. Geniş bir aile efradı, sülale, kardeşimin doktor çevreleri gibi ciddi (!) müesseseler beni takip ediyor. Eh, haliyle daha ciddi bir ton takınıyorum. O yüzden biraz geyik yapmak adına ve topluca bir arada dursunlar diye bu yaz okuduğum ve sevdiğim birkaç kitabı burada da anlatmak istedim. Ha siz yine instagram hesabımı da takip edin; ciddi middi ama bilgi verici paylaşımlar yapıyorum orada, güzel kitaplar tavsiye ediyorum, benden söylemesi 😉

9941163409458

Hayata Dön: İtiraf edeyim bu kitabı “İstanbullu Gelin’in senaryosu buna dayanıyor” dedikleri için aldım 🙂 Özcan Deniz’e karşı biraz önyargılıyımdır; diziyi de başladığı günlerde Asmalı Konak Vol 2 zannedip kâle bile almamıştım; ancak son sezonunda takip etmeye başladım ve gördüm ki aslında gayet iyi bir diziymiş. Hele psikolog sahneleri son derece ufuk açıcıydı, acayip hoşuma gitti. Böylece gittim kitabını da aldım. Ama kitapla dizi çok farklıydı. Kitapta Esma bayaa bildiğin kötücül, oğullarının ve gelinlerinin ağzına sıçan, pislik bir karakter. Dizide ise (en azından son sezon için konuşuyorum) Esma’nın biraz dominant bir kadın olmak dışında bir falsosu yok. Oğullar, gelinler falan da normal insanlar, herkes kadar zaafları var. Oysa kitaptaki aile resmen Palu ailesi! 😀 Ama şunu da ekleyeyim, aslında kitap yalnızca Esma ve ailesini anlatmıyor. Hatta bu hikâye kitapta az bir yer kaplıyor da denebilir; aslında “Hayata Dön” bir psikiyatrist tarafından yazılmış bir anı-roman gibi. Bu türe diğer güzel örnekler Irvin Yalom’un Aşkın Celladı kitabı ve Bir Psikiyatristin Gizli Defteri olarak sıralanabilir. İlk defa bu türde Türkçe bir kitap okuyorum ve doğrusu çok sevdim. Gülseren Budayıcıoğlu’nun yer yer “ay ben çok süper bir kadınım ve süper bir doktorum” şeklinde övünmeleri bile bana çok batmadı (doktor egosuna karşı bağışıklık mı kazandım ne? haha :D), çünkü kitap güzel akıyor, hikâyeler de güzel ve insana dokunan, empati yaptıran cinsten… Kısacası bu türe ilgiliyseniz severek okuyabileceğiniz bir kitap olmuş. Budayıcıoğlu’nun diğer kitaplarını da alıp okuyacağım 😉

0001781954001-1

Ufak Yangınlar: Celeste Ng’nin tam 50 hafta boyunca New York Times bestseller’ı olarak kalan bu kitabı nasıl tanımlayabileceğimi bilemiyorum… Biraz Genç Yetişkin kitabı havası var… Ama tam da değil… Roman, 1997 yılında geçiyor ve Amerika’nın Ohio eyaletinde Shaker heights isimli (muhtemelen kurgusal) bir kasabada yaşananları ele alıyor. Richardson ailesinin 4 çocuğundan en küçüğü ve asisi olan Izzy, ailenin büyük ve gösterişli evinde bir yangın çıkardıktan sonra kayıplara karışıyor. Ve biz de olayların nasıl buraya geldiğini, Izzy ve ailesi ile kiracıları Mia ve Pearl’ün arasında geçenleri, birtakım aile sırlarının yavaş yavaş ortaya dökülüşünü falan okuyoruz. Roman son derece akıcı ve sürükleyici. Ancak bence bir şeyler eksik. Yani tamam, gizem falan hoş, karakterler genellikle sevilesi ve derinlikli. Ama hikâye büyük bir roman olacak kadar çarpıcı değil bence. Bir de bazı şeyler havada kalıyor gibi; Pearl’ün Moody ve Trip’le yüzleşmesini, Mia’nın ailesi ve Richardson’larla yüzleşmesini okumuyoruz mesela. Ya da bazı önemli olaylar yeterince dramatik sonuçlar yaratamıyor diyeyim; o açıdan bu kitabı geleceğin klasiklerinden biri olacak bir roman diye adlandırmak zor. Ama keyifli vakit geçirtecek bir okuma olarak tanımlanabilir. Ergenler ve ilişkileri, aile sırları, 90’lar gibi temalar hoşunuza gidiyorsa bir şans verebilirsiniz 😉

bony

Bir Ömür Nasıl Yaşanır: İlber Ortaylı’nın bu nehir söyleşisi gerçekten ufuk açıcı, gaza getirici, çok ama çok okunası bir kitap. Şahsen çok istifade ettim; izleyeceğim filmler, gezeceğim şehirler, dinleyeceğim klasik müzik parçaları arasına yeni isimler yazdım 🙂 Bir tek kitaplar konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim, hocanın tavsiyelerinin çoğunu okumuşum zaten (aferin bana :D) Kitapta yer alan listeleri internette de bulabilirsiniz; mesela buyrun size müzikler. Ancak yalnızca tavsiyeler için okumamak lâzım bu kitabı; İlber hocanın bilgeliği gerçekten kitabın satırlarından taşıyor. Özellikle eğitim konusunda söylediği (bazıları gayet provokatif olan) şeylerde çok ama çok haklı bence: Çocuklarımıza ne yazık ki yeterli ve kaliteli eğitimi veremiyoruz; en güzel çağlarını heba ediyoruz, oysa bir çocuk ileride yapacağı işe göre 15 yaşına kadar temel becerileri edinmek zorunda! Marangoz mu olacak; lise bitene kadar beklememeli. Müzisyen, balerin, dil bilimci, küçücük yaşından başlamalı alanında uzmanlaşmaya. Kaliteli öğretmen o kadar önemli ki bu konuda. Ne yazık ki biz öğretmen kalitesinde fena halde sınıfta kalıyoruz… Hoca “kaliteli bir üniversitede okumayacaksanız hiç okumayın!” diyecek kadar ileri gidiyor, ama bence bu konuda bile haklı. Eğer verilen eğitim gerekli beceriler ile donatmazsa sizi, o diploma bir kağıt parçası olmaktan ileri gidemiyor… Neyse, fazla da derine dalıp yazıyı kasvete boğmayayım 🙂 Sonuç olarak güzel yaşamak, güzel gezmek ve kendini geliştirmek için çok sağlam tavsiyeler var kitapta; herkese hararetle öneriyorum 😉

sariyaz-karayarisi-696x385

Sarıyaz & Kara Yarısı: Çağdaşımız genç öykücülerden Mahir Ünsal Eriş iki öykü kitabı birden çıkardı bu sene; Sarıyaz ve Kara Yarısı. Bir arkadaşım (Yasemincim ^^) Eriş’i Yaşar Kemal’e benzetti; ona katılıyorum. Yaşar Kemal üstat gibi MÜE de yöre ağzıyla yazıyor bazen, ve bu çeşit bir dil kullanımı öykülerine çok samimi bir hava katıyor. Ben şahsen Sarıyaz’ı daha çok sevdim; daha nahif, çocuksu ve daha az üzücü öyküler vardı burada. Bir de Erdek vardı, MÜE’nin neredeyse her kitabında olduğu gibi 🙂 Kara Yarısı biraz daha sarsıcı, toplumun marjinallerini anlatan öykülerden oluşuyordu. O da güzeldi, ama yer yer çok üzdü :/ Yine de iki kitabı da okuyun, zaten hemen bitiveriyor, tadı damağınızda kalıyor…

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı kitap içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Yaz için kitap listesi ;)

  1. Küçük Hanım dedi ki:

    Emeğinize sağlık, tavsiyeler için teşekkürler 🙂
    Listeden özellikle İlber Hocanın kitabını merak ediyorum ^^

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s