Yeni yılda yeni bir can

Bu sene nihayet Kuzu Bey’i ikna ettim ve çocukluktan beri hayalim olan evde kedi besleme rüyasını icraate dökmeyi başardım! Aslında biraz acıklı bir hikâye oldu bu: Eylül başında evlat edindiğimiz minnak Himeko’muz Kasım ayı sonunda camdan atlamak suretiyle bizi terk etti 😦 İki gün ağlamaktan kendime gelemedim, puf böreği gibi şiş gözlerle dolaştım. Ah be kedi, neden böyle yaptın be kuzum, bu kadar deli cesareti sahibi olmak zorunda mıydın, azıcık tırsak oluvereydin ya, daha neler neler dedim Himeko’ya; kızdım, üzüldüm, yas tuttum. Ama nihayet bizimle birlikte geçirdiği iki buçuk ay boyunca bizi çok mutlu ettiğini (ve kendisinin de mutlu olduğunu) düşünüp barıştım onunla. İlk kedim olarak anısı hiç aklımdan çıkmayacak…

Okey masasında Himeko'yu beslemek...

Okey masasında Himeko’yu beslemek…

Uyuma pozisyonu...

Uyuma pozisyonu…

Ardından Daiçi girdi hayatımıza. Bir twitter mesajında “sokakta kendine bakamıyor, çok zor durumda” diye fotoğrafını paylaşmışlardı. Hemen mesaj attım ve o akşam Daiçi bize geldi. Yavrum benim, ilk geldiğinde pireden gözükmüyordu, kaburgaları sayılıyordu, patisinde ve burnunda yara vardı. Ama hemen toparlandı, gürbüzleşti, dökülen tüyleri gürleşip inanılmaz güzelleşti ve çok şeker bir oğlana dönüştü. Ve karakter olarak Himeko’nun tam aksi bir kedi çıktı! Himeko sırtımızdan inmezdi, Daiçi bizden itinayla uzak durur, sadece kendi istediği zamanlarda yere yatıp sevdirir. Himeko dur’dan yapma’dan anlamaz ve yemek masasına hepimizden önce gidip başköşeye kurulurdu, Daiçi ise sınırlarını biliyor, çok efendi bir oğlan 🙂 İkisinin tek ortak yanı kucak kedisi olmamaları maalesef (ühüh 😦 ), ha bir de tuvalete girdiğimiz zaman kapının altından patilerini uzatıp etrafı yoklamaları 🙂 🙂 Her halükârda, ister Himeko gibi şımarık ister Daiçi gibi sessiz, efendi bir kediniz olsun, hepsi ayrı bir âlem. Ve hepsi istisnasız inanılmaz sevimli yaratıklar. Resmen evi dolduruyor, insanın stresini alıyor, durup dururken mutlu ediyorlar. Ve sevgiden nasıl da anlıyorlar! Sevildiklerini bilince nasıl da seviyorlar sizi. Kedilere nankör diyenlere aldırmayın, kediler, köpekler, bütün hayvanlar siz onlara sevginizi verdiğiniz zaman daha büyük bir sevgiyle bağlanırlar size. Hayvanların saf ve masum sevgisi kadar güzel bir şey var mı şu dünyada? Belki çocukların sevgisi diyeceksiniz, ama o çocuk da büyüyüp kirlenecek bir gün maalesef 😦 (Hiç büyümeyen çocuk yapsalardı eyiydi…)

ağa oturuşu...

ağa oturuşu…

mobilyayla uyumlu kedi.. çok güzel kamufle oluyor :)

mobilyayla uyumlu kedi.. çok güzel kamufle oluyor 🙂

O yüzden eğer imkânınız varsa siz de bu yılbaşında kendinize bir armağan verin derim ben: Bir kedi, köpek, hiç olmadı bir muhabbet kuşu alın, bir başka canlıya kucak açmanın zevkine varın. Tipik bir Türk kadını (erkeği de olabilir, bkz. Kuzu bey) titizliğindeyseniz bile hiç endişe etmeyin, mesela biz de kediciklerden önce evi bok götürür mü diye korkuyorduk ama şimdi evde kedi olduğu bile belli olmuyor, kendi odası azıcık kokuyor (onun da çaresi var, tuvaletini daha sık temizlemek ve karbonat katmak, da biz üşeniyoruz) ama evin geri kalanı mis gibi, o derece temiz hayvanlar. Çoluk-çocuğunuz varsa bile korkmanıza gerek yok, çocuk mikrop falan kapmaz, hayvanın aşılarını yaptırdığınız sürece ondan hastalık geçmesi insandan hastalık geçmesinden daha zor. Çok ilginç ama alerji işi de bir süre sonra kendiliğinden halloluyor, Kuzu bey eve kedi geldiği ilk günlerde hapşurup dururken şimdi domuz gibi maşşallah 😀 (Tabii astım-mastım gibi ciddi bir rahatsızlık olmaması lâzım…) Kısacası, sokaktan ya da barınaktan bir can’ı kurtarmak, ona yuvanızı açmak, yeni bir yıla başlamanın en sevgi dolu yolu bence. Yuva arayan canlara internetten de ulaşabilirsiniz, ben iki kedimi de öyle buldum, petarkadas.com ve patilen.com’da binlerce hayvancık bir umut bekliyor. Ne olur imkânınız varsa ve içinizde biraz merhamet varsa yardım edin onlara.

Herkese başka yaşamlara dokunduğu, hem onları hem de kendi yaşamını güzelleştirdiği mutlu mutlu yıllar diliyorumm! ^^

Reklamlar

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Genel, kişisel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yeni yılda yeni bir can için 6 cevap

  1. Uyuma pozisyonuna bittim, çok tatlııı :))

  2. makinosev dedi ki:

    Yerimmmm ben onuuuu. Kendi evim olursa ilk is kedi kopek almak :))) simdilik sokaklardakileri sevmekle yetiniyorum :))))

  3. Dekorasyona uygun kedi olması önemli 🙂 Çocuk konusunda gereksiz yere korkuyor insanlar. Aşıları tam olduktan sonra ne olacak ki? Hatta hayvanlar ile büyüyen çocukların bağışıklık sistemi daha kuvvetli oluyor diye biliyorum. Gerçi bu konuda ben ters yönde örnek teşkil ediyorum. 🙂 Sanıyorum sorumluluk almak zor geliyor insanlara.

    • hikaruivy dedi ki:

      Hahah valla öyle denk geldi, çok pis kamufle oluyor bizim yaramaz 😀 Bence de hayvanlarla çocukken haşır neşir olmak önemli. İstisnalar kaideyi bozmaz 🙂

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s