Japonya’dan bir çikolatacı ve yaşlı bir Cinderella

Yine Kore dizilerinin pabucunu Japonlar yüzünden dama atmış durumdayım. Bu defaki failler, Last Cinderella ve Shitsuren (Heartbroken) Chocolatier. İkisi de bir Love Shuffle değil, ama izlemesi keyifli, sürükleyici yapımlardı. Şimdi kısaca izlenimler:

lastcinderella2

resim sizi aldatmasın, hatunun dizi boyunca seksapelle uzaktan yakından ilgisi yok:/

(Dizi soundtrack’i işte burada. Benim en sevdiğim parçalar 3 no’lu Cinderella song ile 8 no’lu Days)

Last Cinderella: 39 yaşındaki kuaför hatunun 24’ündeki çıtır bisikletçi (bisiklet yarışçısı yani, bisiklet satıcısı gibi algılatıp çocuğun karizmasını çizdirmeyelim :D) ile imtihanı. Evet, yine bir “yaşlı kadın-genç erkek” ilişkisi (özellikle bana mı denk geliyor bunlar, yoksa bütün Uzakdoğulu kadınlar genç erkeklerden mi hoşlanır olmuş, nedir abicim?? Ayrıca bu tür hikayelerin artması durumunun Japonya’da Güney Kore’de host club’ların pıtrak gibi bitmesi ile ilgisi araştırılmalı, tiz sosyologları göreve çağırıyorum!) Bakın şahsen genç erkeklerdeki masumiyete bayılır, alemin (pratikte olmasa bile teoride) önde gelen çıtırcılarından olmakla iftihar ederim, ama on beş yaş fark beni bile aştı, höh yani dedim! Dizi sürükleyici ve eğlenceliydi sizden iyi olmasın, ama başroller arasındaki kimya sıfıra yakındı. Esas kız on bir bölüm boyunca geçkin ve embesil bir Pollyanna misali suratında salak bir sırıtmayla dolaşıp esas oğlanın her türlü haytalığını sineye çekerken çıtır veledin “Amanınbo, sen ne kadar iyi kalpli, nasıl temiz bir insanmışsın! Anam yaşında olman fark etmez, gel gündüzle gece olalım, seninle mutlu yarınlara koşalım” diyerek ona 

lastcinderellaaşık olmasını, kusura bakmayın ancak hiç mi hiç gerçekçi bulmadım. Bence esas kıza önce rakip, sonra kanka, nihayet aşık olan olgun kuaför eleman daha münasip bir kısmetti; kuaför ablanın kankaları arasında ben de olaydım derhal “bak şekerim, o kadar genç koca iyi bişi değil, elin bebesiyle mi uğraşıcan? Davul bile dengi dengine,” diye hatunun beynini yıkardım. Ama kanka ablaların birisi kocası, kaynanası ve çocuklarıyla, diğeri ise aşırı derecede hızlı aşk hayatıyla uğraşmaktan zavallı esas kıza tavsiye veremedikleri için bizim hanımabla da kendini bu bol benli çıtıra kaptırıverdi. (Hakkaten, bu nasıl bir benliliktir sayın Haruma Miura? Aslında yakışıklı çocuk, ama kendisini ekranda her gördüğümde aklıma istemsizce İzzet Altınmeşe geliyor, arka fonda ise: “Dane dane benleri var yüzündeee yüzündeee yüzündeee” türküsü çalıyor…) Kanka ablalardan bahsetmişken, evli-mutlu-çocuklu ablanın şahsında Japon toplumunun kadını nasıl ezdiğini bir defa daha teyit ettik, beceriksiz çapkın kocanın “tüüüü!” diye suratına tükürdük. Tükürük bilgisayar ekranında kalmış olabilir, olsun, biz görevimizi yaptık… Son olarak çıtır oğlanın üvey kardeşi olan genç kız ne kadar gereksiz ve uyuz bir karakterdi yarebbim yaa; dizinin bütün çatışmasının onun üzerine oturtulmuş olması çok salakçaydı diyor ve diğer dizimize geçiyorum.

Heartbroken_Chocolatier_(Shitsuren_Chocolatier)-p1

 

(Buyrunuz bu soundtrack de aşağıda. 2 no’lu Kiss and Cry çok bayıldığım bir şarkı oldu; kafaya koydum piyanoda (orgda daha doğrusu :P) çalmayı öğrenicem.)

Shitsuren Chocolatier: Burada ise gerzeklikten ölecek bir çikolata imalatçısı oğlanın karmakarışık aşk hayatını irdeliyoruz. Esas oğlan, ki kendisi pek sevgili Matsumoto Jun olur, tee lise yıllarından beri aşık olduğu, ama onun tarafından hiç mi hiç iplenmediği esas kız Satomi Ishihara’ya (ki bu bol dudaklı kızımızı Rich Man Poor Woman’da pek bi’ sevmişken burada ona acayip derecede uyuz oluyoruz) olan aşkından gider Fransalarda okur, çikolata yapma zenaatini öğrenir. Yurda dönüp büyük umutlarla ve süper bir karizmayla ilk aşkının karşısına çıkar, ama kevaşe ruhlu aşkısı aniden evlenmeye karar vermiş, yine bizim oğlana dertler, bizim oğlana hasret düşmüştür… heartbrokenEsas oğlan “yetti beee, bütün dünyanın çilesini ben mi çekicem ulenn!” diye bad boy’luğa soyunur, gider kendine bi fuckbuddy yapar – ki bu arkadaş G-Dragon’un bir dargın bir barışık olduğu sevgilisi Kiko’dur- ve yavaş yavaş bu hatuna karşı bir şeyler hissetmeye başlamışken esas kızın “bi çikolatacı vardı, ne oldu ona?” diye kendisini hatırlaması ile tam anlamıyla arada kalır… Bu arada pastanenin çalışanlarından biraz geçkince bir abla da çikolatacımıza aşıktır, ama hiç şansı yoktur yazıktır; bir de çikolatacımızın en az kendisi kadar gerizekalı bir kızkardeşi vardır ki en yakın arkadaşının sevgilisiyle yatar falan, piiiii, bir sürü saçmalık… Hee, sen niye bu kadar izledin ne zorun vardı Hikaru derseniz, saçma-maçma ama merak uyandırıcıydı, sinir ola ola izledim arkadaşlar!😛 Bir de arada güzel aforizmalar patlatıyorlardı; böyle bir “vay be…” diyor, aydınlanma yaşıyordum; mesela çikolatacımızın kankası Olivier’in şu lafı: “dünyada milyarlarca insan var, ama aslında şu hayatta karşımıza çıkan insanların sayısı öyle az ki… belki başka bir yerlerde çok seveceğin, tam sana uygun bir insan var; ama sen onunla tanışamadığın için kendi tanıdığın bir avuç insan arasından birine aşık oluyorsun…” Ya da kevaşe kızımızın geçkin hatuna erkekler konusunda tavsiye verme sahneleri (zavallı pastacı abla kıza hem acayip sinir oluyor, hem de “oha, nasıl da çözmüş olayı!” diye hayranlık duyuyordu… ben de öyle :D) heartbroken2Bir de dizideki karakterler her ne kadar ekran başında bize tırnaklarımız yedirseler de Allah içün gerçekçi karakterlerdi. Hepsinin zaafları ve iyi yanları vardı; hiçbirini delice sevemiyor ya da ölesiye gıcık olamıyordunuz. En sevdiğim karakter olan geçkin ablanın bile bir bencilliği vardı ki, çikolatacı oğlanın kendisiyle olamazsa mutsuz olmasını istediğini fark ettiği ve aşkın tanımının bu olmadığını anladığı an çok şahane sahnelerden biriydi mesela. Ya da kevaşe kızın (ay ne çok kevaşe dedim, biri beni durdursun!) kocası ile sahnelerinde ona acımayan, az da olsa hak vermeyen hiçbir kadın olamaz zannediyorum… Neyse, kısacası ilginç ve sürükleyici bir dizi; izlediğime pişman değilim. Ama ufak bir tavsiye: Dizide her türden çikolatayı o kadar güzel gösteriyor, çikolatalara bir mücevher titizliği ile yaklaşıp sizin de öyle bir canınızı çektiriyorlar ki (ben her bölüm koca birer çikolata götürdüm!) diyetteyseniz hiç bulaşmayın! Kilo sorunu olmayanlara keyifli izlemeler ^^

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Jdrama içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Japonya’dan bir çikolatacı ve yaşlı bir Cinderella için 8 cevap

  1. lafea dedi ki:

    Last Cindrella ile ilgili söylediklerine tamamen katılıyorum. O çocukta yaş farkını geçtim o salak kadına aşık oldu ya :)) Orası zaten baştan aşağı saçma. Kore dizilerinde de bu saçmalık var hep olmuyor ama🙂 O iki kardeş arasındaki olayda bir garipti zaten. Ne olduğunu anlayamadık bir süre. Çıtırcı Hikaru bile bu kadar genç sevgili olayını tasvip etmemiş demek😛 Aklımıza yazalım😉

    • hikaruivy dedi ki:

      Erkekler salak kadınlardan hoşlanıyo demek ki, yaş kaç olursa olsun asjkdjasd😀 Kardeşler arasındaki ilişki de çok acayipti gerçekten; hele o sırttan öpme sahnesi! Bir ara enseste bağlayacaklar dedim ama neyse ki yapmadılar. Evet bu kadar çıtırcılık bana fazla yaa.. Ama siz yaparsanız da eleştirmem, korkma hehe😀😀

  2. Irmak dedi ki:

    Ben bu dizileri yarım bıraktım ya😀 İlk diziyi 3 bölüm kadar, çikolatacıyı da 8’e kadar izledim ama olmuyor.

  3. sümeyye dedi ki:

    ne güzel anlatmışsın🙂 bir yandan izleyesim geldi bi yandan da yorumları görünce soğudum

  4. Nur-yoonseul dedi ki:

    Diziyi izlemeyi düşünüyorum o yüzden yorumlarını sona sakladım ama cidden bu kadın 39 göstermiyoki! Ya da bi ben mi böyle düşünüyorum acep?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s