Many a little romance – bir tutam romantizm

“Penny Pinchers” ya da “Many a little romance” gibi değişik isimlerle bilinen bu filmi aslında yazmayacaktım. Çünkü çok beğenmedim. Zaten eleştirmenlerden iyi not alamadı, IMDB puanı 5.5, benim vereceğim puansa 6 (o da Joong Ki’nin gül yüzünün hatrına.. :P) Ama Makino’nun Only You‘yu, Masal’ın You Are My Pet‘i yazıp görevlerini yerine getirdikleri bir dünyada benim de üstüme düşeni yapmam ve bir çeşit “SJK’den sorumlu devlet bakanı” olarak sizi bilgilendirmem gerekiyordu! İşbu yazı sırf bilgi vermek amacıyla yazılmıştır 😉

Öncelikle filmimizin konusundan bahsedelim: Ji Woong (SJK) beş parasız yaşayan, sürekli köydeki annesinden para tırtıklamaya çalışan, işsiz güçsüz bir oğlancağızdır. Tam bir loser tiplemesidir kısacası. Hong Sil (HYS) ise inanılmaz derecede cimri; eline geçen her şeyi paraya çevirmeye çalışan bir kızdır. Birbirlerinin komşusu olan ikilinin yolu, Ji Woong’un kirayı ödeyemediği için evinden atılması ve Hong Sil’in onu (kendine ait bazı hesaplar içinde) evine almasıyla kesişir. Kız, bu genç oğlanı da kendi para kazanma aktivitelerine dahil eder, ikili ufak-tefek düzenbazlıklarla ve “ne iş olsa yaparım abi”cilikle geçinir giderler.

"patatiiiiiz, suvaaaan! gel abla geeel!"

"patatiiiiiz, suvaaaan! gel abla geeel!"

Şimdi bir kere bu film, romantik komedi olma iddiasında olan bir film. Ve komedi yönüyle fena değil. Yani bana hiç öyle kahkahalar attıran bir sahnesi olmadı, ama sık sık sırıttığım ve kıkırdadığım sahneleri oldu. Ama romantizm yönünden aynı başarıyı yakaladığını söylemek zor. Hatta esas kız ve esas oğlan arasındaki ilişki arkadaşlık ilişkisinden farklı görünmedi bana; o romantizm tınılarını alamadım. Ve bu noktada gerçekten de son derece objektif davranıyorum; inanın bana. Durum sadece Han Ye Seul’le Song Joong Ki’yi birbirine yakıştıramama durumu değil (aslında yakıştıramadım tabii, Kermit’in kuzeni kılıklı kızın neresini cungki’ye yakıştırıcam?! ama orası ayrı mevzu :P) ama asıl, senaryoda bir boşluk, bir eksiklik durumu söz konusu. Joong Ki’nin filmin başında yatağa atmaya çalıştığı hatunla yaşadığı sahneler bile daha romantik ve ikna ediciydi. (Hatta bayağı komik sahnelerdi bunlar, çok güldüm: Bizim salak kızı yatağa attı atmasına ama o kadar beş parasızdı ki, cebinde prezervatif alacak parası olmadığı için kıza: “Bu kadar hızlı gitmeyelim… Önce birbirimizi tanıyalım” demek zorunda kaldı! 😀 😀 Hatta hayalkırıklığı içinde evine döndüğünde: “Neyse, en azından memesini elledim!” diye tipik bir erkek mantığıyla Pollyannacılık oynuyordu. Puhaaa! 😀 :D)

Ayrıca izlerken yönetmenin Song Joong Ki’ye bir garezi olduğuna kanaat getirdim: Tamam, çocuğun ezik bir loser tiplemesini canlandırması gerekiyordu; ama burnunu karıştırmasından tuvalette ıkınmasına, salyaları akmış uyumasından en abaza haliyle kızın üstüne çullanmasına kadar bir insanın ennn itici olduğu durumların hepsi de filmde olur mu yahu?! SJK’nin cesaretine hayranım; çocuk bu sahnelerin hepsini gözünü bile kırpmadan çekmiş, bana mısın dememiş! Ve bu hallerini gördüğüm halde onu hâlâ çok sevimli buluyorum ya, bana da helal olsun! 😀 😀 Şaka bi yana, SJK’nin filmi kurtarabilmek için epeyce çabaladığı bir gerçek. Bu adam şirin beyler, ne yaparsa yapsın çok şirin; ayrıca kendisi de bunun fena halde farkında ve bu özelliğini kullanmasını iyi biliyor 😉 Bu filmde de zaten SJK’nin şirinliklerini izliyoruz, çünkü senaryonun geri kalanında pek bir şey yok… Film “hayatın içinden, çok doğal” olayım derken vurucu olma özelliğini kaybetmiş, gerçekten çok sıradan bir şeye dönüşmüş çünkü… Yani romantik komedi değil de Koreli işsiz gençlerin zorlu hayatını izleyeceğim, bu arada biraz da SJK görmüş olurum gözüm gönlüm açılır diyorsanız izleyin. Onun dışında bence vakit kaybı. Belki yalnız, son sahnede olayların güzel bağlanmasının hatrına biraz yumuşayabilirim. Ama yok yok, gene de filmin türünün iyi örneklerinden olmadığını üzülerek belirtmek zorundayım… Yine de sözümü dinlemeyip izlemek isteyenlere içimi çekerek “siz bilirsiniz, ben mediumquality.blogspot.com’dan indirip izledim” diye adres vereyim bari…

Bu da filmin fragmanı:

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı sinema, Uzakdoğulu aktörler/aktrisler içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

14 Responses to Many a little romance – bir tutam romantizm

  1. mydestiny dedi ki:

    Bu ikili film mi çekmiş, wuhaaaa şeklinde bir tepki verdim fotoğrafları görünce ama yazıyı okuyunca hmmm yaptım 😛 İzleyecek bir şey bulmazsam eğer izlerim. Filmi pek beğenmemişsin ama yine de eğlenceli bir yazı yazmışsın:) Ellerine sağlık:)

    • hikaruivy dedi ki:

      @mydestiny: evet maalesef bu ikili film çekti 😛 hatta sjk’nin “han ye seul kore’nin en güzel kızı” şeklinde promosyon açıklamaları da var ki kendisine sadece “pfff!” demekle yetiniyorum 😛 izleyecek başka bişey bulamazsan izle canım, aslında biraz fazla yerden yere vurdum ama izlenmeyecek kadar kötü değil 😛

  2. tarih84 dedi ki:

    hımmm bu filmler neden böyle çıkmak zorunda:(( çocuk film piyasasına adım atabilmek için kabul edip var gücüyle çabalamış afferim ona:)

  3. Mikal Zia dedi ki:

    Ben artik cok gurultu kopartmadikca yeni Kore filmlerine bakmiyorum bile. Belli basli yonetmenler ve oyuncularin filmleri haric. Bu filmin de fragmanini izlemis, begenmistim. Ama cogu romantik-komedi gibi bu da hayal kirikligi olmus. Dedigine gore yani :p Yaklasmiyorum filme…

  4. köroğlu dedi ki:

    Oyunculara gore film secen biri olarak izleyip izlemem konusunda kararsiz kaldim. Han Ye Seul’u “Will It Snow For Christmas?”tan beri sevemedim, pek bir gicik. Ama Joong Ki icin de izlenmeli! 🙂

    Epeydir bekletiyordum, en iyisi biraz daha beklesin 🙂

  5. hikaruivy dedi ki:

    @Tarih84: Evet çocuk resmen sinemaya adım atmak için çekmiş bu filmi, yanılmıyorsam sinemada ilk başrolü… Olsun, eli yüzü düzgün bir film en azından… Ve dediğin gibi, hakkını vermiş, çalışkan kuzu 🙂 🙂

    @Mikal Zia: Aynen canım, çoğu romantik komedi gibi bir hayalkırıklığı… Romcom en sevdiğim türdür (malum… kız bünyesi işte :P) ama iyisini bulmak o kadar, o kadar zor ki, uzun zamandır adam gibi bir romcom izlediğimi hatırlamıyorum! Dediğin gibi en iyisi çok övülmediği sürece bilindik isimlerden şaşmamak galiba…

    @köroğlu: Aslında inanmazsın ama Han Ye Seul’ü ben bu filmde gıcık bulmadım. Gerçi kendisine Myung Wol the Spy’la ısınmıştım, orda sevimli bir rolü vardı. Ayrıca SJK ile fazla yakınlaşma (!) dolu sahneleri olmadığı için de çok gıcık olmamış olabilirim 😛 Ve bu cimri kız rolüne de iyi gitmişti. Ama bu durum filmi kurtarmaya pek yetmiyor ne yazık ki…

  6. selocann dedi ki:

    Tüh ben de bu film ile ilgili çok büyük beklentiler içerisindeydim:/ Neyse canım romantik olmasa olur eğlendirsin, kafa boşaltsın yeter. Zaten bu aralar izleyecek pek de güzel film yok. Ben dram izleyemediğim için en vasat rom-com bile hoş geliyor:) Ha bir de SJK’nin şu ezik hallerini çok merak ettim adamı hep cool olarak görüyoruz aksi rol de eminim yakışmıştır ona^^

  7. deniz dedi ki:

    O kadar çok kötülediniz ki, içimde ki son filmi izleme isteği kırıntılarını da yok ettiniz( Nasıl bir cümle bu ! ) İzlemeyim bari. Eminim yönetmeni ve de oyuncuları pek üzülecek ( ! ) Söylemeden de geçemedim.Bunu söyleyen 1000 . kişi olabilirim ama SJK da pek sevimli yaw…
    Biz aynı bahaneyle You Are My Pet izlemiş milletiz, bize bişey olmaz , en iyisi izleyim gitsin ( Hemen de döndüm sözümden , tutarsız insan işte…)

  8. makinosev dedi ki:

    üzüldüm bak şimdi 😀 üzüldüm deyip sırıtmam pek olmadı ama cidden üzüldüm 😀
    ama olsun izlenir ya, eksik kalmayalım joong ki’den, hem ben böyle konularda gayet iyimserimdir belki ben severim 😀

  9. Lee dedi ki:

    Joon Ki’yi severim, Han Ye Seul’e ise bayılırım. Film kötü olsa sırf bu ikili için seyredeceğim 🙂 Kermit’ihn kuzeni kılıklı lafını unutmayacağuım çingu. Bunu nasıl dersin yengelerinden birine aha 🙂
    Güzel bir inceleme olmuş, ellerine sağlık^^

  10. hikaruivy dedi ki:

    @selocann: öyle tabii, çok bir şey beklemeden izleyince keyifli bile gelebilir, eğlenceli, hafif bir film sonuçta… joong ki’nin cool hallerinden sonra ezik hallerini görünce epey şaşırabilirsin! bu rolü de kendine çok yakıştırmayı başarmış ama. cool şirinden ezik şirine dönüşmüş, her hali sevimli keratanın 😛

    @deniz: yapma yau, çok mu abartmışım? aslında o kadar da kötü değil, 10 üzerinden 6 verdim, sadece beklentilerimi karşılamadı diyelim… sen yine de izle gitsin! 😀 SJK’ye sevimli diyen 1000. kişiye bir adet SJK oyuncağı hediye göndericem! 😀 😀

    @makino: ahah, evet pek inandırıcı olmamış 😀 neyse, sen izlersin canım, izlerken bol bol kulaklarımı çınlatmayı unutma 😉

    @lee: ahahah, kusura bakma ama pek sevmiyorum bu kızı 😛 aslında uyuz da olmuyorum ama bir kurbağalık var, şimdi kabul et sen de 😛

  11. masalevi dedi ki:

    yaa filmleri hancinemada falan görüp sonra unutuyorum, ben bu filmi bekliyordum yaa.. yazını okuyunca aklıma geldi 🙂

    öncelikle üzerine düşen görevi yerine getirdiğin için seni tebrik ediyorum, yazmasan olmazdı biliyorsun 🙂 ben artık Kore filmlerinde sadece sevdiğim aktörler varsa izliyorum yoksa bitiremiyorum bile.. mesela bu film joong ki için izlenecek o kadar 🙂 bu arada biraz esmerleşmiş mi süt beyazı joongkicik yaa, fakirlik yaramamış kuzuya 🙂 neyse her hali kabul 🙂

    “Bizim salak kızı yatağa attı atmasına ama o kadar beş parasızdı ki, cebinde prezervatif alacak parası olmadığı için kıza: “Bu kadar hızlı gitmeyelim… Önce birbirimizi tanıyalım” demek zorunda kaldı! Hatta hayalkırıklığı içinde evine döndüğünde: “Neyse, en azından memesini elledim!” diye tipik bir erkek mantığıyla Pollyannacılık oynuyordu. Puhaaa! ” ahahaha buralara çok güldüm yaa, baby and me’de de bir baba bebeğini sokağa atmaya çalışıyordu, sukkie ile dertleşirken “bu bebeği neden yaptım biliyor musun? çünkü kondom alacak param yoktu!” diyordu, çok gülmüştüm orada da 🙂

    ellerine sağlık canım^^

    • hikaruivy dedi ki:

      @masalevi: di miiiii, görev bilinci işte 😛 ben de sırf joong ki için izledim, başkası olsa ilk 10 dakikada bırakmam yüksek ihtimaldi 😛 ahaha, fakirlik=esmerlik kuralı kore’de de geçerli valla, şaka yapmıyorum! evet joong ki azıcık yanmış bu filmde, ama azıcık, yoksa o hâlâ süt beyazı bir kuzu 🙂 🙂

      baby and me’yi hâlâ izleyemedim, ama “feel good movie” olduğu için tatsız bir zamanıma saklıyorum 🙂 ahah, “bu bebeği neden yaptım biliyor musun? çünkü kondom alacak param yoktu!” süper bir diyalog! astarı yüzünden pahalıya gelmiş, haberi yok 😛

      yorumun için teşekkür ederim tatlım ^^

  12. masalevi dedi ki:

    (aslında yakıştıramadım tabii, Kermit’in kuzeni kılıklı kızın neresini cungki’ye yakıştırıcam?! ama orası ayrı mevzu ) kısmını yazmayı unutmuşum ahahaha 🙂 ilahi Hikaru 🙂

Bir Cevap Yazın

