2011 Bahar/Yaz Animeleri, Part-2: Hanasaku Iroha, Usagi Drop

Uzun zamandır bloga uğrayamıyorum… Hiç neşem yok, canım ne bir şeyler izlemek istiyor, ne de yazmak… Ülkenin gündemi hepimiz gibi benim de bütün keyfimi kaçırdı, hiç tadım tuzum kalmadı… Önce şu terör belası: Allah teröristlerin belasını versin, toprağa düşen gencecik canlara gani gani rahmet eylesin ve artık gereği neyse yapılsın! Bu kadar vakit ve can kaybettiğimiz yeter!! Ben bu işte en çok devleti suçluyorum: Sen bir öyle bir böyle davranırsan; tutarlı bir politika izlemezsen, bir yandan teröristi çiçeklerle karşılayıp dağdan inmesini kutlarken bir yandan da bölge halkına öcü muamelesi yaparsan bu olay çözüme ulaşmaz elbet. Teröre hiçbir zaman müsamaha göstermeyecek biçimde sert bir duruşun olmalı. Ama demokratik zeminde her şeyi tartışabilmelisin. Ayrıca Türk halkı olarak kendimizi suçluyorum; hangimiz şehitlerimize üzülmekten, biraz cık cıklanıp sonra unutmaktan başka bir şey yapıyoruz ki? Ateş düştüğü yeri yakıyor… Ve Kürt halkını suçluyorum: Birkaç bin kişi birlik olsa, Diyarbakır’da yürüyüş yapsa ve terörü lanetlese dünya mı yıkılır?! Biliyorum ki çoğunluğunuz bu olanları asla tasvip etmiyor; ama yine de neden aşiret ağalarının, terörist başının dediğinden başkasını yapamıyorsunuz; nedir bu eziklik?? Herkese kızgınım, kendim de dahil… Ama burada uzun uzun yazmaya gücüm de yok, isteğim de… Sadece üzgün, çok üzgün olduğumu belirtmeden geçemiyorum… Ve Van depremi için de öyle: Allah bölgedeki vatandaşlarımızın yardımcısı olsun.

İşte böyle bir ruh halindeyken bir şeyler yazmak da kolay olmuyor… Ayrıca şuna inanırım ki, sen keyif alarak yazarsan, bestelersen, oynarsan; okuyan, dinleyen, izleyen de en az senin kadar eğlenir. Ama sen gönülsüzsen yazını okuyanlar, eserini izleyenler de zevk almaz, beğenmezler. Muhtemelen bu yazı da pek keyif veren bir yazı olmayacak. Ama yine de geciktirdikçe blogla arama bir soğukluk giriyor, bunun olmasını istemiyorum. Kısa da olsa bir anime yazısı ile geri dönmüş olalım… İşte size 2011 bahar/yaz animelerinin ikinci bölümü: Hanasaku Iroha ve Usagi Drop.

Hanasaku Iroha: Bir başka “yavaş akışlı, hayattan bir kesit” türü animeye hoşgeldiniz. Bu dizimizde sorumsuz annesi sevgilisiyle kaçınca beş parasız ortada kalan; o yüzden o güne kadar yüzünü bile görmediği anneannesinin taşradaki pansiyonuna gidip orada yaşamaya (ve garson olarak çalışmaya!) başlayan kızımız Ohana’nın hikâyesini anlatıyor. Tüm hikâye bu ufak taşra pansiyonunda geçiyor: Ohana’nın otoriter büyükannesi, onun ezik oğlu, ve pansiyondaki çalışanlar (şef, aşçı yamağı Tohru, garson kızlar ve de pansiyonda parasız kalan, sonra foyası ortaya çıkıp borcunu çalışarak ödemeye başlayan başarısız ve sapık bir yazar :P) hikayedeki ana karakterleri oluşturuyor. Bir de Ohana’nın Tokyo’da kalan en yakın arkadaşı, sweetheart’ı Ko-chan var elbette: Ohana’yla ikisinin bir araya gelebildiği sahneler keçiboynuzunun balı misali kısacık olsa da güzel sahnelerdi.

Animenin 26 bölümünü de keyif alarak izledim; ama harika bir karakter gelişimi, ya da acayip olaylar falan bekleyerek izlerseniz muhtemelen hayalkırıklığına uğrayacağınız bir yapım olacaktır. Güzel çizimleri ve sevimli hikayesi için izlenebilir, ama izlenmezse de fazla bir şey kaybettirmeyecektir, mutlaka izleyin diyeceğim bir anime değil bu 😉 Ayrıca Ohana’nın sabrını ve neşesini takdir ettiğimi belirtmeden de geçemeyeceğim. Hep söylerim, şu anime kızlarının Pollyannacılığı beni öldürüyor anacım. Şunların iyimserliğinin onda biri bende olsa hayatta hiçbir şey sinirimi bozamazdı yeminlen. Daha pansiyona ilk geldiği gün aşçı yamağı kendi yaşıtı Minko şıllığı “öl!” diye suratına bağırdığı, anneannesinin hiç yüz vermediği, bencil annesinin umrunda bile olmadığı halde Ohana moralini hiç ama hiç bozmadı yahu! Nasıl insanlarsınız siz olum? O anneyi de hiç sevemedim ayrıca; öyle anne olmaz olsun; annelik yapamayacaksan çocuk doğurma derler adama! Bir de geçmiş, “Having a mother who isn’t right should be amazing” diyor, hastroloji diyorum ben de cevaben. Neyse yav, gene kendimi kaptırıp saydırmaya başlayacağım; içimdeki bütün hıncı çizgi karakterlere kusmadan önce yazıyı burada bitireyim. Ohana’nın bilge büyükannesinden bir alıntı yapalım: “Genç olmak en güzel şeydir: Kaybetsen de, tökezlesen de, gücünü toplar ve yeni şeyler denemek üzere kendine meydan okursun.” Gençliğimizin değerini bir defa daha hatırlayarak bu bahsi kapatalım. 😉

Usagi Drop: Bu anime de aynen ilki gibi “slice of life” türünde: Şimdi, elimizde bir adet Daikichi isimli 30 yaşında gencimiz var. Bu gencin büyükbabası ölüyor ve ailece cenazesini kaldırmaya gittikleri zaman hayatlarının şokuyla karşılaşıyorlar: Büyükbabanın herkesten gizlediği 6 yaşında gayrımeşru bir kız çocuğu var!! Ve kızın annesi ortalarda yok. Aile meclisi toplanıp bu çocukla ne yapacaklarına karar vermeye çalışırken yetimhaneye gönderilmesi gündeme geliyor ve Daikichi’nin tepesi atıyor: “Ben bakarım” diyor, “Zavallı çocuğu yetimhaneye göndermeye gönlüm elvermez.” Ve böylece çocuk bakımından zerrece anlamayan bekar bir genç adamla minik ufaklığın (teyzesinin 🙂 ) birlikte yaşama macerası da başlamış oluyor…

Usagi Drop insanı inanılmaz derecede mutlu eden bir anime. Şeker ötesi Rin-chan kendini o kadar sevdirdi ki, böyle bir kızım olsun on milyon borcum olsun kıvamına geldim: İnanılmaz tatlı bir kız çocuğu; hem olgun hem çocuksu, tam bir “tavşan damlası”! Onun altını ıslatıp utandığı, okula başladığı, yemek yapmada ve alışverişte Daikichi’ye yardım ettiği sahnelerin her biri birbirinden şekerdi. Sadece 11 bölümcük olan anime su gibi bitiverdi. Umarım ikinci sezonu da olur (ki animenin manganın 4 volume’ünün sadece 1’ini kapsadığı düşünülürse yapmazlarsa ayıp…) ve biz Daikichi ile Rin-chan’ın maceralarını izlemeye devam edebiliriz. Şu suratın şirinliğine bakın:

Ayrıca çocuk doğunca ağaç dikme olayı ne güzel bir gelenekmiş öyle! Ben de yapıcam! 🙂

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı anime içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

5 Responses to 2011 Bahar/Yaz Animeleri, Part-2: Hanasaku Iroha, Usagi Drop

  1. masalevi dedi ki:

    her cümlenin altına imzamı atabilirim, söylenecek o kadar çok şey var ki.. ama sanal ortamlar artık çığırından çıkmış, insan doğru dürüst tek kelime edemiyor kimse ile. ülkemiz öyle günler geçiriyor ki insan ne hissedeceğini şaşırıyor, bazen öyle şeyler düşünüyorum ki haberleri izlerken, insanlığımdan utanmak zorunda kalıyorum sonra.. deprem çok kötü, dünya üzerindeki en acı şey belki de ama.. ama.. amalarla dolu her şey.. ben sadece Atatürk’ün o güzel sözünü düşünerek teselli buluyorum: mevzu bahis vatansa gerisi teferruattır.. konuşacak ne çok şey var, keşke yüz yüze de konuşabilsek.. neyse umarım çocuklarımıza daha kötü durumda bir Türkiye bırakmayız..

    animelere gelirsek anime kültürüm hala Naruto ve Candy Candy’de kaldı maalesef. bir yerden başlamalıyım diyorum, zevkine güveniyorum^^

    • hikaruivy dedi ki:

      @masalevi: seni çok iyi anlıyorum canım, gerçekten öyle: herkes patlamaya hazır barut fıçısı gibi olmuş; söylediğin her şey derhal yanlış anlaşılabiliyor. herkes hemen gaza gelmeye o kadar hazır ki! ve kutuplaşmaya öyle müsait ki! böyle bir ortamda sağduyulu olabilmek çok ama çok zor… akla karayı birbirine karıştırmadan olayları birbirinden ayrı tutarak davranmak lazım; ama gördüğüm kadarıyla kimse bunu yapmaya yanaşmıyor maalesef…

      animelere başlayacaksan usagi drop ilk izleyeceklerin arasında olabilir: çok tatlı bir dizinin çizgilere dökülmüş hali gibi. onun dışında kimi ni todoke ve lovely complex’i de şiddetle öneririm; her ikisi de çok ama çok şirin animelerdir.

  2. koroglu dedi ki:

    Bastaki yorumlarina katiliyorum.
    Usagi Drop hakkinda baska yazilarda okumustum ve merak etmistim, sen de yazdiysan izleme listeme aldim artik. Bu arada “live action”i da cikacakmis. Fragmani: http://www.youtube.com/watch?v=tYvxhmIBO7Q

Bir Cevap Yazın

