Bir Bebekten Alınacak Hayat Dersleri

kawaii

Evet bu blog anne-bebek blogu olmayacak diye söz vermiştim, biliyorum. Nitekim en kısa zamanda diziler/kitaplar/filmler/tiyatro oyunları yazılarımla karşınızda olacağım. Ama bu arada kendimi tutamadım, kişisel gelişim tadında kısacık bir yazıyı ekleyeyim istedim. Hayata not düşeyim, günün birinde yeniden unutursam bu sayfayı açıp hatırlayayım. Geçtiğimiz altı ay içerisinde bebeğimin bana öğrettiği şeylerden bahsedeceğim; daha doğrusu bir zamanlar bildiğim (hepimizin bildiği), ama zaman içinde unuttuğum(uz), şimdi minnak bir insan sayesinde yeniden farkına vardığım şeyler. İşte şunlar:

  1. Hayat basit zevklerden ibarettir: Uyku, yemek ve oyun. Hangisi ile meşgulsen yalnızca ona odaklan ve tadını çıkar!
  2. Değerini bilirsen, her zaman yediğin bir yemek bile sana ziyafetmiş gibi gelebilir.
  3. Zaman bir yanılsama. Dünyanın bütün zamanı seninmiş gibi acelesiz, stressiz, sakince yaşamak lazım.
  4. Bir gün önce büyük acılar çekmiş olabilirsin (bebek için bu genelde gaz sancısı oluyor…). Bugünse yepyeni bir gün. Dünün acılarını unutup kıkır kıkır gülmemek için hiçbir neden yok!
  5. Sevimli olmak ancak doğal olmakla mümkün. Unutma, seni doğal halinle, “sen” olduğun için seven insanlar, seni en çok sevenlerdir.
  6. Mutlu olmak için çok komplike, çok pahalı şeylere (oyuncaklara!) ihtiyacın yoktur. Basit şeylerle mutlu olabilirsin (bebekçe tercümesi: fisher price oyuncaklar yerine bir mandalla saatlerce oynayabilirsin asjjkdaslk)
  7. Yeni şeyler denemekten korkma. En fazla biraz canın yanar, zorlanır (ağlar)sın, ama korkmadan denemeye devam edersen sonunda yepyeni bir beceri edineceksin.
  8. Yeni bir hayata başlamak istiyorsan radikal bir karar al ve birdenbire geç o hayata: Ne kadar kolay adapte olabileceğini görünce şaşıracaksın (ya da bir (1) gecede uykusu düzene giren bir bebesi olan ananla baban senin yerine şaşıracaktır…)
  9. Mutsuzsan “elalem ne der?” diye düşünmeden avazın çıktığı kadar (dikkat, burası mecazi :P) yaygarayı bas! Mecazi olmayan tercümesi: Mutsuz olduğunu ilan et arkadaşım, sesini çıkarmazsan yardım alamazsın. İçine at at, nereye kadar…
  10. Müzik güzeldir. Sesin kargaysa, notaları tutturamıyorsan bile eşlik et şarkılara! 🙂

Kısaca “neşeli ol, korkma, hayatını yaşa”. Günler geçip gidiyor, ne kadar yakalarsak kârdır… Bol güneşli, sevgi dolu, mutlu günler hepimize 😉

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Genel, kişisel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

10 Responses to Bir Bebekten Alınacak Hayat Dersleri

  1. Nagihan Ak dedi ki:

    Çok beğendim yazınızı 🙂 Bir şey sorabilir miyim? Ben rehber öğretmenim, bu yazınızı okul rehberlik panosunda paylaşabilir miyim? Öğrencilerime etki edeceğini düşünüyorum 🙂

  2. Hatice Hayal dedi ki:

    Aaaaa çok mutluyum yeni yazı gelmiş ^^ Bence bilakis bebekle ilgili tecrübelerini daha çok yazmalısın. Bugüne kadar kültür abidesi Hikaru’yu tanıdık, annelik yönünü keşfetmek hiç fena olmaz 😀 Kendini özletme, sevgiler!^^

    • hikaruivy dedi ki:

      ahah, sağol Haticecim, öyle öyle blog evrim geçirmeye doğru gider! 😀 şaka bi yana ben de özlemişim buraya yazmayı; eğer şu iş-güçten biraz başımı alabilirsem daha sık gelmeye çalışacağım. öpüldünüz! 🙂

  3. gulsum dedi ki:

    Selam hikaru,
    Blogunun sessiz takipcilerindenim. Anne oldugun kismi kacirmisim 😊 cunku ben de anne oldum 🙂 oglum 10 aylik. Blogunu anne bebek bloguna cevirmeden yorumu bitiriyorum 🙂 hikaruyu oldugu gibi seviyorum 🙂 sen nasil mutluysan oyle yaz 🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      selam gülsüm. ay ne hoş tesadüf, çok tebrik ederim ^^ anneler günün de kutlu olsun ayrıca 😉 güzel yorumların için çoook teşekkür ederim, arada yine yoruma beklerim 😉 sevgiler…

  4. Oh Yoon Joo dedi ki:

    Bizim çocuğumuz yok ya biz evde kaldık ya Hikaru önce ev kuzusuyla attığı havayı şimdi boklu bezini değiştirmekten yorgun düştüğü bebişiyle atıyor amanın! (İçimdeki görümce anca bu kadar çirkeflik yapıyor hihohihoho)

    Taze taze yeğenimle yeniden hayata tutunan biri olarak elime ne geçerse oynuyor, gülüyor ve hayatın keyfini sürüyorum kendi adıma Uykusuz gecelerinin azalması, gaz sancılarının sizden uzak kalması dileklerimle öpüyorum :*

    • hikaruivy dedi ki:

      sajshakkjsalk çok havalıyım evet, boklu bez değiştirmek gerçekten çok cool bir eylem 😉 taze yeğen mi geldi sana, aaa, hiç haber vermiyosun! hayırlı uğurlu olsun cadım :* uykusuz geceler bir süre daha bizi bekler ama olsun, gülü seven dikenine katlanıyor. tadını çıkaralım beyb, kıps 😉

  5. mydestiny dedi ki:

    Böyle eğlenceli yazılar olacaksa anne bloguna çevirebilirsin bence buraları, nema problema! :)) Her zaman keyif almışımdır yazılarından, daha daha daha sık yaz 🙂 Dönüş yap sahalara 🙂

Bir Cevap Yazın

