Mim – 2013 Şarkıları

Sevgili Oyuncu cadımdan gelen “2013’ten geriye 10 şarkı bırakalım” mimini sıcağı sıcağına halledeyim dedim, yoksa köşede kalıp unutuluyor… Cadı bacım sırtımı sıvazlayıp “Musicbank’ten aklında bir şeyler kalmıştır, hadi hadi…” diye bana göz kırpsa da ı-ıh, maalesef kpop kültürüm her zamanki kadar sığ😛 Musicbank’te MBlaq ve Beast’e özel bir ilgi geliştirdiğim doğrudur, ama bu ilgi şarkılarını kapsamadı pek, eheh😀 Yine de 2013’te keşfettiğim pek hoş müzikler, müzisyenler oldu tabii. Gerçi o müziklerin pek çoğu 2013’ten önce üretilmişti, yalnızca ben geçen yıl keşfettim… Neyse lafı fazla uzatmayayım ve listemi şu şekilde beğeninize sunayım:

10 numara: Lunafly

Bu şirin çocuklar Koreli kontenjanından buradalar, kabul. Ama cover’ları da hiç fena değil.

9 numara: Naughty Boy – La La La

Bu şarkıyı daha radyolarda 7/24 çalmaya başlamadan önce Aslı sayesinde keşfetmiştim, komawo chingu-ya!

Naughty Boy – La la la

8 Numara: Yüksek Sadakat – Fener

Bu kaçıncı solistleri ben sayamadım artık ama yerli High Fidelity’mizi seviyorum.

7 numara Mabel Matiz – Zor Değil

Çok piyasa oldu aslında, ayrıca Mabel Matiz’in sesi gripli anneannemden hallice, ama yine de seviyom ben bu şarkıyı :’)

6 Numara: Rihanna – What Now

Egosantrikrapsody olmasa bu Rihanna ablayı takip edeceğim yok da, ego sağolsun beni haberdar ediyor. Bu şarkısını da sevdim. (Yine çaktırmayın, aslında 2012’nin sonunda yayınlanmış albüm :”’))

5 Numara: Jaejoong – Just Another Girl

Melek yüzlü huri sesli cennetten düşme Ceycungumuz yeni şarkı yapar da biz onu sevmez olur muyuz heç? Gökten yağan eşyalarla dolu cool klibi de bonus.

4 Numara: Avicii – Wake me up

Klibindeki kıza hasta olunası bir şarkı (not: heteroseksüelim).

3 numara: Nu – Man O To

Farsça “ben ve sen” anlamına gelen bu sözcükler, hatta tüm sözler, Mevlana’nın bir şiirinden alıntı. Meraklısı şiirin İngilizce’sine burdan ulaşabilir. Müziğinse feci halde dinlendirici bir etkisi var.

2 numara: Mumford and Sons – I will wait

  (Technically 2012 albümü olmakla birlikte 2013 Grammy ödülünü aldığı için bu listeye alabilirim bence :P) Bu grubu da 2013 başlarında keşfetmiş idim. Komik bir isimleri olduğunu düşünsem de, şarkılarını Country music sevmediğini zanneden bendenize bile sevdirdi keratalar.

Ve 2013’ün en sevdiğim şarkılarında 1 numarayı iki parça paylaşıyor: Birini Aramızda Kalsın dizisi, diğerini Gezi direnişi sayesinde fark etmiş olduğum iki ayrı şahanelik:

1 Numara: Hoşgeldin – Hüsnü Arkan & Birsen Tezer

Birsen Tezer’in kendisini de 2013’te keşfetmiş ve pek sevmiş idim. Ama bu parça bir başka.

1 Numara: İrem Candar – Gitmeden Önce

İnsanda ağlama isteği uyandırıyor…

Tüm bunlar dışında eski olmalarına rağmen benim 2013’te keşfettiğim ve “en sevdiğim şarkılar – top 100” listeme giren diğer isimler şöyle:

Aragaki Yui – Hanamizuki – Japonya

Landon Pigg – Falling in love at a coffee shop – A.B.D.

İmam Baildi – O pasatempos (evet, Yunan grubu ve adı imambayıldı😀 :D) – Yunanistan

Salif Keita – Folon – Mali

Brian Crain – Promise – A.B.D.

Kumar Sanu – Har taraf tu hi dikhe – Hindistan

Chu Ga Yeol – Don’t Go Away – Kore

Maşallah Birleşmiş Milletler gibi liste oldu bea, breh breh breh! Tek başıma dünya barışını sağlayabilirim bence😀 (Not: Summer Wine, Kaçsam Bırakıp Senden Uzak ve Jeanny‘yi de ben yeni fark etmiş bulunuyorum ama bin yıllık şarkılar oldukları için buraya yazmaya utandım artık… :P) Mim’i isteyen herkese paslamış olayım, gönül rahatlığıyla yazınız efenim.

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Müzik içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Mim – 2013 Şarkıları için 7 cevap

  1. Hikarucuğum hızla yazını okuyup kaçma niyetindeydim. Lakin şarkıları dinleyecek vaktim olmadığı ve bunu yarına atacağım için bir yorumla merhaba diyeyim istedim. ^^ K-pop bilgim benim de sığdır. Hatta sığ bile denmez.^^ Benimkisi kıyıya vuranlar sadece.🙂 Yarın fırsat bulur bulmaz dünyanın 4 kıtasından bulup getirdiğin şarkıları dinleyeceğim. Kendine iyi bak. Ellerine sağlık. ^^

  2. Irmak dedi ki:

    Şarkılı mim mi? Yaparım belki😀

  3. Oh Yoon Joo dedi ki:

    Ellerine sağlık güzel liste olmuş (:

    Yeni yıl keşiflerine atacağım 3 5 isimde bulundu sayende kkk

  4. Nur-yoonseul dedi ki:

    Lunafly’a haksızlık etmişsin bence sadece coverlerı değil kendi şarkıları da güzel mesela fly to hıgh mükemmel bir şarkı kesinlikle dinlerken eğleniyo insan dinlemelisin bence🙂
    Bunun dışında çok karışık bir liste yapmışsın beğendim doğrusu geç oldu ama ellerine sağlık🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      valla çok tanımıyorum kendilerini. sadece birkaç cover’larına rastladım, aralarından bu cover çok hoşuma gitti, ben de listeye aldım😉 bir ara tüm şarkılarını dinlemeliyim…

Bir Cevap Yazın

