Tomato Pima Natsu Natsu – Japonca şarkılar kişisel top 5

(Yukarıdaki resim: İlk kez Kat-Tun dinleyen Hikaru’nun temsili resmi. Heyecan yaptın tamam ama kapat ağzını yavrucuğum, sinek kaçacak!)

Bugünkü mimimiz (ki bana da Astrea paslamış şurda) der ki, Japonya semalarından gelen güzel ezgileri hele bir sıralayıverin; o böyle der de biz yapmaz olur muyuz? Yalnız itiraf etmem gerekir ki, benim Japon müziği ile ilgim anime müzikleri + dizi müzikleri + film müzikleri (ki, Shigeru Umebayashi’yi tek geçerim) + Yoshida Brothers’dan ibarettir… (Bir de rahmetli Barış Manço’nun “domates biber patlıcan”ı; o da sayılırsa tabii :P) İbaret-ti, daha doğrusu. Çünkü bu mim’i alır almaz Yamapi olsun, Arashi olsun, sadece İkenai Taiyou’sunu bildiğim Orange Range olsun, hatta methini pek bir duyup kendilerini tanımadığım Kat-Tun olsun ilk defa dinledim, hatta gün boyu bilgisayar başında olduğum için grooveshark’tan ekledim hepsini, bütün gün ha babam dinledim de dinledim. Bahsi geçen grupların nerdeyse bütün albümlerini hatmettim! Biraz da bu yüzden listemi oluşturmak bu kadar vakit aldı… Fakat sevgili Uzak Doğu-sever arkadaşlarımı hayalkırıklığına uğratma pahasına da olsa itiraf ediyorum ki, dinlediğim şarkılar içinde en sevdiklerim gene en popüler olanları oldu (aşağıdaki listeyi görünce anlayacaksınız…) Evet, ben tam bir popüler kültür bebesiymişim, bunu anladım. Ayrıca bütün dünyada boy band rüzgarları 90ların sonu-2000lerin başı itibarıyle sönmüşken Japonlar’ın, hatta genel itibariyle tüm Uzak Doğu’nun boy band’leri hâlâ bu kadar delicesine sevmesi bana çok ilginç geldi: Yani şimdi biz de 12-13 yaşlarında birer ergenken Backstreet Boys, N’Sync, Boyzone falan az dinlemedik, posterlerini az asmadık. Hatta o zamandan kalma pek çok şarkıyı hâlâ çok severim, “Show me the meaning of being lonely” veya “Back for good”  mesela. Sonra bu furya bütün dünyada yaşandı ve bitti. Bitti zannediyordum daha doğrusu; fakat Uzak Doğu’da hâlâ bütün canlılığıyla sürüyormuş! İşte bu bana acayip ilginç geldi: Uzak Doğulu şarkıcılar niçin tek başına değil de boy band şeklinde daha ünlü oluyor acaba? Bir çeşit “cheerleader effect” olabilir mi burda; yani bir araya gelen bir sürü yakışıklının bir sinerji yaratıp iyice bir yakışıklı görünmeleri, kızların aklını başından almaları falan?? Ya da sevgili Lee’nin şu yazısında belirttiği gibi “Abi idare ediverin, ben de araya kaynayıvereyim,” gibi bir durum mu sözkonusu? (Zaten Super Junior grubuyla tanışınca aklım şaştı dostlar! Tam 13 kişi!!! Şaka gibi!!! Hatta “Dostum boy band demişsin ama bu Amerikan futbol takımı” diye iğrenç bir espri yapasım var, o kadar tuhaf geldi bu durum bana…) Öte yandan, Batı’daki popçular neden artık daha bir bireysel takılıyor? Bu soruya bir cevabınız varsa çekinmeyin, lütfen yorum bırakıp beni aydınlatın!

Eveeet, gelelim fasulyenin faydalarına: İşte hikaru ivy’nin Japon pop şarkıları içindeki top 5’i:

5. Shuuji to Akira – Seishun Amigo: Akira ve Shuuji’nin dansları yeter! Hem de üzerlerinde Nobuta wo Produce’taki formalarıyla, ehu ehu 🙂

4. Yamashita Tomohisa – Loveless: Bir tane de Yamapi koymazsam bu liste olmazdı, di mi ama? Ayrıca hoş çocukmuş, Nobuta Wo Produce‘ta pek o kadar beğenmemiştim ama gerçek hayatta karizmaymış yav…

3. Arashi – Love So Sweet: Evet biliyorum, Hana Yori Dango soundtrack’i bu da… Ama torpil geçmiyorum, valla çok güzel!

2. Kat-Tun – Precious One: Bu şarkı da pek güzel. Arkada bir piyano, romantik romantik böyle…

1. Orange Range – Ikenai Taiyou: Evet, o kadar aradım taradım, son bir hafta içinde yüzlerce şarkı dinledim, dünyayı gezip değişik diyarlar gördüm ama mutluluğu yine Simyacı gibi kendi dizimin dibinde buldum: Ben bu şarkıya Hana Kimi‘yi izlediğim ilk andan beri hastayım dostlar! Orange Range şarkıya “Na na na nana nanana – Na na na nana nanana!” diye girmeyegörsün, derhal oram buram oynamaya başlıyor, kendimi bilmediğim sözlerini kafadan atarak şarkıya yüksek sesle eşlik ederken buluveriyorum! Acayip bir şey, süper bir doping etkisi! Sırf bu şarkınızla bile kalbimde taht kurdunuz, süpersiniz sevgili Orange Range! 

Bu arada başta da belirttiğim gibi ben kendi listemi sadece pop müzik ile sınırlandırdım. Örneğin anime müziklerini işin içine katsaydım, bütün liste baştan aşağı anime müzikleri ile dolu olurdu! Rose of Versailles‘ın bütün soundtrack’ini alırdım mesela (Bara Wa Utsukushiku Chiru olsun, Ai No Hitari to Kage olsun, hatta yüzlerce, binlerce kez dinleyip hâlâ ölesiye sevdiğim enstrümantal parça Yasashisa no Okuri Mono olsun), sonra Kimi ni Todoke‘nin Tanizawa Tomofumi‘sini, Spice and Wolf‘un Tobi No Tochuu‘su, Nana‘nın Broken Rose‘unu, A Little Pain‘ini… Al al bitmezdi kısacası! O yüzden kısa keselim de Aydın havası olsun, hoyda breee!

(Aşağıdaki resim: Aydın havaları dinleyen Hikaru’nun temsili resmi. Aydın havası bende uyku yapıyor azizim…)

Reklamlar

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Müzik, mim içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

7 Responses to Tomato Pima Natsu Natsu – Japonca şarkılar kişisel top 5

  1. Lee dedi ki:

    Abi idare edin beni de olayı bence kesinlikle azımsanamayacak derece çok.
    Ülkenin bütün gençleri neredeyse bir müzik grubunun üyesi gibi aha 😀
    Precious One harika bir şarkı, ben de çok seviyorum. Ama işte ben gidip D-motion koydum, kop kop olayı yüzünden 😀
    Ikenai Taiyou herhalde en çok listelerimizde yer alan şarkı oldu. Ama gerçekten çok güzel bir şarkı. Hana Kimi’de çalmaya başladığı zaman daha bir gaza geliyordum ben ^^
    Listen güzel olmuş Hikaru, ellerine sağlık.. 🙂

  2. Lee dedi ki:

    Oyuncuları belirledim, 3 tane de isim belirledim hikayem için. Hatta biri kafama feci yattı, sizin de görüşlerinizi alacağım.
    İlk bölümün müziklerini de belirledim.
    Geriye afiş ve ufak tefek resimler kaldı. Ha, tabi bir de yazmak haha.
    Konumu da belirledim ^^ 🙂

  3. Besra dedi ki:

    Listen güzelmiş benimde , ilk sırada YamaPi nerdeyse bütün şarkıları gelir 2. Shuuji to Akira Seishun Amigo gelir her daim dinlerim bu şarkıyı 3. L’Arc~en~Ciel PV 虹 I love this song favori grubumdur bütün şarkılarını severim 4. Epik high One şarkısı Korenin en iyi gruplarından 5. Wonder Girls So Hot Sub şarkısı bu kızların bütün şarkıları güzel benimkiler bunlar hikaruivy 🙂

    • hikaruivy dedi ki:

      @Besra: Evet ya, Yamapi’nin nerdeyse tüm şarkıları iyi. Çocuk sadece yakışıklılığıyla götürmüyor işi… Takdir ediyorum 😀 😀 L’Arc En Ciel’i ben de sevmeye başladım; ama listeyi yaparken sadece pop şarkıları dinlemiştim. Yoksa rock’tan bahsediyosak çok baba grupları var Japon’ların: X Japan, Malice Mizer, Luna Sea… Hepsi süper şarkılar yapıyor.

      Kore gruplarını pek bilmiyorum bak… Wonder Girls’ü şimdi dinledim, iyiymiş 😀 😀 Araştırmalarım sürecek 😛

  4. Lina dedi ki:

    Listeyi begendim aboding boys shcool da guzel sonra uverworld ya bi de su j-rock taki guruplarin görüntuleri animeden firlamis gibi ama cok güzel ya morning musume grup eski üyeleri cikiyor yeni üyeler geliyor cok ilginc en güzel guruplardan birisi the gazette su uzak dngululara hastayim adamlar herseyde mukemmel

  5. takatani dedi ki:

    Japonca sarkilar hakkinda guzel bilgiler var.peki siz japonca sarki soyleyebilir misiniz?
    TV TOKYO Turkiye’de yasayan japonca sarki bilen insanlar ariyor. Ben soyleyebilirim diyenler kucuk karaoke partisine cagirmak istiyorlar(iyi olanlar kamera cekim olacak ve japonyada yayinlanacak) sesinizin guzel olmasi gerekmiyor. ilgilenirseniz lutfen bize haber veriniz.
    turkiye2008@yahoo.co.jp

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s