Eskilerden…

“Eskiye rağbet olsa bit pazarına nur yağardı” derler. Yalan. Ne varsa eskilerde var azizim. Zeki Müren’de var, taş plaklarda, Seyyan Hanım’da var. Ya Azerilerin Zeki Müren’i Reşid Behbudov’a ne demeli? Dinlemeye başladım mı duramıyorum; müzik altyapı ve düzenlemeleri Batı kaynaklı iken söylenen türküler bizim buralardan, müthiş bir sentez olmuş. Ve bana 1950’lerin Amerikan filmlerini, Humprey Bogart’ları, Cary Grant’leri çağrıştırıyor.  Beni Reşid Behbudov üstatla tanıştıran Mikot’a selam olsun 🙂

Reşid amcadan Cary Grant, Clark Gable tadı almam video kliplerdeki fotoğraflarla da ilgili olabilir elbette. (Hele o elinde sigara olan fotoğraf pek bir Ayhan Işık ya da James Stewart-vari falan değil mi Allahasen?) Ya da benim eskilere fazla dalmam kaynaklı da olabilir. Ben bu aralar çok eski film izledim. Zaten çok film izledim bu ara.poirot_title Unutulmaz filmler sitesine dadandım, Audrey Hepburn koleksiyonunu elden geçirdim. Son bir-iki haftadır boşladım gerçi. Çünkü durup dururken Agatha Christie’s Hercule Poirot dizisine sardım.Ahan da şu adresten izliyorum: http://www.izlebizle.net/agatha-christies-poirot.html (Yüklemeler çok kaliteli değil ama idare eder. Tabii asıl DVD’sini bulmak lâzım…) Dizi 1989’da çekilmeye başlanıp en son 2013’te çekilen bölümler ile nihayete erişmiş ve (bir tek hikâye haricinde) Agatha Christie’nin bütün Poirot öyküleri tamamlanmış. İngilizlerin istikrarına şapka çıkarılır! Eh, benim de Agatha ablaya düşkünlüğüm malum… Çok eskiden bir bölüm izleyip pek sevemediğim bu diziye bu sefer bir daldım pir daldım; günde 2 hatta 3 bölüm attığım oluyor; yakında hakkından gelirim 🙂 Aslında şimdiden ağzımı sulandıran bölümler var, Roger Ackroyd cinayeti, Doğu Ekspresi’nde Cinayet ya da The Curtain (son bölüm) harika kitaplardı; eminim uyarlamaları da öyledir. Ama kendimi tutup sırayla gitmeye gayret ediyorum. Şimdilik üçüncü sezondayım; ilk 3 sezonda sanırım en çok 2×1: Peril at End House’ı sevdim. Bunda bölümün diğer bölümlerin çoğu gibi kısa hikâyeden değil de başlı başına bir romandan uyarlanmasının (ve pek tabii diğer bölümler gibi 50 dakika olmak yerine 100 dakikalık bir film tadında olmasının) da etkisi var. David Suchet, her ne kadar yumurta kafalı ve yeşil gözlü değilse de çok sevimli bir Poirot olmuş, aksanı pek şeker geliyor kulağa… Agatha Christie's PoirotDiziyle ilgili tek eleştirim erotik müzikleri çağrıştıran jenerik müziği olabilir, ekşi’de de epey dalga geçmişler bununla 🙂 Müziği bir kenara bıraktım, jenerikteki enteresan grafiklere de bir anlam veremiyorum; ilkokul 5 çocuğunun elinden çıkma bir tren resmi, bir uçak, arka planda bir fabrika, sonracığıma Poirot amcanın suratında beliriveren üçgen prizmalar filan… Sanırım birileri bize bir şey anlatmaya çalışıyor ama çok sürrealist çalışmışlar anacım, bir mühendis olarak anlamam mümkün değil 🙂 Neyse, bu kadar kusur kadı kızında da olur. Siz de polisiye, bilhassa Poirot sevenlerdenseniz arada ilaç niyetine izleyiniz ve kulaklarımı çınlatınız efenim.

Bir başka Reşid Behbudov güzelliği ile bitirelim:

Reklamlar

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Müzik, Yabancı Dizi içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Eskilerden… için 7 cevap

  1. Behbudov’un en çok Gözelim Sensen’ini seviyorum sanırım. Ayrıca kendisinin franklar içinde, opera salonlarında fotoğrafları var ve kesinlikle çok karizmatik. Adeta bir jön 🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      o da çok güzel, youtube’da playlist’ini dinliyorum her söylediği kulağa çok güzel geliyor arkadaş :)) jönlüğüne diyecek lafımız yok zaten 😀

  2. Nana Happy dedi ki:

    Salam. Rəşid Behbudov haqqında yazmağın məni çox sevindirdi. 🙂 Rəşid Behbudovun çəkildiyi bir neçə film də var.Onları da izləyə bilərsən, həm də R.Behbudov həmin filmlərdə mahnı da ifa edib. :))

    • hikaruivy dedi ki:

      merhaba 🙂 reşid behbudov’dan bu kadar geç haberdar olmam üzücü ama geç olsun güç olmasın 🙂 hazır eski filmlere dalmışken eski türk ve azeri filmlerini de izlemek lazım, doğru diyorsun. izleyebileceğim bir internet sitesi var mıdır acaba?

  3. isfendan dedi ki:

    Agatha Christie’s Hercule Poirot dizisini yakın zamanda Digiturk’ün Moviemax Family kanalında gördüm ve yarım yamalak da olsa birkaç bölüm izledim 🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      aa cidden mi? digiturk’ün verdiğini bilmiyordum. nasıl buldun peki? 😉

      • isfendan dedi ki:

        doğruyu söylemek gerekirse bana pek hitap etmedi ama annem ne zaman denk gelse severek izliyor 😀 (onun tanımadığı ama meşhur birkaç İngiliz aktöre denk geldim) bu arada izleyecek birşey bulamayıp birkaç bölümü izlediğim de oldu hani 😉

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s