İpekle Dans: Silk Aerial

Geçen akşam benim taa liseden arkadaşım, New York’taki en yakın dostum sevgili Sıla’mın silk aerial gösterisini izlemeye gittik. Daha önceleri silk aerial yaptığından ve bunun ne biçim bişi’ olduğundan bahsetmişti; yani silk aerial’ın “havadan sarkan ipekten iplere tutunarak gerçekleştirilen akrobatik hareketler” gibi bir tanıma sahip olduğunu biliyordum; ama böylesi estetik, bu kadar hoş bir gösteri izleyeceğimizi doğrusu ummamıştım. Bu silk aerial ne menem bir şeymiş diyorsanız, wiki’de şöyle bir anlatımı var; ben de kısaca Çin-Avrupa ortak prodüksiyonu bir spor (dans?gösteri?) dalı olduğunu belirteyim: Çinliler’in ipek iplerle gösteriler yapma olayını Batı dünyasının jimnastik ve akrobasi hareketleri ile birleştiren bir gösteri. Tavandan sarkan kalınca ipek (aslında likra :P) iplere tırmanmak ve havalı, estetik hareketler yapmak diye özetlenebilir. 🙂 Türkiye’de ne yazık ki bunu yapan kişiler ya da ders alabileceğiniz yerler yok; ama mesela Cirque du Soleil’in falan gösterilerinde silk aerial hareketlerine benzer akrobasi şovları yaptıklarını biliyorum; belki içinizde benzer şovlar izlemiş olanlar vardır. Ama insanın arkadaşının gösterisini izlemesi de bir başka oluyormuş canım! 😀 (Kendimi durdurmasam yanımdaki yöremdekileri dürtüp: “bakın bakın, o kız benim arkadaşım!” diycektim, eheh :D) Bu arada Sıla da bir doktora öğrencisi; ve daha önce jimnastikle, baleyle işi olmamış bir insan. Bu gösteriyi sadece son 1 senede haftada (ortalama) 1 kez 1’er saatlik ders alarak gerçekleştirdi! Ve hareketlerin dışarıdan öyle basit göründüğüne bakmayın; o iplere tırmanabilmek bile normal bir insanın en az 2 saatini alıyor. Ters dönmelere, iplere dolanarak düşmelere falan hiç girmiyorum; ben “ay şimdi düşiciğimmm!” korkusuyla hayatta yapamazdım! Onu bırakın, iplere tutunup kol kuvvetiyle tırmanmak bile büyük bir olay bence, ulan ben şınav bile çekemiyorum, peehh… Bu bakımdan sevgili azimli arkadaşımı bir defa daha tebrik ediyor ve çektiğim videosunu (artık kalitesiz malitesiz idare edecen guzum, kalitelisini sana ulaştırırlar zaten, bu sadece arkadaş gözüyle bir çekim 🙂 ) beğenilerinize sunuyorum: İşte karşınızda Edith Piaf kılığına girmiş Sıla, ta-daaaa!

Ve diğer öğrencilerin gösterilerinden birkaç fotoğraf (ve yarım bir video 😛 gösteriyi mi izlesem çekim mi yapsam karar veremediğim için tuhaf bir şey olmuş; gene de enteresan deneysel (!) bir çalışma olduğu için eklemeden edemedim 🙂 )

İşte böyle… Sılacım, hocan Heather’ın deyimiyle “Turkish delight” arkadaşım, seni tekrardan tebrik ediyorum. Dün esprisini de yaptığımız gibi gündüzleri üniversitede hocalık, akşamları silk aerial gösterileri yaparak Dr. Jekyll-Mr. Hyde gibi bir hayat sürebilirsin, ben sende o ışığı gördüm, eheh 😀 😀 Keep up the good work, aja aja fighting! (Son kısmı anlamadın di mi? Yaa, ben sana boşuna Kore dizileri izle demiyorum, ya yaa…)

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı ABD, Genel, kişisel içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

İpekle Dans: Silk Aerial için 8 cevap

  1. makinosev dedi ki:

    Vooa süpermiş, yüreğim ağzımda seyrettim ilk videoyu, 2.sinde biraz daha soğukkanlıydım 😀 😀 valla bravo Sıla Çinguya (2. bilinmeyen kelimemizde izniniz olursa benden gelsin 😀 )
    izlemesi süpedi ama yapması daha heyecanlıdır eminim, zaten o hareketleri ben yapmaya kalksam bir kaç haraketten sonra kafam bayaa güzel olur 😀 mutluluk hormonu tavan yani 😀

    Sıla Hanımı buradan tebrik eder başarılarının devamını dilerim 😀
    Not: ilk videoda kıkırdayan bayan sen miydin ? 😀

    • hikaruivy dedi ki:

      @makino: haha, birazdan o da görür bu yorumunu, sağol canım 🙂 o hareketlerden sonra sıla’nın da kafa bayaa güzel olmuştu, adrenalin effect azizim 😀 😀 bi de evet, o kıkırdayan hatun ben oluyorum 😀

      • makinosev dedi ki:

        ne alaka bilmiyorum ama şu soruyu sormak geldi aklıma 😀 sesini videoda duyduğunda “bu benim sesim mi hiç bana benzemiiğ” dedin mi? 😛

      • hikaruivy dedi ki:

        tabii canım, hep diyorum 😀 😀 ama artık videolardaki sesime de alıştım, yoksa ilk duyduğumda “bu ne beee?? benim sesim cidden böyle mi?!” diye ufak çapta bir şok geçirdiğimi hatırlarım, hey gidi günler! 😀 😀

  2. Sila dedi ki:

    Ay efenim, super cekim olmus, paylasiminiz icin cok tesekkur ederiz ivyhanim 🙂 Ben de kendim yukleyene kadar bu youtube linkini paylasirim artik fb’tan.
    Bir de gelip bana destek verdiniz icin cok sagolun bu arada. Ben de silk’e cikana kadar heycandan olcektim, son 24 saat cok butterflies in the stomach seklinde gecti. Ama bi baslayinca gerisi geliyo tabi, hani vakti zamaninda OSS falan heyecani gibi :)))

    • hikaruivy dedi ki:

      @sıla: beğendiğine sevindim canımmm! aslında ilk gösterinin videosunu da yükleyecektim ama onu iyice yamuk yumuk çekmişim, gene de sana maille gönderirim istersen… o da son derece estetik görünüyordu 😉 aferin kız, valla izledikçe ben de gaza geliyor, aerial silk’e başlamak istiyorum! ama new york city’ye haftada bir gelmemin imkansız olduğunu düşününce bu gazım derhal sönüveriyor 😛 😀 neyse sen benim yerime de yap, doktoralı türk kızlarının gururu olmaya devam et, hehe 😀 😀

      • Sila dedi ki:

        Siz seyircilerim sayesinde varim ben :p Bi gelisinde ayarlayalim gene de 1 ders dene en azindan, ama ondan sonraki birkac gun baya bir kol agrisi cekmeye hazir ol 🙂

      • hikaruivy dedi ki:

        @Sıla: Heheh, beni sizler var ettiniz diyosun, eferim 🙂 Tamam, kol ağrısı çekme pahasına bi kere deniycem ben de. Ama tavana kadar tırmanamayacağım kesin. Böhü 😦

Bir Yanıt Bırakın

