Taze taze: You From Another Star ve I Need Romance 3

Son günlerin gaz ve toz bulutu ülkemizi yepyeni bir galaksiye sürüklemeden önce iki tane Kore dizisi bitirmiştim ben. Ülke gündeminin beni vaktinden önce yaşlandırması yüzünden şimdi o zamanlar üzerinden asırlar geçmiş gibi geliyor ama yalnızca 1 hafta oldu o_O İşte o mutlu ve normal günlerin mutlu ve normal dizilerini anlatıcam size. Siz de fabrika ayarlarınıza geri dönüp yeniden neşeli kaygısız genç kızlar olmak isterseniz You From Another Star ve I Need Romance 3’e bir şans verin, 30 marta kadar ruh sağlığınızı koruyun 😛 (nası reklam ama? :P)

youfromanotherstar

You From Another Star a.k.a. My Love From Another Star a.k.a. You Who Came from the Stars a.k.a. My Lover from the Stars (zibilyon tane ismi var dizinin), güzeller güzeli huysuz kızımız Jun Ji Hyun (Gianna Jun)’un başrolde olduğu bir yapım. Ve ben koca diziyi sırf onun için izledim valla, yalan yok. Kim Soo Hyun’u çok sevmem, dudaklarının yukarı doğru kıvrılması bende bir palyaço algısı yaratıyor, kendisini hiiiiç yakışıklı bulamıyorum, sori. Ama Kore halkı bu ikiliyi The Thieves’te birbirine pek bi’ yakıştırınca kızımızın dizideki partneri gerçek hayatta kendisinden 7 yaş küçük olan Soo Hyun olmuş işte, naabacan… Gerçi Gianna hatunu hâlâ 25lik çıtır görünümünü koruduğu için bu yaş farkı sırıtmıyor. Yine de esas oğlanın gençliğine dair epey bir ima var tabii… Çünkü dizi, bundan 400 yıl kadar önce dünyamıza düşmüş ve kaderin bir cilvesi sonucu kendi yıldızına (gezegenine aslında, ama dizinin ismi de dahil olmak üzere çocuğa milyon derecede kaynayan yıldızlarda erimeden yaşıyo muamelesi yapıldığı içün ben de öyle şe’ettim) dönememiş olan uzaylı Do Min Joon (Kim Soo Hyun)’u konu alıyor. Ne hikmetse tam bir Hallyu yıldızı görünümünde olan bu uzaylı oğlan gene ne hikmetse kendi gezegeninde zamanın akışı bizimkinden farklı olduğu için aradan geçen 400 yılda hiç yaşlanmıyor, Twilight’ın Edward’ı gibi edeleli ve diri bir vücutta yüzyılların bilgisini biriktirmeyi sürdürüyor. Sonra da “uzaylı da olsa, erkek erkektir” mantığı ile gencecik bir kıza aşık oluyor! Gel de şimdi buna sübyancı deme :/ Üstelik bu kız kendisinin tam tersi: Şımarık, boş kafalı bir sinema yıldızı. Ama ikiliyi birbirine bağlayan geçmişlerine dair birtakım şeyler daha var, âşıklarımız bu ilginç bağları da zamanla keşfedecekler. Ancak tabii ki onları bekleyen büyük sorunlar da var. En büyüğü şu ki, uzaylı hemşerimiz bu aşk için daha kötü bir zamanlama yapamazdı: Garibim, tam da geri dönmesi için bir yol bulduğu ve 3 ay içerisinde gezegeninde olacağı bir dönemde yakalanıyor aşk illetine. Sonrası bolca eğlenceli, biraz hüzünlü, tabii ki ikinci kız/ikinci oğlanlı, ve bolca tehlikelerle dolu karmaşık bir hikâye.

Dizinin ilk bölümleri çok keyifli olsa da uzayan cinayet hikayesi ile biraz baydığımı itiraf etmeliyim. Ayrıca ilk yarıdaki eğlenceli Gianna sahneleri, kızımız şımarık ve boş kafalı bir sinema yıldızından umutsuz âşık sıradan bir genç kıza dönüşünce yok oldu gitti ne yazık ki… Gianna’nın çirkin ve abazan ilkokul arkadaşı kızceğiz ile önceleri soğuk ergen triplerinde olan, ama sonra uzaylı olduğunu anladığı Do Min Joon’a fena halde hayranlık besleyen liseli kayınço olmasa komedi namına bir şey kalmayacaktı. Ama özellikle bu liseli velet beni çok güldürdü, pek de şeker bişeydi maşallah. Liselilere hallendiğimi, sübyancılık konusunda Do Min Joon’dan aşağı kalır yanım olmadığını düşünmeye başlamışken kendisinin 87li olduğunu öğrendim de rahat bir nefes aldım neyse ki 😛

youfromanotherstar2

E.T. muamelesi yapılan zavallı Do Min Joon 🙂

Kısacası You From Another Star, eğlencelik, çerezlik bir dizi olmuş. Favori Kore dizilerim arasına girmemekle birlikte “nerden de izledim, vakit kaybı!” dediğim bir dizi değildi. İzlenir yani. Ama son bir uyarı: Finali saçmaydı azizim. Moral bozucu şekilde bitmedi, ama ı-ıh, tatmin etmedi. Uzaylımızın neden öpüşemediği, bu ikilinin cinsel hallerinin ne olacağı, çocuğun nasıl yolculuk ettiği, kendi gezegeninde yaşamın nasıl olduğu vs. gibi önemli (!) konularda doyurucu bir açıklama yapmadan çekip gittiler. Lost musunuz nesiniz arkadaşım?! Cık cık cık…

I-Need-Romance-3

I Need Romance 3 ise YFAS’dan sonra aşırı derecede gerçekçi kaldığı için insanı bir an bocalatabiliyor. Ama ben I Need Romance serisini seviyorum. Biraz Amerikan dizisi hissiyatı veriyor. Tamam Kore dizilerini saflıkları için seviyoruz falan da, 30 yaşına gelmiş insanların ilk öpücüklerini bile yaşamamış olmaları biraz gerçekçilikten uzak yani, onu da söylemek lazım. I Need Romance’lerde bu yok, elemanlar çatır çatır sevişiyorlar valla 😛 Bir de saçma sapan entrikacı kaynanalar, chaebol çocukları muhabbeti, eski kız arkadaşların oyunları falan da yok, ooh, mis gibi. Yani günümüz dünyasının (biraz maddiyatçı da olsa) modern ilişkilerini güzel yansıtıyorlar, olduğu gibi anlatıyorlar, o açıdan bu seriyi gerçekçi buluyorum. Hımmm, gerçi biraz fazla mükemmel esas (ya da ikinci) erkek karakterler var dizide, bak o konuda hâlâ gerçekçilikten uzaklar, hehe 😀 Neyse, bu dizimiz de Savcı Prenses dizisinden tanıdığım esas kız (ismine bakmaya çok üşeniyorum) ve Lie To Me’de ikinci oğlan olarak bildiğimiz, gençliği dışında çekici hiçbir yönü olmadığını düşündüğüm esas oğlan arasında geçen bir aşk hikâyesi. Bir noona-dongsaeng hikâyesi daha; çünkü esas oğlan o sırada 6 yaşında olan kızımızın eline doğmuş, çocuk 9 yaşına gelene kadar da birlikte büyümüşler. Yani esas kız, esas oğlanın çocukluk aşkı olan büyük abla. Çocuk Amerika’ya taşınıp orada büyüyor ve ünlü bir DJ olup (öeeh.. gören de Amerika Kore’nin arka bahçesi, oraya giden her Koreli Amerika’da böyük adam oluyo zannedecek…) ilk aşkını, ona aşkı, sevgiyi, bütün güzel duyguları öğreten kızı bulmak üzere Kore’ye geri dönüyor. Ancak bir de görüyor ki, bir zamanlar kendisine ne güzel şeyler öğreten, onu müzikle tanıştıran ilk insan olan ablası/aşkı, kapitalist dünyanın acımasız çarkları arasında (bu cümleyi de kurdum ya BirGün’de yazabilirim bence) gençliğinde bildiği her şeyi unutmuş, bencil ve sevgisiz bir insan olup çıkmış… Altın kalpli esas oğlanımız bu duruma çok üzülüyor ve esas kızı aşkının gücüyle iyileştirme macerası böylece başlamış oluyor…

ineedromance3Şimdi dizi iyi hoş da, esas kızla oğlanın hikayesi çok da sürprizli, değişik filan değildi ne yazık ki. Hatta üçüncü eleman hiç olmasa da olurmuş, öyle gereksiz gereksiz salındı gitti. I Need Romance serilerinde genellikle başrol kızın iki kız arkadaşı daha vardır ve bunların hikayeleri ana hikayeden daha çekici gelir bana. Burda da öyle oldu. (Yalnız buraya parantez açıyorum ve esas kızın kişiliğinden dolayı bu iki kadınla olan ilişkisi tam anlamıyla bir arkadaşlık ilişkisi sayılamazdı, bu yönüyle dizi önceki sezonlardan biraz eksik kalmıştı, bu bilgiyi de not ediyorum.) Hele tıfıl yeni mezun kızla iş arkadaşı olan, ilk gördüğümde “aaa Yoochun’a ne kadar benziyor” diye düşünüp Yoochun’un özbeöz kardeşi olduğunu öğrenerek şok olduğum ufaklık arasındaki ilişkiye bayıldım; keşke onların ekranda yer aldıkları süre daha uzun olsaydı diyorum. Kız gerçek hayatta 83’lü, çocuksa 91’liymiş, ay ben bir şok daha. Ben onları yaşıt, hatta kızı çocuktan küçük zannetmiştim. Bunca yıl sonra bile Korelilerin yaşını tahmin edemiyorum, yazık emeklerime 😦

İşte böyle. Yine de keyifli diziydi. Zaten TVN dizisi, yani bölümleri 45’er dakikacıktı, su gibi bitti. İzleyin, keyifli bir hikaye. Bu konuda eyyorlamam bu kadar.

Reklamlar

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Kdrama içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

8 Responses to Taze taze: You From Another Star ve I Need Romance 3

  1. notever dedi ki:

    Ayıptır sorması you came from starsın sonunda bir zamanlar evin yolunu bulan bir tavşan varmış derken ne demek istedi? 🙂 İki gündür düşünüyorum kendimce anlam çıkarıyorum ama bu dizinin en en en sonu o kadar karmaşık olmamalı, daha anlamlı olmalı diyorum çözemedim bir türlü. 🙂 Ayrıca bence de çok soru işareti bırakarak gittiler. -.-‘

  2. lal dedi ki:

    bence man from the stars çooooooooook güzel bi diziydi neden beğenmedin anlamadım. neyse renkler ve zevkler tartışılmaz ama gianna konusunda çok hak veriyorum sana. ama bence kim soo hyun’un ondan hiç aşağı kalır yanı yoktu ve dizinin en küçük bölümü bile beni sıkmadı. bu arada kim soo hyun oppalar listemde birinci sırada gelir laf ettirmem:) bence hiç yapma oynamıyo o ağladığında ben de ağlıyorum ve göz yaşlarını falan silmek istiyorum:) tam fangirl’e bağladım galiba. ayrıca bence kimyaları çok iyi tutuyordu ve kim soo hyun’un ona bakışında cidden bir sevgi vardı. bana mı öyle geldi acip. çok sevdiğimden olabilir:):):) zaten adamın gülüşüne hastayım:):):)

    • hikaruivy dedi ki:

      bana bir yerden sonra bayık geliyor, uzatmaları sevmiyorum. kim soo hyun’u buyrunuz sizin olsun, bir rakip eksildi işte fena mı? 🙂 ama güzel rol yapıyor, özellikle ağlamaları çok başarılı, o konuda hak veriyorum sana 🙂 kim soo hyun gianna’nın hayranlarındansa hiç şaşmam, jung il woo falan da gianna’yla oynamak benim hayalim, o tam ideal tipim falan diyordu, demek ki hatunun genç aktörler üzerinde böyle bir etkisi var 😉

  3. selin dedi ki:

    Gianna’yı diziye isteyen Kim Soo Hyun’muş zaten dizi yapım aşamasına girince önce Do Min Joon karakteri belirlenmiş ve Soo Hyun yönetmen ve senarist’in toplantısın da Song Yi karakteri için Soo Hyun önermiş Gianna’yı yapımcı hemen iletişime geçmiş ama Gianna önce sıcak bakmamış(malum dizi çekmiyor) sonra Kim Soo Hyun ikna etmiş onu

    Kim Soo Hyun’da iyiden iyiye Kore’nin 1 numarası olma yolunda gidiyor tutmayan işi yok maşallah 5’de 5 ile gidiyor önce Dream High sonra The Moon That Embraces The Sun, The Thieves, Secretly Greatly ve şimdide uzaylı adam uçtu ki hakediyorda Soo Hyun’u über yakışıklı falan bulmuyorum en azından benim koreli aktörler sıralamam da yakışıklılık bakımından ilk 10’a giremez ama çocuk hakikaten çok iyi oyuncu karşılığını alabiliyor olması güzel

    • hikaruivy dedi ki:

      güzel bilgiler 😉 kim soo hyun’un dream hgh’daki tıfıldan şimdiki karizmatik ve aranan oyuncu hallerine erişmesine ben de bitiyorum, akıllı ve yetenekli bi çocuk kerata.. aferin! 😀

  4. eda dedi ki:

    Queen ın hyuns man dizisini izlediniz mi? Çok güzel,eğer izlemediyseniz sakın kaçırmayın, kesinlikle listenizin ilk sıralarında yer alacak 🙂 ve konusu hiç roftop prince ile aynı değil. Başroldeki kız Yoo In Na üstelik ama burada çok iyi bir rolde 🙂 Başraldeki adam ise çok yakışıklı, tavsiye ederim 🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s