The Big Bang Theory – Nerd’ler hiç bu kadar popüler olmamıştı…

Nerd kavramıyla ilk kez sanırım “Friends” dizisinin yavrusu Joey’deki Michael Tribbiani karakteri ile tanışmıştım: Caltech’te doktora yapan bu inek eleman son derece asosyal, kızlarla doğru dürüst konuşamayan bir tip olarak resmedilmişti ve diziye acayip renk katıyordu. Ama yapımcıların Michael’den feyz alıp karakterleri sırf nerd’lerden oluşan bir dizi yapacakları hiç aklıma gelmezdi! O yüzden bundan 5 yıl önce The Big Bang Theory’nin konusunu duyunca ufak çapta bir şok geçirmiştim: Aman Allah’ım, birileri bizim hayatımızı dizi yapmaya karar vermişti! Sonunda birilerinin ineklere de gereken değeri vereceğini biliyordum, biliyordum!😀😀

Gerçekten de bu dizinin bendeki yeri özeldir, çünkü hayatımda bu dizideki gibi insanlarla çok karşılaştım… Bana “Outer Hilbert space’leri mi yoksa inner Hilbert Space’lerimi mi daha çok seviyorsun?” diye soran Amerikalı bir eleman vardı mesela. O anda mavi ekran verdiğim için (ha?? ne?? matematiksel uzayların hangisini daha çok sevdiğimi mi soruyor, bunu mu soruyor cidden?!) cevap veremeden apışıp kalmıştım. Şimdi olsa “ikisi de evlatlarım gibi, aralarında ayrım yapamıyorum” derdim muhtemelen, ajashsjsaj!😀 Yani, gerçekten de var böyle insanlar. True story bro.

Hâlâ dizi hakkında bir şey bilmeyen varsa konumuz şöyle: The Big Bang Theory, 4 tane birbirinden inek vatandaşın Penny isimli sarışın, seksi ve gayet sıradan bir garson kızla tanışması ile başlıyor: Esas karakterlerimiz Leonard ve Sheldon aynı evi paylaşan iki fizikçidir. Leonard tipsiz, kısa boylu, normalin biraz üstünde zekâsı olan, ama bunların dışında aslında gayet normal bir insandır; zavallının tek suçu Ph.D sahibi olmak ve Sheldon gibi bir ev arkadaşına sahip olmaktır! Sheldon ise… Sheldon’ı tek bir cümlede anlatmak mümkün değil, ona ayrı bir paragraf ayırmam lâzım! O yüzden şimdilik onu es geçiyor ve gruba tipik bir yahudi olan Howard ve Hintli Raj da dahil olunca egzantrik dörtlümüz tamamlanıyor diyorum.

Öncelikle Howard ve Raj’dan bahsedelim: Tam adı Rajesh Koothrapali olan şirin Raj insanı hayatımda gördüğüm en şeker Hintli sanırım! Aslında Hintlileri severim, aralarında gayet kafa olanları olabiliyor. Ayrıca Çinlilerin aksine süper İngilizce’leri vardır bu adamların (eh, bi zahmet… İngilizce anadilleri sayılır…) Yine de Raj gibisi pek çıkmaz, saf değil genelde cin olur Hintliler (acayip para tutma becerileri vardır mesela: 10 kişi aynı evde yaşar, kıt kanaat doktora öğrencisi maaşıyla en lüks arabalara sahip olabilirler!) Raj ise pek bi mülayim, pek bi saf, kızlarla alkol almadan konuşamayacak kadar utangaç, şirin bişiy. Kedi canını senin!😀

Gelelim Howard Wolowitz’e: İşte bu adama bayılıyorum! Ömrümde gördüğüm en abaza insanlardan biri olduğu halde bayılıyorum hem de! Bu kadar abazalık ancak erkek başına 250 gram kız düşen İTÜ Makine bölümü mezunlarında olur sanırdım (ahah, şaka şaka, kızmayın İTÜ’lüler😀 :P) ama Howard mühendis milletinin her yerde aynı olduğunu bize kanıtlıyor🙂 Yalnız tipi acayip iyi bulmuşlar, Howard gerçekten de tam bir Yahudi stereotipi: Renkli ve hafif patlak gözler, beyaz ten, uzun ve şekilsiz bir burun… ABD’deki Yahudilerin yüzde sekseni tam da bu tiptedir; hatta artık yolda yürürken gördüğüm insanları “aha bu yahudi” diye rahatlıkla ayırt edebilir hale geldim… (Hitler zamanında yaşasam azılı bir SS subayı olabilirmişim. :P) Tabii bu ayrımı rahatça yapabilmemde kafalarına taktıkları “kipa”ların da faydası olmuyor değil, eheh🙂 Kipa bizim takke gibi bir şey oluyor; Yahudiler sürekli ondan takarlar. Hatta benim çok dindar bir Yahudi hocam oldu; o da başından çıkarmazdı. Bizim üniversitelerde başında takkeyle derse gelen bir hoca düşünebiliyor musunuz?! Valla anında kapıya koyarlar adamı! İşte bu yüzden burası macera dolu Amerika😛😀

Neyse konuyu fazla saptırmadan Howard’dan devam edelim: Kendisi manken kızları dikizlemek için devletin uydularının açılarıyla oynayacak kadar abaza bir insanken neyse ki 4. sezonla birlikte Bernadette’i buldu ve azıcık da olsa düzeldi. Ama o saçlar ve o korkunç daracık rengarenk pantolonlardan (ve tuhaf kemerlerden!) oluşan giyim zevki dört senede bir gram bile düzelmedi, düzeleceğe de benzemiyor… Howard’cığımız bu yaşa gelmiş ama hâlâ annesiyle yaşıyor. Hatta annesinin burun kıllarını temizlemek görevi ona ait; annesi de buna karşılık oğlunu dişçiden sonra ona dondurma alarak ödüllendiriyor!😀 Kısacası Howard çok acayip, çok klinik bir vaka; ama belki de dizideki en renkli karakter kendisi (Sheldon’dan sonra tabii🙂 )

Gelelim Penny safına: Esas kızımız bir community college mezunu (bu bizdeki iki yıllıklara falan tekabül eden bişey), Nevada’nın bağrından kopup gelmiş, aktris olma hayalleri içerisinde bir sarışın bomba. Ama şimdilik Cheesecake factory’de garsonluk yaparak hayatını sürdürüyor (gerçi son sezonların birinde bir basur reklamında oynamıştı, şimdi hakkını yemeyelim :P) Şimdiye dek yalnızca yakışıklı, kaslı, fakat kafası çalışmayan piç tipli adamlarla çıkan Penny’nin hayatı nerd komşularıyla tanışınca kökten değişecek😉

Bir de yan kız karakterlerimiz Amy Farah Fowler ve Bernadette var ki, ikisini de çok seviyorum. Bernadette “bebek sesiyle konuşan kız” kategorisinde olmasına rağmen ilginç bir biçimde bana itici gelmiyor. Amy Farah Fawler ise tam anlamıyla şahsına münhasır bir karakter! Diziye Sheldon’ın kız versiyonu gibi girdi, ama zamanla gördük ki bu kızcağız Penny’ye falan benzemeye çalışan, Sheldon’ın aksine cinsel duyguları olan bir insanmış meğer🙂 Ve bu kız, benim gene ABD’de master yapmış, kafi miktarda inek ve son derece zeki olan bir arkadaşıma acayip derecede benziyor! Hem kişilik, hem de görünüş olarak!😀 Hatta görünüş olarak hık demiş burnundan düşmüş, bir insan başkasına bu kadar benzer mi yahu?! Kendisi de kabul ediyor zaten, o yüzden sorun yok, ama Uma, eğer bu satırları okuyorsan sen Amy’den çok daha normalsin tabii, üzme kendini🙂🙂

Ve ve ve işte geldik dizinin izlenme sebebine: Dr. Sheldon Cooper!

Valla Sheldon’ı anlatmaya ne edebi gücüm yeter, ne de zihinsel kapasitem (kendisi olsa sanırım aynen bunu söylerdi)… O yüzden sizi Sheldon quote’larıyla baş başa bırakıyorum:

Esas karakterlerimiz dışında Leonard’ın Sheldon kılıklı anası, Sheldon’un azılı düşmanı kadın fizikçi Leslie Winkle, comic bookstore’un ezik sahibi Steve gibi birbirinden tip yan karakterlerimiz de diziye neşe katıyor. Bunlar arasında benim en sevdiğim Sheldon’ın Teksaslı, koyu Hristiyan olan annesi. Böyle bir misyonerlik aşkını ben bi bu teyzede, bi de bizim 6-packleriyle meşhur Siwon’da gördüm (kendisinin Heechul’u nasıl bıktırdığını merak eden varsa şu dehşetengiz videoyu izlesin, özellikle 2.50’den sonrasını: 3.41’de Heechul’un öyle bir “hıh! biliyodum ulen…” gülüşü var ki, her seferinde kopuyorum yemin ederim!😀 :D) Neyse konuyu dağıtmayayım, yan karakterler diyorduk… Sanırım dizideki en büyük eksik, bu karakterler arasında Çinli bir inek vatandaşımızın olmaması: Oysa ABD’deki grad programlarını bilen bilir; Uzak Doğulular, bilhassa Çinli ve Koreliler, Hintlilerle birlikte nerdeyse kadroların yüzden ellisinden fazlasını işgal etmektedir! Bir de geldi mi bir daha dönmez bu adamlar; doktorasını bitirip ülkesine dönmek isteyen bizim gibi fanilere ise dehşetle bakarlar: İnanılmaz derecede İngilizce özürlü olmalarına rağmen onlar için ABD cennet gibidir çünkü! Bir de çocuklarını ABD’de doğurup vatandaş yaptılar mı, değmeyin keyiflerine! O çocuk zaten sonradan Çin terbiyesi altında mecburen sınıfının en inek elemanı olacaktır… Aynen şöyle:

Yalnız bir de eklemeden geçemeyeceğim: Bence bu dizide tek bir mantık hatası var. O da Leonard’ın en başta Sheldon’la eve çıkması! Yani arkadaş, Sheldon’ı bir dizi karakteri olarak çok seviyoruz falan ama gerçek hayatta tahammül edilemez bir insan kendisi (Benim için Sheldon Cooper, Dr. House, Dok Go Jin ve Behzat Ç ile birlikte “dizi karakteri olarak çok sevilen, ama gerçek hayatta görülse çivili sopayla dalınacak insanlar” kategorisinde başı çekiyor!). Leonard yavrum, sen manyak mısın, niye bu adamla eve çıkıyorsun? Parasal mevzular diyecek olsam, Ph.D degree’n olduktan sonra öyle bir evde tek başına kalmaya yetecek kadar kazanıyor olman lazım, di mi? Ki evin ahım şahım bir şey olmadığı karşı dairede garson bir kızın tek başına yaşayabiliyor olmasından belli… Neyse, olur o kadar diyip geçiyoruz.

Kısacası bu dizi izlenir. Şu sahne için bile izlerim ben:

BAZİNGA!😀

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Yabancı Dizi içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

The Big Bang Theory – Nerd’ler hiç bu kadar popüler olmamıştı… için 11 cevap

  1. Işık dedi ki:

    Ben de bayılırım Sheldon’a. Bir tane de benim evimde olsa, günlük beslenme programına göre beslesem; işe, diş kontrolüne ve çizgi roman dükkanına götürsem; ev arkadaşlığı kurallarına göre mutlu mesut yaşasak❤ kalp kalp
    xoxo mazo-girl ^^

    • hikaruivy dedi ki:

      @Işık: Valla mazo girl’müşsün sen hayatım; onun o ev arkadaşlığı kuralları cilt cilt kitaplardan oluşuyor, okumakla bitmez bırak uygulamayı😛 Sen bence kendine kedi al😛

  2. Lee dedi ki:

    İşte bu! Ellerine sağlık çingu, harika anlatmışsın🙂
    Bu dizi benim dünyada en sevdiği dizi, bayılıyorum öyle böyle değil!!!
    Ben de ne zamandır yazacağım diyorum ama sayfalar süreceğin bildiğim için hep erteleyip duruyordum. Onun yerine en sevdiğim 2. diziyi yazdım: Shameless’ı😀
    Sheldon sen koca bir kedisin ve seni sevmek istiyorum. Hep beraber soft Kitty’i söyleyelim Hikaru🙂

    Leonard ile Penny sahnelerinde Penny olayı anlamadığı zaman Leo’nın hemen bağlayıp kısa bir şekilde başka yöne kaydırması çok hoşuma gidiyor haha. Bir de kafası az yana eğik yapıyor bunlar, süper😀

    Eve çıkması olayında hani ilk tanıştıkları zamanı anlatılan bölüm vardı ya, oradan Penny soruyordu bu manyak ile nye çıktın diye. Leonard’da sorduğu sorulara doğru cevap verdiğim diğer sorularım görmek istedim. Bir de doğru cevap vermek güzeldi diye bir şey demişti hahaha :=)

    Die Sheldon die!!!

    Ben deli değilim, annem beni test ettirdi olayı da süper. Orası benim yerim de harka ama em bombası Tık tık Penny, tık tık Penny, tık tık Penny.😀 Her seferinde yaratıcı bir şeyler yapmayı becerebilyorlar😀 O havuz sahnesinde bazinga efsanevi!!!

    Amy ve Bernadette’e bayılıyorum. Cheesecake Factory’da Howard’ın org ile şarkı söylediği kısım enfesti. Bir de bizim Yahudinin annesi de harika, suratını görmek istiyorum.

    Raj se alkol alıp konuştuğunda bomba oluyor😀

    Sheldon ayrı bir olay, ona ayrı bir yazı lazım hatta😀 Her manyaklığına bayılıyorum. Antik Yunan’da güneşli bir sabahtı tarzında Penny’e fizik öğrettiği bölümde ölmüştüm😀

    Kısaca bu dizi candır, herkes izlemeli. Ama göndermeleri çok fazla. Nerd değilseniz ya da nerdlüğe kayma eğiliniz yoksa yinew severseniz ama bizim gibi bilenler ayrı bir kopuyor aha🙂

    Oh, yazdım rahatladım valla😀

    • hikaruivy dedi ki:

      @Lee: Vuuu, deli yorum olmuş, ellerin dert görmesin çingu🙂 Ama diyorum ya, senin de TBBT için şöyle en güzelinden bir yazı yazman gerek😉

      Bir gün Sheldon’ı görürsem imza almak için yanına gider gitmez “soft kitty warm kitty little ball of fuuuuuur!” diye şakımaya başlıycam, ahah😀 Onun o kapı vurması olayı yok mu, beni bitiriyor! Aynı şeyi ben de sevgilime yapıyorum, “çay!… çay!… çay!…” diye üst üste aynı tonda söyleyince bu işkenceden kurtulmak için hemen çay demleyip getiriyor zavallım😛

      Leonard’ın Sheldon’la eve çıkmasını öyle bir şeye bağladılar demek, ben kaçırmışım! İyi bari, mantık hatasını onlar da görmüş demek ki😀

      Ahahah, Howard’ın şarkı söylemesi dedin, o sahneyi hatırlayıp mahvoldum çingu!😀 Anne zaten manyak bi karakter, ama bence hiç göstermesinler onu, böyle cadı sesini uzaktan duymak bence enfes oluyor!😀

      Antik Yunan’da güneşli bir sabahtı, ahahah!😀 her şeye en başından başlamak bu olsa gerek😀

      Son söylediğine de aynen katılıyorum, candır bu dizi. Göndermeleri anlayınca daha çok keyif alıyorsun tabii, ama anlamasan bile güzel bence😉 Sağol canım yorumun için.

  3. Sophie dedi ki:

    Tam da 2 bölümünü izlemiş yatmaya hazırlanıyordum ki, Unni napmış bakayım diye sayfanı açmamla yüzümde bir tebessüm peyda oldu. İşte karşımda sabah işe gitmeden kahvaltıyla birlikte bir doz (20 dk olması süper); akşam eve döndüğümde de iki doz şeklinde almayı ihmal etmediğim sevgili dizi the big bang theory!

    Beni bu diziyle yıllar önce yanına geldiğimde sen tanıştırmıştın unnican, hatırlar mısın bilmem.. O zaman bayağı tadı damağımızda kalmıştı 2 sezonun. Sonra dizi çekilmeye devam etti, bense koptum gittim. Yeni yeni hayata dönen benliğim, diziye de anca dönüş yapabildi haliyle. Yalnız bayağı yoğun bir dönüş yapmış olmalıyım ki, son 2 haftada 2.5 sezonu bitirdim 5. sezonun yarısındayım. Şu aralar en çok eğlenerek izlediğim dizi desem yalan olmaz yani!
    Öyle ki, jenerik müziğini bile her seferinde eğlenerek dinliyorum.🙂

    Senin de vurguladığın bir gerçek var ki, hak vermemek elde değil! Dizinin en önemli izlenme nedeni bence de “Doctor” Sheldon Cooper! O nasıl bir tiptir yaa🙂 İlk izlediğimde Sheldon’ın konuşmalarının Türkçe alt yazısını takip etmek bile acayip zor geliyordu, hatırlıyorum. Neyse ki bünye Sheldon’a alışıyor da takip mesafesi kalmıyor bir süre sonra. Ben bu anlatılmaz yaşanır kişilik Sheldon’ın en çok kapıya 3 kere vurma obsesyonunu, bazingasını ( Hatta overdose aldım galiba bu aralar, dilime yapıştı! Yolda giderken bile bazen kendimi bazingaaa derken yakalıyorum. Ama ama söylemek çok eğlenceli🙂 haha, bu arada evet şizoid bi kişiliğe dönüşüyorum!), ev arkadaşı anlaşması maddeleri ve iğnelemeleri anladığını belirtmesi! Sheldon işte ya, ne desek az..Bir de Sheldon’a hep beraber yüklenmeleri çok hoşuma gidiyor. Yavrım yaa!

    2. en çok sevdiğim karakter Rajesh! Çok sevimli ya hak’katen; içki içmeden kızlarla konuşamamasından sürekli ‘çok yalnızım’ triplerine, o korkunç kazaklarından Sheldon’la ofis kavgalarına.. (Aklıma gelmişken ofiste çekmeceye Sheldon’ın yılan koyma sahnesi vardı hani.. Hintliyi yılanla korkutma,ahaha!)

    Sonrasında sıralama yapamıyorum, tüm karakterleri ayrı ayrı seviyorum. Önceden Howard’a biraz sinir oluyordum ama o da kendini buldu, kıvamını tutturdu sonradan sanki. Annesi de ayrı bomba zaten haha🙂 Eagle’s landed!

    Amy Farah Fowler! Hell yeah! İnanılmaz bir sentez örneği! Sheldon’dan daha baskın olabilen bir insan kişisi! Nörobiyolog olması da ayrı hava katmış ya; bizim bi nörolog Bülent Hoca-soyadı da veririm isteyene- vardı, AFFnin konuşma tarzıyla kesinlikle tıpatıp benziyordu adamın konuşması (Sınavda hepimizi aşağılamıştı (: ) (Yes revenge man, hahaha!) (Kendimi Wil Wheaton’a savaş açmış Sheldon gibi hissettim).

    Havuz sahnesi kesinlikle en sevdiğim ve en koptuğum sahnelerden biriydi! Süper seçim unnito!

    • hikaruivy dedi ki:

      @Sophie: Eneeem, kalp kalbe karşı diye işte buna derler! Ben de 5. sezonu izliyorum şu anda, bitirmedim daha. Aynen dediğin gibi tam kahvaltılık dizi valla.

      Demek seni bu diziyle ben tanıştırmıştım! Hatırlar gibiyim kuzu… Aferin bana🙂

      Sheldon tam bir manyak yaa, yirim🙂 Onun o konuşmaları beni bitiriyor zaten, bırak İngilizce’yi, karşımda birisi Türkçe olarak bile öyle konuşsa yarısını kaçırırım heralde😛 (bkz. Yalan Dünya – Nurhayat tiplemesi) Hep beraber Sheldon’a yüklenmeleri benim de kıs kıs gülerek izlediğim yerler oluyor; onun o kızmış surat ifadesi yok mu hele, gözleri kısıp dudakları büzüyor ya, bayılıyorum, tam yemelik!😀 Raj da sanırım ikinci en sevdiğim kişi; çok şirin cidden. “Çok yalnızım” tripleri manyak, ahah😀 Arada bi Amerika’ya saydırıp “zaten ben yabancıyım burda, böhüeee” diye ağlaması da süper oluyor, resmen kendimi görüyorum😀

      Bakalım son sezonu aynı anda bitirebilecek miyiz?😉 Öperim canım ^^

  4. sagbeyin dedi ki:

    favorilerimden birisidir the big bang theory🙂 moralim bozulduğunda eski bölümlerini açıp açıp izlerim🙂
    her elemanına bayılıyorum ama sheldon’ın yeri ayrı ya🙂 onun her gün için ayrı yemek günü oluşturmasına,cumartesileri 6.30’da mısırgevreğiyle dr who izlemesi gibi takıntılarına hastayım🙂 bu arada benim de yemek masamda ayrı yerim var ve herkes oraya oturmak istiyor ama benim ki sheldon’ın ki gibi ince hesaplamalar üzerine değil .sezgisel aklın ürünü sanırım🙂
    dediğin gibi sheldon’la gerçek hayatta ev arkadaşı olsak kafayı yerdim ama uzaktan da çok tatlı🙂 demek ki sheldon’ı uzaktan sevmek en iyisi🙂
    raj ve howard’ın yeri de herzaman ayrıdır bende .bu arada ben howard’ın stilini 60’lardan kalma diye düşünürüm nedense
    sonlarda yazdığın mantık hatasına katılıyorum bana da ikisinin eve çıkması saçma geldi ama belki yapımcılar bunla ilgili bir bölüm yayınlarlar da merakımızı gideririz🙂
    bu güzel yazı için ellerine sağlık ^^ bu arada once upon america yazında bana önerdiğin makale için bir türlü teşekkür edemedim o yüzden buradan teşekkür ediyorum🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      @sagbeyin: sheldon’ın yeri kesinlikle ayrı! hatta şöyle bir resim var: https://hikaruivy.files.wordpress.com/2011/06/bigbang.png doğru söze ne denir??🙂

      sheldon’lık herkeste biraz var galiba… neyse ki biz kendimizi frenlemeyi başarıyoruz!🙂

      howard’ın stili 60’lardan kalma gerçekten; o saçlar falan the beatles elemanlarına benziyor🙂

      rica ederim tatlım, bu arada ben de mezuniyetin için seni tebrik ederim🙂

  5. sagbeyin dedi ki:

    çok teşekkür ederim canım🙂 gerçi tam olarak mezun olmam için girmem gereken 18 sınav var ama :S
    bu arada kim o grafiği yapmışsa tebrik ediyorum,çok doğru tespit yapmış hahaha:)

  6. Mutluluk Oyunu dedi ki:

    Bu diziyi pek takip edemiyorum. En son bir finaline denk geldim sanırım. Ama dediğin gibi Sheldon bir harika. Birazda çatlak😀 Sadece onun için bile izlerim😀 Sınavlar bitince adam akıllı bütün sezonlarını izleyeceğim. Bir aksilik çıkmazsa tabi🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      @mutluluk oyunu: bölümlerin belli bir sırası ya da birbiriyle bağlantısı pek yok neyse ki, ama yine de bence en baştan izleyince daha keyifli oluyor, tavsiye ederim😉

Bir Cevap Yazın

