Fakir Kızla Zengin Çocuğun Aşkı: Rich Man Poor Woman

Blogun Jdrama kategorisi uzun zamandır öksüz, yetim… Halbuki “ne kadan da tatlı bi ogada’ farklı” Japon dizilerimiz var; Kore dizilerinin tikky şıklığının aksine daha bir Anadolu çocuğu, daha bir bizden🙂😀 Gerçekten de Japon dizileri bana bu hissi veriyor: Belki Kore dizileri kadar erkeklerine, kadınlarına dibim düşmüş şekilde izlemiyorum ama Japon dizilerinde kesinlikle klişeler daha az, karakterler daha sıcak ve cana yakın, belki aşklar çok tutkulu değil (Korelilerin aksine Japonlar hâlâ wall kiss’lerden kurtulamadılar :/) ama o insancıllık duygusu daha bir yoğun…

İşte Rich Man Poor Woman da böyle dizilerden biri. Dizinin özeti aslında isminde gizli: Japonya’nın Steve Jobs’ı diyebileceğimiz genç dâhi Hyuga Tohru ile onun şirketinde çalışmak üzere başvuran fakir kızın hikâyesi. Fakir kızımız aslında Japonya’nın en iyi üniversitelerinden biri olan Tokyo Üniversitesi’nden mezun, son derece çalışkan ve mükemmel bir hafızaya sahip bir insan olduğu halde kendine güvensizliği yüzünden bir türlü iş bulamamaktadır. Bir gün şansını genç dâhinin şirketi Next Innovation’da denemeye karar verir, ancak iş görüşmesi sırasında dâhi patrondan bazı laflar işitince kendini tutamaz ve içinde biriken her şeyi dökülüverir! Bu sözler patronun ilgisini çeker ve onu işe alır diyeceğimi zannediyorsanız yanılıyorsunuz (haha :D) Ama sonrasında söylediği şey patronun ilgisini çeker: Kızımızın ismi… Çünkü isimleri ve yüzleri bir türlü hatırlayamayan (prosopagnosia hastası) dâhi çocuğun zayıf bir noktası ve aklından hiç çıkmayan bir isim vardır: Sawaki Chihiro. Bu da, fakir kızın söylediği isimden başkası değildir…

Hyuga Tohru (Oguri Shun)… Seni doğuran ana balınan mı yoğurdu?😉

Hikâye böyle ilginç bir başlangıca sahip. Sonrası da aynı biçimde ilginç ve tahmin edilemez biçimde ilerliyor. Esas kız ve oğlanımız dışında şirketin ikinci adamı ve onun aşçı kız kardeşi de yan karakterler olarak olaya dahil oluyorlar. Romantik yönü ağır basmasa da hikâye son derece sıcak ve yer yer duygusal. Hiç sıkmadan keyifle izleniyor. Tabii bunda Oguri Shun’un oyunculuğunun da büyük etkisi var: Hana Yori Dango’nun Ren’i, Hana Kimi’nin Sano’su yakışıklı caponumuz karizmatik ve asi patron olarak çok başarılı bir iş çıkarıyor. Ama Ishihara Satomi’nin de hakkını vermek gerek: İş aramaktan bitap düşmüş (kıyamam😦 ) aşırı derecede iyi niyetli esas kıza öyle bir can veriyor ki, ona sempati duymadan ve mücadeleci ruhunu takdir etmeden edemiyorsunuz.

Esas kız (Ishihara Satomi): “Ezik miyim lan ben?” derkene…

Asahina Yoko(Aibu Saki)… Seni sevemedim gitti sütoğlan!

Sonracığıma, dizide satır aralarına serpiştirilmiş bazı önemli business tüyoları var ki, endüstri mühendisi kimliğime hitap ediyor, gördükçe zevkten dört köşe oluyorum. Mesela Tohru’nun şu lafı: “Yüksek teknoloji (hi-tech), sıradan bir insanın kullanabildiği teknolojidir.” – Tüm firmaların kulağına küpe olması gereken bir tüyo bu. Önemli olan ne kadar karizmatik, ne kadar teknolojik tasarımlar yaptığınız değil; kullanıcı kitlenize hitap eden basitlikte (user-friendly) ürünlerle piyasaya çıkabilmektir. Bir başka business dersi, bir çözüm çalışmadığı zaman başka çözümlerle gelmek, farklı yollar denemek gerekliliği. Yaratıcılık zor iştir; ilk başlarda başarısız olmanız kaçınılmazdır: Çünkü “insan” faktörü, insanların yeniliğe karşı geliştirdiği direnç, uygulama sırasında kâğıt üstünde aklınıza bile gelmeyen problemler yaratabilir…

Ayrıca dizideki entrikalar bazı Kore dizilerinde olduğu gibi tırışkadan değil: Örneğin antagonistin şirket hisselerini ele geçirme planı oldukça zekiceydi. Şu anda altıncı bölümün sonundayız ve heyecan dorukta!

şirin misiniz lan siz? :)

şirin misiniz lan siz?🙂

Bu da dizinin açılış jeneriği (Miwa -“Hikari E”):

Hâlâ ikna olmadıysanız bir de şu teaser’a bakın:

Kısacası RMPW izlenesi bir dizi. Tatlı, sıcak bir dizi arayanlara tavsiyemdir.

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Jdrama içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Fakir Kızla Zengin Çocuğun Aşkı: Rich Man Poor Woman için 27 cevap

  1. Vesta dedi ki:

    Kore dizisi izlemekten sıkılmış bünyeme çok iyi bir tavsiye oldu şu an. Gerçi uzun zamandır çok Kore dizisi de izlemedim ama hep aynı şeyleri izleyecekmişim hissinden kurtulamadığım için şu sıralar izlemiyordum. Oguri Shun’lu ya da Matsumoto Jun’u dizileri izlemeyi çok seviyorum. Hemen indirmeye başlayayım ben bunu en iyisi.

    • hikaruivy dedi ki:

      selam vesta, öncelikle bloguma hoşgeldin ^^ haklısın, bazen bana da oluyor: üst üste çok kore dizisi seyredince hepsinin birbirinin tekrarı olduğuna hükmediyorsun🙂 oguri shun ve matsumoto jun benim de en sevdiğim japonlardan; taa hana yori dango’dan beri tanışırız🙂 şimdiden keyifli izlemeler dilerim ^^

  2. besra dedi ki:

    Bende hikaru ne zaman yazar bu diziyi diye düşünüyordumki post gelmiş ellerine sağlık🙂
    valla bu diziyi çok sevdim 6. bölümü bekliyorum baya bir zaman oldu Japon dizisi izlemeyeli bu iyi geldi:) oguri shun’nun karekterini çok sevdim Hyuga Tohru’dan bir tane isterim kızımız zeki ama çokta şaşkın Japon dizilerindeki kızlar hep böylemi olur çoğunun tavırları hareketleri bir birine benziyor neyse fena sayılmaz🙂 asıl diğer adama geçelim ne sinsiymiş be yaptığı plan on numaraydı diziyi ilk izlediğimde bu adamda birşeyler var demiştim dediğimde çıktı çokta iyi oynuyor nedense sempati duyuyorum ona !!!

    ben bu diziyi zevkle izliyorum hiç sıkılmadan🙂 not Aibu Saki hiç sevmedim seni🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      kalp kalbe karşıdır canım, sen de iyi dizilerin kokusunu 1000 km’den alan bir izleyici olarak bu diziyi fark etmemiş olsan şaşardım🙂🙂 aynı şekilde ben de özlemişim japonları. ama esas kızlar hep mi böyle şaşkın olur, kore dizilerinin esas kızları ne kadar saf ve sakarsa japonlarınki de o kadar şaşkın ve ezik oluyor😛😀 diğer adamı ben en başta iyi zannetmiştim yaa, resmen ters köşe oldum😛 aibu saki’yi ben de bi sevemedim gitti; esas kızken de (zettai kareshi’de oynarken) sevememiştim; buzzer beat’teki şeytan rolüyle benim için tam nefretlik oldu😛

  3. (=^_^=)Zennn~~ dedi ki:

    Oguri shun’u çok beğenirim. Güzel bir diziye benziyor ^^

  4. makinosev dedi ki:

    winpohuda tanıtmıştı ama aman darlıından indirememiştim ama sen de böyle ballandıra ballandıra anlattın ya, bayram şekeri diye indirir indirir çitletirim ben bunu😀 ne de olsa harem mimimde 2. gözdem oguriciğimdi😀 oyy yirim😀

  5. Orhan dedi ki:

    Youtube’da da bir video vardı çocuk bir fabrika da çalışıyor tanışmak istedigi kız da zengin böyle bir konusu vardı bulamadım o video’yu bulsam linki vericektim ama denk gelirse yine atarım yorum paylaşırım. Bu da güzelmiş yanlız..🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      klasik zengin erkek-fakir kız ya da zengin kız-fakir erkek aşkı sinemada ve edebiyatta ne çok işlenmiştir di mi? yine de iyi örnekleri her zaman kendilerini izletmeye devam ediyorlar. linki bulursanız memnun oluruz, teşekkürler yorum için🙂

  6. Chihiro dedi ki:

    Hiyyaa! Yaşasın Hikaru benim özlemle beklediğim bir diziydi bu. Özellikle Chihiro ismini görünce yatakta düşüyordum. Sonunda Sano’yu yeniden izleyebileceğiz. Yazın, kısa-öz ama bir o kadar da bilgilendirici. Teşekkür ederim beni daha da heveslendirdin bu diziye ^^

  7. canlina dedi ki:

    O kadar çok karşıma çıkıyor ki bu dizi izlemek farz oldu😀 Elimde sefil olmuş dizileri bitirirsem bir gün buna başlayacağım Hikaru🙂 Oguri’yi de Hana kimiden başka yerde izlemedim ama severdim bakalım nasıl olacak?

    Kore ve Japon dizileri hakkında söylediklerine ben de katılıyorum kore kadar çok japon dizisi izlemedim ama izleyip de beğenmedim ya da içinden birşeyler öğrenmeden çıktığım olmuyor.O dibine düşme olayı olmadığı içinde daha az izliyorum galiba😀😀

    • hikaruivy dedi ki:

      bu aralar en popüler japon dizisi bu. sırf shun için bile izlenir😉 itiraf edeyim, ben de japonları daha çok sevmekle birlikte korelileri daha yakışıklı ve güzel buluyorum, materyalist miyim neyim (evet öyleyim :P)

  8. 11.galaxy.2 dedi ki:

    çok güzel bir tanıtım olmuş unni ellrine sağlık bu güzel diziyi sayende daha çok chingu izlicek . bu arada mimlendin haber vermek istedim canee ..

  9. evisirtinda dedi ki:

    Eğer Steve Jobs’un hayatını okumamış olsaydım oldukça ilginç olabilirdi bu dizi amaa çok (ç)alıntı gözüktü gözüme. Tasarım konusundaki aşırı takıntıları (S.J’de 6 sene odasında kanepeden baska bişey bulundurmamıstı), çalışanlara düşmanca tavırları, kendi şirketini kaybetme ihtimalleri, her şeye ragmen risk almaları, yakın arkadaşlarla işe koyulmaları ve sonraki yol ayrılıkları, hatta sirketteki uyuma kapsülleri, Apple’da oldugu gibi işler kötüye dogru giderken yaz tatile gönderilen çalışanlar, ve diğer ufak ayrıntılar. Çok esinlenilmiş bir dizi olmuş sanki…. Onlar gözüme batıp durmasa izlemesi daha keyifli olacaktı

    • hikaruivy dedi ki:

      vayy, ben bu detayları bilmiyordum, o yüzden yüzeysel bir benzerlik dışında bir şey göremedim haliyle. yine de tohru’nun steve jobs’tan daha sevimli olduğu yadsınamaz, ona odaklanalım🙂🙂

  10. Secret dedi ki:

    Jdrama izlemeyeli uzun zaman olmuştu..Kore dizilerinden biraz bunalınca kendimi Çin&Tayvan yapımlarına vermiştim şu sıralar.Çok güzel bir öneri oldu, çok sağol Hikaru^^

  11. summer dedi ki:

    selam,bu diziyi ben de izliyorum bayağı severek,izlediğim ilk jdrama oluyor hatta.genelde tavsiye almadan dizi izlemeyen biriyim hatta farketmem diziler başladığında ama bu diziyi rastlantı sonucu ilk bölümünde farkettim,nasıl bir nokta atışı yaptıysam japonlara geçişim çok başarılı oldu:)arada hana kimiyi de izledim ama orada ısınamadığım vatandaşa burada fena kanım kaynadı,kız da çok tatlı aktris çok ölçülü oynuyor çok hoşuma gidiyor karakter.romantizm geri planda ama ona rağmen kdramalardaki gibi offf esas vatandaşları gösterin psikolojisine sokmuyor insanı.zaten ben son zamanlarda bir türlü kdrama izleyemiyordum,bildiğin eskiden deli gibi izlediğim dizilere tahammül bile edememeye başladım,bir sürü dizi denedim hepsini yarım bıraktım,en son dedim sorun ben de değil tüm iyi dizileri bitirdim,derken herkesin hasta olduğu protect bossu da izleyemeyince beni sahalara geri döndürecek bir kdrama olmadığını anladım.tam zamanında bu diziyi buldum ve anladım ki yanlış sularda yüzüyormuşum bana hitap eden japonlarmış,ne abartı tepkiler var ne ciyak ciak bağırıp ağlayan hatunlar,buradaki kız ağlayacaksa da efendice ağlıyor:)

    yalnız ben bu dizinin ismiyle çok alakasız olduğu düşünüyorum,tamam adam zengin kız fakir ama hiç bu noktaya parmak basılmıyor dizide,ne alaka çözemedim ben

    • hikaruivy dedi ki:

      selam summer🙂 gerçekten de çok başarılı bir seçim yapmışsın, RMPW çok iyi bir dizi. kdramalar bir süre sonra bayabiliyor, öyle durumlarda jdramalara geçmek iyi bir fikir. kız gerçekten çok başarılı, oguri shun’a zaten laf yok🙂 zengin adam fakir kız ise cidden biraz alakasız kaçmış; başka isim bulamadıkları için böyle bir isim koymuşlar dedirtti bana da😀😀

  12. Geri bildirim: Senden Benden Bizden #6 « egosantrikrapsody

  13. Geri bildirim: Üç Süper Dizi Birden « Akira'nın Güneşi

Bir Cevap Yazın

