Kısa kısa film tavsiyeleri

Birkaç sefer yazdım, unutulmazfilmler.com sitesine dadandım bu ara. Güzel filmler yüklüyorlar, Filmekimi’nde bilet bulamadıklarımı falan bu siteden izledim mesela, süper oldu🙂 Hazır hafızamda anıları tazeyken kısa kısa size de tavsiye edeyim.

wadjda

tuvalette sansürlenen reklam afişi... bilin bakalım reklam yıldızı kim?

tuvalette sansürlenen reklam afişi… bakın bakalım reklam yıldızı kim?

Wadjda: Bu film, Suudi Arabistan’da çekilen, hem de bir kadın yönetmen tarafından çekilen ilk filmmiş. Suudi Arabistan ve kadın deyince akla acıklı şeyler geliyor değil mi? Ama film kesinlikle duygu sömürüsü yapmayan, kadın olmanın zorlukları yanında çocukluğun masum, neşeli dünyasını da anlatan şeker mi şeker bir filmdi. Wadjda, bizim bildiğimiz “Vecide” anlamına geliyor. Filmimiz 10 yaşında Vecide isimli bir Arap kızını anlatıyor. Bu ufaklık nasıl tatlı, nasıl afacan bir kız çocuğu! Onun o kara gözleri, yüzündeki müstehzi gülümseme ve sivri diliyle yetişkinlere kafa tutar hallerini izledikçe yüreğimin yağları eridi. Belki de bir kız çocuğu için dünyanın en şanssız coğrafyalarından birinde doğmuş olduğu halde öğrenilmiş çaresizliğe boyun eğmeden en büyük hayali olan bisiklet için mücadele etmesini izlemek şahane bir keyifti. Evet, arka planda Suudi Arabistan kadınlarının çileli hayatlarının öyküsü yer alıyor. Öyle hayatlar var ki, erkek çocuk doğuramadığı için üzerine kuma getirilen kadınlar, “kadın kadının kurdudur” deyişini haklı çıkarırcasına diğer kadınları daha da çok ezen sistem polisi kadınlar, ve kadın tuvaletlerinde bile kadın bedenini gösteren reklam afişlerinin sansürlendiği bir ortam… Ama tüm bunlara rağmen Vecide’nin umarsızca kendi hayallerinin peşinden koşması ve önüne engeller koymak isteyenlerin dik dik gözlerinin içine bakıp sakınmadan konuşması umut vericiydi. Aferin çocuk, umarım büyüyünce de cesaretin hiç kaybolmaz.

housebound1

Housebound: Korku-komedi janrını bilir misiniz? Zombieland, Shaun of the Dead, hatta Evil Dead ve Drag Me to Hell gibi filmler bu kategoride yer alsa da Housebound hepsinden farklı bir film. Hatta ileri gidiyorum, bu janra ait olup da iğrençleşmeden korkunun, absürtleşmeden komedinin hakkını bu kadar veren bir filme rastlamamıştım. Film, bir banka ATM’si soymaya çalışırken yakalanıp ev hapsi ile cezalandırılan bir kızın, Kylie’nin hikâyesi ile başlıyor. Kylie cezasını çekmek üzere annesinin ve üvey babasının yaşadığı, kendisinin 16 yaşında filanken terk ettiği eve dönüyor. Ve bu evde onu kötü bir sürpriz bekliyor… Filmin ilk yarısı hakikaten geriyor insanı, ama ikinci yarıda komedi daha baskın. Gerginlikten yastık arkasına saklandığım sahneler de çok oldu, “puhahaha!” diye ağız dolusu güldüğüm de. Hele anne ve üvey baba tiplemeleri beni bitirdi; bir de filmin sonlarına doğru tanışacağımız patlak gözlü Eugene🙂 Yine de sırf korku filmi izleyeceğim diye başına oturursanız “bu ne bee?” diye tepki verebilirsiniz, ağzınıza atarken tatlı olmasını beklediğiniz bir yiyeceğin tuzlu çıkıp (aslında hiç de kötü tadı olmamasına karşın) iğrenç bir şey tatmışsınız hissi vermesi gibi bir durum (metafora gel :P). O yüzden önce gerilmeye, sonra gülmeye, sonra birazcık daha gerilmeye hazır olun🙂 Değişik bir İngilizce aksanına da hazırlıklı olun, film Yeni Zelanda yapımı çünkü.

loveletter

Love Letter: Japon yapımı (ve teee 1995 yapımı) bu film, dağcı nişanlısının ölümünden sonra onun yasını tutan bir genç kızın hikâyesi ile başlıyor. Genç kadın nişanlısının anma töreninde onun ortaokul yıllığını buluyor ve öylesine, onun ortaokul yıllarında oturmuş olduğu kuzey kasabasındaki adrese bir mektup yolluyor. Ve inanmayacaksınız ama, aynı adreste, aynı isimli birinden cevap mektubu geliyor! Ancak doğaüstü bir olay bekleyenler aldanmasın, bu durumun bir açıklaması var (her ne kadar sürprizi bozmamak adına ben söylemeyecek olsam da). Bundan sonra mektuplaşmalar devam ediyor ve biz geçmişe dair sıcak mı sıcak bir aşk öyküsü izliyoruz… (Gerçi ortaokullu bir kızın salaklığına yer yer uyuz oluyoruz, en azından ben oldum. Bu kadar büyük bir aşkı nasıl anlamazsın be salak kızım??) Ve biraz da hüzünleniyoruz; artık telafisi olmayan yaşanmamışlıklar var çünkü, çünkü ölüm bütün geri dönüşleri imkânsız kılıyor… Film anlattığı öyküden başka muhteşem kar manzaraları ve harika müzikleri ile de gözünüze-gönlünüze hitap ediyor. Daha önceki yazılarda paylaşmıştım ama bir kez daha paylaşıyorum, soundtrack’ini şuradan bir dinleyin derim: http://www.youtube.com/watch?v=4YlWxDD3-OE&list=RD4YlWxDD3-OE Mümkünse elinizde sıcacık bir kupa çay/kahve, kucağınızda güzel bir kitap eşliğinde…

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı sinema içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kısa kısa film tavsiyeleri için 6 cevap

  1. lafea dedi ki:

    Yılın sonuna doğru bloggerlarımız dönüş yaptı. Pek sevindim doğrusu🙂 İlk filmi çok merak ettim en kısa sürede izleyeceğim.🙂

  2. diabolo violette dedi ki:

    unutulmazfilmler.com kalp kalp🙂

  3. Wadja’yı kısa süre önce listeme almıştım. Housebound’a da tez zamanda bakacağım. Love Letter’a gelirsek bir tek ben mi sevmiyorum bu filmi acaba? Filmin başında çok umutluydum. Giriş sahnesini sevdiğim gerçeğinin yanı sıra müzikler de şahane ama geri kalanında beklediğimi bulamadım. Ne bekliyordun dersen bir şey söyleyemeceğim ama eksik kalmış hissi bıraktı bende Love Letter.

    • hikaruivy dedi ki:

      Love Letter’dan ben de istediğim randımanı alamadım; aslında müziklerini filmin kendisinden çok sevdim. Daha doğrusu ortaokul yıllarındaki hikâyeyi sevdim ama filmdeki gibi bitmesi (daha doğrusu, bir sonunun olmaması) sinir bozucuydu. O yüzden seni iyi anlıyorum🙂 Housebound’dan ve Wadjda’dan daha çok keyif alırsın umarım😉

Bir Cevap Yazın

