Yeni Yıl Kararları

newyear1

(Şu şarkıyı zaten severdim, Lily Allen’dan daha bir sevdim 😉 )

Yeni yıl’a gereksiz yere anlam yükleyenlerden değilim. Hiçbir zaman yeni bir yılın gelişine sevinmedim, ne de olsa giden yıl ömürden gidiyor 😛 Ama “yeni” psikolojisini anlıyorum; insanların umuda, beyaz sayfalar açmaya, “bu sefer her şey farklı olacak” avuntusuna ihtiyacı vardır… Sanırım bu defa benim de öyle. O yüzden hayatımda ilk defa ecnebilerin “new year resolutions” dediği şeyi yapıyorum, bazı kararlar aldım. Ve bu kararları gerçekleştirirken, isteyen herkesin bana katılmasını öneriyorum! Evet, kişisel kararlar değil bunlar. Hepimiz birlikte yapabiliriz. Hatta öylesi daha zevkli olur 🙂 Uzatmayayım, nedir bu çohacayip umumi kararlar diyorsanız sizi listemle baş başa bırakıyorum:

1. Her gününü fotoğrafla: Aslında bu fikri Cesar Kuriyama‘dan çaldım. Kendisinin “her gün 1 saniye” isimli şahane bir projesi var ve özetle her gününün 1 saniyesini videoya kaydetmek suretiyle o gün neler yaptığını asla unutmamayı hedefliyor. Yaşamın her günü ama her günü değerli. Bir tek günü bile boşuna harcamamak lazım. Hayatın, yaşadığımızın tadına varmak gerek… İşte o yüzden ben de bu projeye katılmaya karar verdim. Ancak 1’er saniyelik videoları uç uca eklemek gibi teknik (!) gerektiren işler üşengeçliğimle ters düşeceğinden (bünyeye fazla yüklenmemek için) video işini fotoğraflara dönüştürerek katılacağım ben. Siz dilerseniz video çekin. Bakarsınız 2015’te ben de öyle yaparım 🙂

2. Bir sene boyunca 100 yeni insanla tanış. Tanışmakla kastım en az 5 dakika muhabbet et. Ve içlerinden en az 2 tanesini arkadaş edin. Dünyanın en büyük metropollerinden birinde yaşayıp da hep aynı yüzlerle ömür geçirmekten sıkıldığım için… Farklı insanlar, farklı dünyalara açılan kapılar olduğu için… Ve biraz da, asosyalliğimi ve utangaçlığımı yenmek amacıyla kendime bu hedefi koyuyorum 🙂

3. Ama kendi arkadaşlarını da ihmal etme. Her ay en az iki eski dostunla buluş, buluşma fırsatı yarat. Kahvaltı davetleri yap mesela. Akşam yemeği kadar çok iş çıkarmıyor 😉

4. Her ay yeni bir şey dene. Şehirfırsatı gibi websiteleri böyle şeyler için bir sürü alternatif sunuyor. At gezintisi mi dersin, seramik kursu mu, dans dersi mi, her ay yeni bir şey denemek için o kadar çok alternatif var ki… Hem belki bu sayede çok yetenekli olduğun yepyeni bir alan keşfedersin (iç ses: hıhı, otuz yaşında yeni yeteneğim çıkacak, evet.. :P)

5. Kitap oku. Çok kitap oku. Öyle ki, her ay yeni bir yazar keşfet. Çok sevdiğin yazarların bütün külliyatını oku.

6. Her ay yeni bir müzisyen keşfet ve tüm müziklerini hatmet.

7. Çok gez. Mümkün olduğunca gezme fırsatlarını kaçırma. Bir de madem dünyanın en muhteşem şehirlerinden birindesin, şu listeden her ay bir madde temizle bakalım: https://eksisozluk.com/entry/33137773 Kendi 100 maddeni de oluşturabilirsin elbette.

8. Her ay en az iki yeni mekan keşfet. Küçük pastaneler, salaş çorbacılar, güzel balıkçılar… harbiyiyorum.com sitesini kötü emellerin için kullanabilirsin 🙂

9. Her ay sinemada en az bir yeni film, en az bir tiyatro oyunu izle. Yılda bir-iki tane de konser izlersen fena olmaz. Yılda 2 tane de müze gezme şartı koyuyorum, üstü kalsın 🙂 Dizileri saymıyorum, onlar zaten her halükarda izlenecek 🙂

10. Her ay yeni bir konu seç kendine. Bilimsel, hukuksal, tarihi, teknolojik, ezoterik… O konuda belgesel izle, makale oku, bir şeyler öğren. Hiç değilse on dakika boyunca o konuyla ilgili konuşabilecek kadar öğren.

11. Her gün en az bir kişiye iyilik yap. Karşılıksız. (Ya da genellikle iyiliklerinin hedefi kuzu bey olacağına göre bu iyilikleri daha sonra huysuzluk kuponu olarak kullanabilirsin :P)

12. Her ay birini seç: Annen, baban, Kuzu Bey, kardeş, en sevdiğin arkadaşların… Onlardan birine bir hediye yap bakalım. Kendi ellerinle. Satın almak kolay, hediyeni kendin yap sıkıysa.

Ve bütün bunları aylık rapor olarak gel buraya yaz 🙂 Hadi bakalım, bu yılın yıllık planı böyle olsun 😉 Tabii bütün bunları yaparken bi zahmet makale filan da yaz ki kariyerin yerinde saymasın 🙂

newyear2

Reklamlar

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Genel, kişisel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yeni Yıl Kararları için 12 cevap

  1. Lee dedi ki:

    Umarım yeni yıl bütün güzellikleriyle gelir Hikaru. Hepimiz için süper bir yıl olmasını diliyorum. 2013 hem tatlı, hem de acı bir yıl oldu. Geride bırakmayı istiyorum şahsen 🙂

    Listene de bayıldım, ben de geçen sene hazırlamıştım ama bu sene tembelim haha 😀

    Seneye görüşürüz demeyeceğim, bu iğrenç espriyi yapmak istemiyorum :p

    • hikaruivy dedi ki:

      teşekkür ederim Lee’ciğim. Aynı dilekleri ben de sana gönderiyorum 🙂 2013 benim için de hem güzel hem zor bir yıl oldu, inşallah 2014 her açıdan daha güzel olur 🙂 sevgiler, görüşmek üzere.

  2. narsistprenses dedi ki:

    Benimde aklımda buna benzer bir yazı vardı. Ama senin yazdıklarını okuyunca kendi listemi sorguladım. Seçimler oldukça güzel. Sadece kendi yararına olan değil aynı zamanda başkalarının yararına olan şeylerde var. Cidden bayıldım listene.Belki bende yaparım bunları.Ellerine sağlık 🙂
    Umarım bu yıl hayatının en güzel yıllarından biri olur. Mutlu yıllar ^^

    • hikaruivy dedi ki:

      teşekkürler narsist, listeyi hiç çekinmeden kendi malın yapabilirsin 😀 inşallah senin için de çoook ama çook güzel bir yıl olur, tüm dileklerin gerçekleşir 😉 sevgiler ^^

  3. Irmak dedi ki:

    Bu maddeleri gerçekleştirebildiğin sağlıklı ve mutlu yıllar Hikaru 🙂

  4. alin dedi ki:

    Geçen yıl bende liste yapmıştım kendimce, fakat bu yılın sadece sona ermesini dilediğim için liste filan yapmak içimden gelmemişti, ama seninkine bayıldım. Umarım dilediğin her şeyi yapabileceğin sağlıklı, huzurlu, keyifli bir yeni yılı ailenle birlikte geçirirsin…

  5. Yeni yıl listesi değil ama yapmak istediklerimin, gitmek istediğim yerlerin listesini çıkartıyorum. Henüz sadece başlangıç yapabilmiş olsam da kalanını bir gün gerçekleştireceğim. 🙂 Listendeki maddeleri gerçekleştireceğin güzel bir yıl dilerim Hikarucuğum. ^^

    • hikaruivy dedi ki:

      liste yapmak gerçekleştirmenin ilk adımı, o yüzden senin de bir gün listendekilerin hepsini (hatta daha fazlasını) yapacağına eminim. teşekkür ederim canım, en güzel yıllar bizim olsun 😀

  6. Oh Yoon Joo dedi ki:

    Yorum yazayım pc başına geçince diyerek bir yıl ertelemişim yorum yapmayı lnfkjlnlkefbeh (çok sıcak Antalya hala, biraz serinlesin ortalık diyerekten… tamam kovma iki kelam edip hanım hanımcık gideceğim )

    Yaptığın ilk hırsızlıkta bir ayakkabı kutusunu dolduramasan da bir yılı doldurabilecek güzel bir liste hazırlamışsın uzat o alnı öpeceğim canım :* (Seda sayan tarzı bol kokulu)

    Önerdiğin sayfalarında yardımcı olmasını umuyor, blogumda bende bu şekilde duyurmayı düşünüyorum (: Hırkız hikaru kızdan öğrenip yaptım oldu başlığı ile 😉

    Hepimize sağlık getiren bir yıl olur umarım 2014

    • hikaruivy dedi ki:

      fksdlfdlkfslş seneye görüşürüz esprisini de patlatmadan edememişsin, seni gidi cadı seni 😀 😀 maalesef bizim ayakkabı kutularını ancak ıvır zıvır dolduruyor kardeşim :’) ama liste yapmakta üstümüze yoktur komple blog alemi olarak. senin yazını da merak ettim, dünden beri bloguna dadanıp duruyorum ama daha bitirmedin sanırsam. özellikle antalya’da yapılması gereken 100 şeyle ilgili bi liste hazırlarsan valla çok makbule geçer, ısparta’ya gidişlerimde bi antalya gezisi yapıverir, listeden 3-5 madde temizlerim 😉 en güzel yıllar bizimle olsun, öpüldünüz cadı hanımcım ^^

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s