Hikaru’nun Türk dizileriyle imtihanı

Tipik bir Türk insanı gibi akşamları çay eşliğinde dizi izlemeyi seviyorum. Reklam aralarında işi gücü halledip geldiğim için uzun yayın süreleri pek koymuyor… Ayrıca diziyi izlerken aynı sırada candy crush oynamak, pilates yapmak, internette gezmek gibi aktivitelerle de hemhâl olduğum için manasızca uzatılmış sahnelere bile tahammül edebiliyorum, ehe 😀 Kore dizisi Kore dizisi diye beyninizin etini yedim; ama gelin biraz da her akşam evimize konuk olan Törkiş dizilerden bahsedelim, ne dersiniz kuzum? Bakın ben bu sene neler izliyorum:

kayip

Pazartesi: “Kayıp” Kendi de kaybolan dizi yapmışlar…

Göçebeler gibi haftanın pek çok gününü gezdikten sonra nihayet pazartesiye çıpa atan bahtsız dizi Kayıp, gözdelerimden biri. İlk bölümlerine biraz burun kıvırdığım doğrudur, konusu çok da çekici değildi (bir çocuk kaçırma vakası ve ortaya dökülen sırlar… daha birkaç yıl önce bir “Kızım Nerede”vardı, ne oldu ona demeden edemiyor insan…), sürekli histerik bir biçimde ağlayan anne (Dolunay Soysert) ve acılı ailenin yanında her daim düğüne gelmiş gibi şıkır şıkır gezen asistan kız (Aslı Enver) sinirimi bozuyordu 😛 Ama zaman içerisinde diziyi sevmeye başladım. Özellikle Mete Horozoğlu’nun oyunculuğu ve karakterinin sempatikliği bunda baş rol oynadı. Dizinin ters köşelerini de sevdim; gerçi bu ters köşeler bazen abartı seviyesine ulaşıp “Vay arkadaş, herkes mi birbirinden bir şey saklar, bu kadar sırrı nasıl biriktirdiniz?” diye “abaaaavvv” çektirse de, zengin ailesi bunlar cicim, zenginler azıcık sırlı olur diye kendi kendimi teskin ediyorum… Hem adamlar 40 bölümlük dizi planlamışlar, 40 bölüm boyunca zengin ailesinin tek sırrı “yakışıklı yeğen yaşlı amcanın karısını…” olsaydı, söyleyin bana o diziyi kim izlerdi? (Efenim? Aşk-ı Memnu mu dediniz? Hımmm…) Neyse, kısacası dizi sağlam, kurgu çok iyi, çekimler ve oyunculuklar on numara. Daha önce izlemediyseniz eksik bölümleri youtube’dan falan tamamlayıp yumulun derim.

calikusu

Salı: Bir “Çalıkuşu”nun acıklı hikayesi

Çalıkuşu’nu izlerken düşüncelerimin seyri aynen şöyle gelişti:

-Ayyy Çalıkuşu’nu dizi yapıyorlarmış! Aydan Şenerli versiyonunun yarısı tadında olsa yeter… Feride’yi Fahriye Evcen oynayacakmış, hımm, yakışır bence. Kamran’ı ise… Burak Özçivit miiiiiii?!?!?! ŞAKA MISINIZ OĞLUM SİZ?! Çıtkırıldım, naif, ince, zarif ve SARIŞIN YEŞİL GÖZLÜ Kamran’la esmer delüğanlı Burak’ın n’alakası var yauuu??

-Neyse, önyargısızca izleyelim bakalım. Oha, ilk bölüm süper lan! Esmer Kamran pek olmasa da Feride’yle uyumları çok iyi olmuş, aksini söylersem taş olurum valla… Mektepteki kızlar da pek şekerler maşallah…

-Hımm, bu Kamran boş gezenin boş kalfası gibi bişi değil miydi? Hatta zoraki hariciyeci yapıp yurtdışına mı ne yolluyorlardı… Doktorluk nerden çıktı? Neyse…

-Bu sirk midir nedir nası bi ortam?! O zamanlar kızlar böyle kafalarında sıkma bir örtüyle, saçlarının yarısı açıkta olarak panayır gösterilerini tek başlarına izleyebiliyorlar mıydı yani?! Osmanlı bizden ileriymiş yemin ederim jaskjdalksdlsa 😀 İyi sallamışsınız…

-Oha, veba vakası da nerden çıktı?! N’alakası var?! Bu Selim kılkuyruğu da kim?! Kitapta hiç bunlar olmuyo…

-YUHH, kan nakli yaptığı için idama mahkum ettiler adamı! Yuh ki ne yuhhh… İslam dinini nerenizden anladınız siz ulen?!

-Oh be, veba vakası tatlıya bağlandı, Selim itinin fondanlarını da Feride yiyemedi, hele şükür… Artık biraz da aşk-meşk gösterirler heralde…

-OHA ARTIK! ÇÜŞŞŞŞŞ!!! Lan bu Necmiye romanda böyle gerzek değildi?! Yahu entrikanın biri bitiyor diğeri başlıyor, evlenebilmek için bekaretini kaybetmiş ayağına yatmak nedir ulan?! Ayy bana bişiler oluyo… Neriman karısının Besime karısına laf sokmalarını, Besime karısının ota boka delirip saçma sapan triplere girmelerini, Kamran’ın Feride’ye aşıkken gidip Neriman’ın koynuna girmelerini, Levent midir ne karın ağrısıdır onun gizli gizli Feride’yle Selim’e nikah kıydırmalarını (Siz İslam diye başka bir din yaşamadığınıza emin misiniz?) hiiiiiiiç çekemiycem! Yaklaşık 6902650 bölüm sonra Feride ve Kamran birbirlerine aşklarını itiraf eder ve entrikacıların hepsi birden vebadan ölüp dizi temizlenirse bana bi haber edin, yeniden izlemeye başlayayım. Tşk, öptm, bye!

Evet, gördüğünüz gibi gayet halisane niyetlerle izlemeye başladığım bir Türk dizisinin daha boka sarıp izlenmez oluşu nedeniyle gönlüm kırık sayın okuyucular… Yapımcı, senarist, yönetmen: Beni siz delirttiniz ulen! Düzelmezse daha da izlemem bu diziyi. Hem benim gül gibi Kore dizilerim (Answer Me 1994’üm) var, sizin götü boklu dizinize mi kaldım, hıh!

aramizdakalsin

Perşembe: “Aramızda Kalsın” Çok pis sır tutarım 😛

Şimdi bu da pekşirin bir dizimiz mağaşallah… Mahalle/aile dizisi ortamlarını özlüyorum ben canlarım. Her sene bu formatta en az bir tane yapım olsun da izleyelim istiyorum. Elveda Rumeli’nin, Canım Ailem’in falan tadı hâla damağımdadır… Yalnız bu dizinin şöyle bir sorunu var: Hiçbir şey olmuyor! Evet, “slice of life” olayı diyeceksiniz, hayatın içinden ve gerçekçi diyeceksiniz, tamam da ben içinde hiçbir gelişme olmayan bir dizi izleyeceksem açar kendi… hayatımı kameraya alır onu izlerim. Azıcık ekşın verin, bi Arife-Mahir aşkını alevlendirin, Ali gerzeğini Ceylan’a itiraf ettirin, Civan’ı bir İtalyan Giovanni’si edasıyla ani ve ateşli biçimde Yadigar’ın dudaklarına yumultturun (oha, bu çok oldu) ne biliym işte yapın ortaya karışık bişeyler… Hadi bakiym, çalışın gelin. Bi de Allahaşkına herkes birbirine “halam” “Civanım” “ablam” “eniştem” “anam” “danam” diye hitap etmesin, vallahi gıcık oluyorum! Hayır samimiyet yaratmaya çalışıyonuz falan tamam da bütün ev ahalisi birbirine böyle seslenince ben samimiyet overdozu yaşıyorum, bir gün “zınk!” diye gidivereceem. Canım Ailem’de de bu vardı; kızlar ablam ablam diye dolandıkça ben huysuz ihtiyara bağlayıp “ablalar götürsün sizi!” diye söverdim, gene aynı şey oluyor. Bişi sorucam, bütün Antep/Adana ailelerinde var mı bu, yoksa senarist kıçından element mi uyduruyo?

galip dervis

Yine perşembe: Bir garip derviş “Galip Derviş”

Galipciğim Dervişçiğimin dizisi Aramızda Kalsın’la çakıştığından perşembeleri izleyemiyorum, sonradan digiturk iq’dan izliyorum (reklam mı oldu? parayı hesabıma yatırabilirsiniz dicitürkçüler :P) Bir de laf aramızda Galip Derviş kahvaltıda daha iyi gidiyor. Çünkü polisiye olmasına rağmen kan revan cinayetler değil, zekice hikâyeler içeren ve son derece eğlenceli bir dizi bu. Obsesif kompulsiflikte bir dünya markası olan Galip Derviş (Engin Günaydın cuk oturmuş rolüne) ve teee Baba Ocağı’ndan beri (bak bu da şirin aile dizilerinden biriydi…) hastası olduğum Algı Eke bir arada olunca o diziyi izlemeden edemezdim zaten… Uyarlama olmasına hiç takılmıyorum; çünkü başka uyarlamalar gibi kırk dakikalık diziyi 120 dakikaya sündürme durumu yok. Ayrıca orijinal Monk’u bir-iki bölüm izlemiş ama çok sevememiştim; G.D.’ninse ilk bölümden itibaren müptelası oldum. Konuk oyuncuları da şahane. Daha noolsun canlarım? İzleyin çok keyif alacaksınız bak…

boylebitmesin

Cuma: “Böyle Bitmesin”, şöyle bitsin.

Pek sevdiğim Nergis Öztürk’ün ilk defa soğuk nevale rollerinden sıyrılıp kendini gösterebildiği bu dizinin de yeri çok özel bende. Hikayelerin bölümlük olması, her bölümdeki başarılı konuk oyuncuları, esas kızımızın sıcacık aile ortamı (o küçük oğlanı bana verseniz olmuyo mu? çocuk yapma zahmetinden kurtulmuş olurdum :P), ve last but not least hem deli hem de çok anaç, tatlılar tatlısı kadın polisimiz Nisa sultan varken keyif almamak mümkün değil. Bi’ tek Nazlı’yla Yusuf’un tripten tribe koşmalarına gıcık oluyorum ama o da nazar boncuğu olsun artık… 

İşte böyle… Siz neler izliyosunuz acaba? (Bu arada diğer dizilerden bahsetmediğime bakmayın; “fragmandan takip etme” diye bir şey var, bir sürü dizide neler olup bittiğini de sırf fragmanları izleyerek biliyorum yani askjaslkaslkd :D) Hadi öperim, iyi izlemeler. Ara sıra kitap okumayı da unutmayın ama. (Araya kamu spotumu da aldım, artık huzurla huzurlarınızdan çekilebilirim :P)

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Türk dizisi içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

21 Responses to Hikaru’nun Türk dizileriyle imtihanı

  1. Açıkçası ben Türk dizilerini fragmanlardan takip edenlerdenim 😀 😀 Kore dizileri sağolsun TV’de dizi izlemeyi unutmuşum. Bir Çalıkuşu izleyeyim diyorum ardı arkası kesilmeyen Reklamlar yüzünden sinir küpüne dönüyorum, birde Romana uygun ilerlese çektiğim çileye üzülmeyeceğim! Bu arada Reply serisine (Reply 1997 / Reply 1994) bayıldığımı söylemeden edemeyeceğim, izlerken müthiş eğleniyorum! ^_^

    • hikaruivy dedi ki:

      oyy çalıkuşu kemiksiz 2 saatten fazla sürüyor, ekran başında bu süre 3 buçuk saate kadar çıkıyor.. aslında tvden izlemeye katlanabilmek büyük sabır gerektiren bişey… reply serisi süper di mi?! ben 1997’ye bayılmıştım, 1994 de iki-üç bölümden sonra deli gibi sardı, şimdi yeni bölümlerini iple çekiyorum 🙂

  2. Kayıp: Hiç izlemedim öyle fragmanlardan gördüğüm kadarıyla hımm mete hımm Horozoğlu hımm o oynuyormuş hımm izlenebilir aslında (5dk geçer ve unutulur ^^ )

    Çalıkuşu: Hakikaten sarışın Kamran olmuş kara yağız bir delikanlı asdkljdasl izleyeyim dedim iki bölümle kaldı dizi takip edemiyorum ben. Romanla olayların pek alakası yok. Bu kamran efendinin sevgülüsü Neriman hatun kitapta ilk sayfalarda bir görünüp kayboluyordu hatta bir mühendisle evlenip izmir e gidiyordu ama burada diziyi onun üstüne kuracaklar neredeyse 😀
    O doktorluk muhabbeti nedir ya bu çocuk bir baltaya sap olamaz yazııığk diyerek yurt dışına amcasanın yanında çalışmak için filan gitmiyor muydu? Diziyi izlerken şöyle düşün Hikarucuğum bu çalıkuşu paralel evrendeki çalıkuşu eheheh

    Aramızda kalsın: On dakika falan şöyle baktım da sarmadı. 🙂

    Galip Derviş: Varlığını unuttuğum bir dizi daha. ^^ Aslında bir iki bölümünü tekrarında yakalamıştım izlerken keyif almıştım 🙂

    Böyle bitmesin: Son iki hafta içinde varlığından haberdar olduğum bir dizidir kendisi. Öğle yemeği mi kahvaltı mı Brunch mı (ıhıhıh hep brunch yaparım ^^ ) neyse artık onu yerken izliyorum kendisini.

    Şimdi geldik bu yazıya dahil olmayan lakin benim izlediğim dizilere daha doğrusu diziye. Hatta daha da doğrusu izlemek istediğim halde bir türlü ilk bölümünü izleyip gerisini izleyemediğim dizi: Ben de özledim İşte bir ara izleyeceğim diğer bölümlerini. 😀

    • hikaruivy dedi ki:

      hahah 😀 anlaşılan senin de türk dizisi izle(ye)meme sorunun var. evet günleri takip etmek falan ciddi hafıza gerektiriyor 😀 ben de özledim’le de benim aynı sorunum var; cumartesi di mi o, o gece başka şeyler yapıyor oluyorum, aklıma gelmiyor pek… bir de ilk bölümü çok da sarmamıştı açıkçası… neyse, sen kayıp’ı izle ama 😉 öperim.

  3. canlina dedi ki:

    Hepsini de ucundan köşesinden izlemişim ben 🙂 Normalde hep yabancı dizi izleyen ben bu yıl Türk dizileri konusunda master yapıyorum galiba. Diziye bakmadığım tek haftanın günü cumartesi o da izlemeye katlanacağım bir dizi bulamadığımdan bulsam hemen bakacağım 🙂
    Aramızda çok eğlenceli çok hoş ama gerçekten dediğin gibi hiç heyecan yok az sonra ne olacağını adın gibi biliyorsun ama o kadar sıcak ki sarıyor seni falan izlemeyi bırakmıyorsun.
    Böyle bitmesin’i de ilk yayınlandığından beri izliyorum arada bunalıyorum yeter falan deyip bırakıyorum ama sonra o tekrarları verilirken beni buluyor kendini izlettiriyor. Nisa’nın o garip ailesinden ilerde bi tane de ben istiyorum çok şekerler 😀 Nazlı ve Yusuf konusunda da sana katılıyorum tamam aşık olun naz yapın falan ama dakika başı trip trip dolanmayın di mi?

  4. alin dedi ki:

    Uzun zamandır sadece Çalıkuşu ilgimi çekmişti ama bende de hayal kırıklığı yarattı. Kayıp dizisini fragmanlardan görmüştüm zaten demek ki bir bakmalı.:)

  5. winpohu 'ca dedi ki:

    bu dizilerin hiç birini izlemiyorum daha doğrusu dizi izlemiyorum pek ama şu yorumlarından sonra fırsatım olsa da çalıkuşu izlemem resmen soğudum ıyyy falan oldum 🙂

  6. seda dedi ki:

    aramızda kalsın’ı çok sevdim ben; uzun zamandır türk dizisi izlemıyordum; ama küçük sarı tosunu gördükçe ısırasım geliyor :))) o cihan ne guzel bakıyor oyle ayrıca, her sahnesi kocamla tartışma konusu:) bi de senin fikrinin aksine seviyorum ben o durağanlığı hiç birşey olmayışı; kafamı rahatlatıyo, başka türk dizisi izlemiyorum ama the heirs takibimde yetiyor kısaca 🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      valla ben son 2 bölümdür daha çok eğlendim ama. asansörde kalmalar, ladese tutuşmalar, hatta civan’ın yadigar’a açılması falan derken diziye kan geldi 😀 seviyorum 😉

  7. Aman hemen egosunun (bu hikarunun kendi egosu değil benim asdkjhasd) hemen yazı mı yazarmış asdjkhasdjkasd agucuk asdjhgasdasd dizileri internet başında zaman öldürdüğümden hiç izlemiyorum ama yazına yorum yapmadan gidemezdim. Bizim diziler kore dizilerinden daha beter he güzel başlayıp sonra işin bokunu bi yerde çıkarıyorlar kore dizileri bari sonda küfrettiriyor bizi dawkjads az onlarda örnek alın. Bir de bizim diziler çok uzun değil mi yav artık resmen başına oturup izleyemiyorum internet benim televizyonkolikliğimi hep aldı götürdü he şimdi internetkoliğim gerçi de sdajhasd başka yazılarını da merakla bekliyciğğim sçs

    • hikaruivy dedi ki:

      ben yazdım sıramı savdım bacım, hadi bi gayret sen de yaz! 😀 answer me 1994 ve içimizdeki önlenemez chilbong sevgisi üzerine bişiler olabilir mesela 😀 😀 😀 bizim diziler çok uzun ama işte bi gözünle internet twitter filan takılırken diğer gözünle diziye bakıcaksın. sonunda şaşı olur muyum bilmem ama ben öyle yapıyom 😛

  8. LoverK dedi ki:

    Valla ben dizilere karşı çok önyargılıyım fragmanını izledikten sonra hatta izlemeden bile sevmediysem bi daha sevemem 🙂 Kayıp da bunlardan maalesef 🙂
    Bu arada ben pazartesileri O Ses Türkiye’yi izliyorum ama bu sayılmıyor demi kkk
    Haha evrim geçirmişsiniz diziye karşı 🙂 Ben de denk gelirse izliyorum ama hangi gün olduğunu bile bilmiyordum salı mıymış? Ben o gün de O Ses Türkiye izliyorum da 🙂
    Valla Maraş’ta yok ama oraları bilemiyorum 🙂 Aramızda Kalsın’da da ilk dizideki yaşadıklarımı yaşadım..Maalesef
    A bu arada çarşamba günleri dinleniyor musunuz? Ben de 🙂 O gün (yani bugün) izleyecek bi şey yok :))
    Perşembeleri biz Kurtlar Vadisi Pusu izliyoruz ailecek 🙂 Yani onlar izliyor ben de o güne özel olan atıştırmalıklardan yararlanıyorum diyelim kkk
    Galip Derviş eğlenceli hakikaten ama o da ”Denk gelirse” lerden :))
    Vee Cuma :)) Benim favori günüm iki tane çok sevdiğim diziyi aynı güne koymuşlar; Karagül, Medcezir 🙂
    Ahaha fragmandan takip etmeyi sadece ben yapıyorum sanıyordum :)) Her dizi hakkında bir şeyler söyleyebilirim 😛 Hatta tek bölüm izlemeden fragmanlardan finaline kadar izlediğim bir dizi vardı. Aslında çok da sevdim ama o denk gelmeyenlerden oldu :))

    • hikaruivy dedi ki:

      hımmm, o zaman sana kayıp’ı seyrettiremiycez demek.. neyse napalım 😀 maraş biraz daha akdeniz sınırlarında kalıyor, entep havaları yoktur tabi orda 😀 çarşambaları eskiden merhamet izliyordum ama ikinci sezonu hiç sarmadı :/ karagül’e ise ağa dizileri fobimden dolayı hiç yaklaşamadım 😛 ahahah fragmandan bütün diziyi takip etmek de iyiymiş, ben genelde bi yerde kopmuş oluyorum 😀 😀 teşekkürler yorum için 😉

  9. seidou dedi ki:

    Eline sağlık..Bende bu ara türk dizilerine pek sardırdım ve tek ben mi böyle oldum diye merak içindeydim 🙂 Çalıkuşu hissiyatını aynen yaşıyorum..Hele son bölümde hepten anlamış bulunuyorumki 89005453 bölüm dram çekeceğiz :// Ev arkadaşım ve ben Feride’nin Anadoluya gitmesine bel bağladık ama bakalım hayırlısı…Aramızda kalsında böyle boş zamanında arka fonda takip edilesi çok şirin bir dizi…Ama olayların yavaşlığı konusunda çok haklısın…Böyle bitmesin ise şu an en severek ve istikrarlı izlediğim dizi…Yazıcı ailesinin her ferdini her halini yirim ben 🙂 Çoğu dizi içinse fragman yeterli bence ;))

    • hikaruivy dedi ki:

      ah sorma seidou’cum, aslında romanda feride’nin kamran’a olan aşkını fark etme, sornacıma bunların nişanlanmasına kadar giden süreç pek tatlıdır… ama dizide öyle bir entrikaya bulamışlar ki resmen nefret ettim, kızın anadolu’ya gidip başını dinlemesini iple çeker hale geldim! o_O yazıcı ailesini ben de yirim yaa.. ayy bu arada bugün vardı o, unuttum ben iyi mi :/

  10. bunusevdim dedi ki:

    Ben de dizileri fragmandan takipçiyim.
    Şu son dizideki turuncu kafanın “Seni bana yazmışlar” diye bir dizisi vardı, ben takipçisiydim ama vakti zamanında kaldırdılar onu yayından, kadını gördükçe yas tutasım geliyor. Gözlüklüyle ikisini yakıştırıyordum.
    Pekii, sana bir sorum olacak. Tek bir dizi izlemeye fırsatım olsa hangisini izleyeyim? Answer Me 1994 mü Marry Him If You Dare mi?

    • hikaruivy dedi ki:

      ay hatırladım o diziyi; meg ryan’ın bi filminin çakmasıydı.. yalnız bir filmlik konuyu bir sezona yaymaya çalışınca olmadı tabii… gözlüklüyle yakışıyolardı hakkaten. ama yusuf’la daha bi yakışıyorlar 😉
      sorunun cevabına gelince: kesinlikle, yüzde yüz, mutlaka ve kati surette answer me 1994! şu anda o diziyle aşk yaşıyorum; cumartesi pazarları iple çekiyorum. hatta geçen hafta mama var diye cuma bölümünü iptal etmişler, resmen yas tuttum 😀 😀 MHIYD ise güzel başlayıp yine saçmalayan klasik kore dizisi olduğu için ben 7. bölümde bıraktım. devam eder miyim bilmem…

Bir Cevap Yazın

