90’ların en güzel Türk pop müzikleri (Mim)

Dün gece (daha doğrusu bu gece, en azından benim için :) ) egosantrik’cimle twitter muhabbeti esnasında “hafız, hani biz bi ara 90lar nostaljisi yapacağdık, nooldu o iş?” demiş bulundum. Kok’cum da sağolsun jet hızıyla yazısını yazmış, “hikaru seni mimledim” diye mesaj attı. İşbu yazı o yüzden böyle apar topar yazılmıştır! :P (Dur bir siyasi hiciv kılıfı uyduralım: Bu yazıyı böyle hemencecik yazarak meclisten jet hızıyla geçen milletvekili maaşlarını 2 katına çıkaran kanuna gönderme yapıyorum, ehu ehu :P Tamam, hiç komik değildi :/ )

Şimdi bu 90’lar var ya bu 90’lar… Kör kör parmağım gözüne nostalji budalası gibi davranacak değilim; hatta daha yeni izlemiş bulunduğum Midnight in Paris’ten feyz alarak “herkes altın çağı geçmişte zanneder, geçmişi fazla abartır” diye bir veciz söz de yumurtlayabilirim. Çünkü itiraf etmeli, pek çok konuda şimdikinden daha zor bir hayatımız vardı; takoz cep telefonları bile 90’ların sonlarında ancak cebimize girmişti, haftada ancak bir kere banyo yapma şansı bulduğumuz bir dünyada, birkaç örnek hariç gayet kötü Türk dizileri izleyerek zorlu hayatlar yaşıyorduk! :P :P (Yani açıkçası şu yaşımda o dünyada yaşamak istemezdim: Şimdi bir makaleyi internette bulmak beş dakikamı alırken o zamanlar heralde kütüphanelere gidip dergiler karıştırmak zorunda kalacaktım; sonracığıma 80’lerdeki kadar olmasa da iğrenç kıyafetler giyecektim ve yabancı dizilere erişimimiz bu kadar kolay olmadığı için akşamları entrika dolu Kara Melek’ler seyredecektim! Öğkk, kötüymüş bee…) Ama biz çocuktuk, ve 90’lar çocukluğunu geçirmek için bence en ideal zamandı: Çünkü biz o zamanlar sokakta oynardık, mahalleye sinek ilacı sıkan arabaların peşinde koşardık, ve -bir kez daha üstüne basarak belirtiyorum- internet yoktu: Ki, sanırım ilkokuldan üniversiteye kadar olan başarımı bu olguya borçluyum! :P 

Lafı çok uzattım, tamam susuyorum: Sadece şunu demeye çalışıyordum: 90’larda çocuk olmak güzeldi. Ve 90’larda Türk pop müziği çok daha güzeldi! Hatta Türk popu 90’larda altın çağını yaşamıştır, sonradan pop’un içine elektronik müzik girdi; her şarkı clublarda çalınacak formatta üretilmeye başlandı; pop müzik cakkıdı cakkıdı acayip bir şeylere dönüştü… Oysa şu aşağıdakiler ne güzel şarkılardır; şimdi böyle müzikler niye yapılmıyor yahuuuu, Halil Sezai’ye bağlayasım var: “İsyeeeaaaannnn!”

İşte size Hikaru’nun top 10’u:

Önce “dört büyükler”:

Kenan Doğulu – Kurşun Adres Sormaz Ki

Ahhh, bu şarkı… Hâlâ her dinlediğimde içim ürperir… Kenan Doğulu’nun ilk iki albümünde acayip başarılı şarkılar vardır; Aşk Oyunu, İsyan Bu Haykırış diğer iki favorim.

 Tarkan – Gül Döktüm Yollarına 

Aslında Tarkan’ın da ilk iki albümü (Kıl Oldum Abi ve A-acayipsin) harika şarkılarla dolu; egosantrik Kış Güneşi‘ni kapınca ben de bunu seçtim :) Ama Dön Bebeğim (bunun klibinde “Gençlik Rüzgarları”nın Joanna’sının oynadığına dair rivayetler vardı!! klipteki kız cidden Joanna’ya çok benziyor…) Unutmamalı, Asla ve de diğerleri kadar öne çıkamamış olan Gitme‘yi de evlatlarım gibi severim :P :D

 Mustafa Sandal – Beni Ağlatma

Musti’nin şarkıları arasında seçim yaparken de çooook zorlandım. En sonunda bunda karar kıldım ama Suç Bende, Yokluğunda çok kitap okudum (Neredesin) ve Gidenlerden de finalistlerdendi :) Mustafa Sandal’ın ilk kez “bu kız beni görmeli / bana kazak örmeli” şeklinde sözlere sahip olan şarkısı ve garip dansları ile hayatımıza girişini hatırlarsınız değil mi? Şaka-maka, Musti de bir ara çok iyi şarkılar yapardı; Suç Bende ve Gölgede Aynı albümleri efsanedir. Sonradan çok bozdu, o ayrı: “aramızda bir top var” diye şarkı mı olur lan?!

Burak Kut – Bebeğim

Burak Kut Benimle Oynama şarkısıyla patladığında yalnızca 17 yaşında bebek yüzlü bir gençti. Ama ne şarkılar vardı o albümde! Valla hangi birini listeye alacağıma şaşırdım, lütfen çok rica ediyorum şunları da dinlemeden geçmeyin: Gün Batımı Oyun Bozulmaz, Fidanım (Ve tabii, büyük hayalkırıklığı yaratıp hiç satmasa da bence yine de çok iyi olan ikinci albümden şu şarkılar:) Babam, Nereden Geldim Nerelere Gideceğim Ah, ama asıl bir “aman aman” şarkısı vardı ki, youtube’da bulamadım onu. Radyoda çıksa da kasede kaydetsem diye saatlerce radyo başında beklediğimi bilirim :)

İzel – Çelik – Ercan – Özledim

Şimdiki nesiller bilmez, ama bir zamanlar İzel, Çelik ve Ercan Saatçi bir üçlüydü!! :D :D Ve süper tatlı şarkıları vardı, mesela yukarıdaki muhteşem şey (klipteki korkunç tipler ve danslar nasıl yalnız? bele kadar çekilen kotlar?! ehu ehu :D :D) ve Dönmelisin gibi.

 Levent Yüksel – Zalim

Aslında Levent Yüksel’in Med-Cezir albümü ömrümde dinlediğim en iyi albümlerdendir: Bir albümdeki bütün şarkılar mı harika olur azizim?! Ama ben seçimimi Zalim’den yana kullandım; çünkü bu şarkının bende hatırası var… Yine de ilk albümden Bu Gece Son, Beni Bırakın ve Med-Cezir‘i dinlemeden geçmeyin ;) 

Gökhan Kırdar – Yerine Sevemem

Bu şarkıyı almasam olmazdı… Yine anıları olan bir şarkıdır; Fayton ve Serseri Mayın isimli iki muhteşem şarkıyla birlikte Gökhan Kırdar’ın en sevdiğim bestelerindendir. (Ayrıca söylemesi ayıp çok güzel söylerim ben bu şarkıyı. Hatta aşkımı da bu şarkıyı ona söyleyerek tavladım, kihkih! :) :) )

Çelik – Hercai

Çelik’in kapı gıcırtısı ile kedi miyavlaması arasında bir yerde duran sesinden hiç hazzetmesem de bu şarkı da benim vazgeçilmezlerimden, ilk gençlik çağımın başucu eserlerindendir.

Demet Sağıroğlu – Arnavut Kaldırımı

90’lardan bahsedip de Demet’in bu harika şarkısı ve retro-gotik-barok bir tuhaf karışım olan klibini es geçmek olur mu? Ayrıca geçenlerde Aslı da yazmıştı; klipteki esas oğlanın Cenk Ertan olduğunu fark etmiş miydiniz?! Aslı sayesinde fark ettim ve hâlâ onun şokunu taşıyorum o_O

Deli Mavi – Yeşim Salkım

Bu şarkı da ağlatır beni… Neden bilmem, hiç mavi gözlü sevgilim olmadı oysa :P :P Ama klipeki o çocukluk aşkı tema’sı var ya, beni bitiriyor.

Ve çok bilinmeyenler:

Reyhan Karaca – Gölge Çiçeği

Aslında bu versiyonunu değil de, Aydan Şener’in oynadığı dizinin jeneriğindeki daha slow haliyle daha çok severim. Bakınız burda. (Ayrıca çok ilginç bişey keşfettim: Ebru Akel’le ablası da bu dizide oynamış ya la! Ayrıca o zamanlar soyadları Aker’miş :P :P)

Nilüfer Örer  – Mevsim Bahar

Ahhhh, bu şarkı! Ah bu şarkı! Ah bu şarkı! :……..(

Fiyuvvvvv, daha Sibel Alaş’tan, Sertab Erener’den, Aşkın Nur Yengi’den… bahsedemedim bile! o_O Neyse fazla açgözlülük etmeyeyim ve onları da diğer arkadaşlara bırakayım. Ben de bu mim’i Tarih84, Mydestiny, ve köroğlu‘na paslıyorum ;)

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı Müzik, mim içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

90’ların en güzel Türk pop müzikleri (Mim) için 24 cevap

  1. Midnight in Paris’in kelamına bayıldım.Biz nostalji severler için biraz atarlı bir laf olmuş ama olmuş olmuş :D Ben o filmi izleyecektim bak aklıma getirdin iyi oldu :D Tabi hiçbirimiz yokluk yıllarına geri dönmek istemiyoruz da bir güzeldi sanki o yıllar yahu her şeye rağmen.
    Kenan Doğulu deyince aklıma ilk bu parça gelir ama postum intihara sebebiyet vermesin diye eklemedim.Kış güneşinin üstüne bir de aman allah :D Ama sen de gördüm bir mutlu oldum mirim
    Burak Kut,Mustafa Sandal,Tarkan zaten bilmeyeni döverlerdi o zamanda.Tüm şarkılarını nasıl hala ezbere bildiğimiz muamma.İnternette yoktu ki bin kere dinlesek böyle.Algıları açık çocuklarmışız maşallah :D
    İzel-Çelik-Ercan’ı ben biliyorum ben biliyorum.Çelik’in o evlerden ırak sesini zaten nasıl hatırlamayayım yahu.İzel de ne zayıfmış bir klibi vardı biz kadının beli kıralacak sanardık sürekli :D
    Ercan sonradan ne şişti be :D
    Yeşim Salkım’dan nefret ediyorum ama bu şarkısına ben de bayılıyorum ya.Klibindeki iki magsım çocuk yüzünden mi acep.Sesinin de güzel olduğunu bilmiyorduk bir dahaki buluşmada söyleteceğim sana senden tiyo alayım.Yol gösterici ol bize de :D Gökhan Kırdar’ın faytonunu ben bilmiyordum da sonra yabancı damat dizisinde çalıyorlardı sürekli oradan öğrendiydim.
    Aydan Şener’in o dizisini hatırlıyorum ben ya.Annem izliyordu sanırım.Çocuk halimle nasıl içime işlemişse şarkı hala çok severim.Ellerin dert görmesin.çok süper yazı olmuş.90lar candır

    • hikaruivy dedi ki:

      @egosantrik: ben de dün izledim :) güzel film yav, sevdim bayaa.. woody allen filmlerinde sıkılan bir insan olarak benim için bir ilk! :D

      kurşun adres sormaz ki – intihara sebebiyet verebilir uyarısı eklemek lazımdı, haklısın! :D çok iyi şarkı yaa, kenan doğulu’Nun gencecik bir veletken böyle harika şarkılara imza atması hayranlık uyandırıcı. adam yetenekliymiş beyler…

      kenan-burak-tarkan-musti boşuna dört büyükler demedim; cidden bilmeyeni döverlerdi! :D benim favorim romantik prens suat suna’ydı ama. aa, onun hiç şarkısını eklemedim di mi?! o_O o kadar çok şarkı var ki ona sıra gelmemiş! :P

      şarkıları nasıl ezbere biliyoruz bence de büyük bir muamma. tertemiz bomboş zihinlere kazımışız galiba :P şimdi olsa hayatta ezberleyemem.

      bu arada aydan şener’in dizisini açtım izledim biraz yaa… oyunculuklar ne kadar korkunçmuş, piii… ama yine de tuhaf bi sıcaklığı var dizinin; otursam başına izlerim yani :D :D sağol canım yorumlayan ellerin dert görmesin, çok güzel mim oldu ;)

  2. lafea dedi ki:

    (bunun klibinde “Gençlik Rüzgarları”nın Joanna’sının oynadığına dair rivayetler vardı!! klipteki kız cidden Joanna’ya çok benziyor…) Sadece bu cümle bile olayın ne kadar nostalji olduğunun kanıtı :) Kaç kişi biliyordur ki o dizileri acaba :) Güzel bir liste canım. Ellerine sağlık.

    • hikaruivy dedi ki:

      @lafea: çok kişi biliyordur ama çoğu şu anda çoluk çocuğa karıştı, hâlâ bloglara takılan bi biz varız :D :D sağol canım, senden de yakın zamanda benzer bi liste bekliyoruz ;)

  3. canlina dedi ki:

    bu şarkıların bazılarını hiç duymamıştım ya da hatırlamıyorum ama bazıları çinça çinça bayıldığım parçalar :D
    Kurşun adres sormaz ki..Üff çok çok güzeeeel ama sanırsam ben bunu 90lardan sonra dinledim ilk.Zaten o zamanlar dinlemiş olsaydım da bu ne ki yaa diyip geçerdim heralde :D
    İzel, Çelik,Ercan’ın klipteki halleri pek komik yaa dansları falan bi sağa bi sola sallanmalar :D :D
    Levent Yükselin zalimi hatırlıyorum ama klibini izlememişim hiç hatırlamıyorum.sonda yumruk atmak yerine kolunu şöyle bi sallayıp adamı deviriyor ya işte o adam ne kötü bakıyordu orda yaa!
    Gökhan Kırdarın Yerine Sevemem’ine de bayılırım.Galiba bunu 90lardan çok sonra dinledim.yabancı damatta çalmıştı sanırsam o dizide 90dan sonraya denk geliyor.
    Arnavut Kaldırımııııı sanırsam benim listemde de olabilir.Çok çok seviyorum onu yaa.Şarkının klibini gördüğüm an televizyona kitlenirdim :) :)
    Ellerine sağlık^^

    • hikaruivy dedi ki:

      @canlina: bizim (80-86 kuşağı) tam ergenliğe giriş zamanımıza rastlar bu parçaların çıkışı; o yüzden kurşun adres sormaz ki’nin yeri bi başkadır bende; hâlâ her dinlediğimde acayip duygulanırım… izel-çelik-ercan’ın klipleri bi başka yaa, demek milletçek klip-dans işlerini hiç bilmiyormuşuz o zamanlar :D :D evet, gökhan kırdar’ın güzel şarkıları yabancı damat’la bir kez daha popüler olmuştu, iyi de olmuştu. sağol canım yorumun için ^^

  4. mydestiny dedi ki:

    Ahhhh 90 doğumlu biri olarak ilk on yılda müzik dinlediğimi hiç sanmıyorum :D Bebeklere kıyafet dikmekten fırsat bulamamışımdır :P Bu konuda çok bilgili değilim malesef. Senin kadar iyi bir liste yapabileceğimi sanmıyorum. Bu mimi yazmazsam bana kızma lütfen =/

    Senin listende dinlemediğim çok şarkı varmış. Kenan Doğulu’nun Kurşun adres sormaz ki şarkısını biliyordum fakat klibini hiç izlememiştim, sanırım radyodan dinlemişim bir tek.. Klibin başındakini kadın sandım :D Kenan’mış :P

    Tarkan’ın hemen her şarkısını severim. Duvarıma posterini asmışlığım vardır :)

    Mustafa Sandal’ın sadece “Onun arabası var…” ve “Bu kız beni görmeli…” şarkılarını biliyorum :D Neredesin şarkısı fena değilmiş.. Yeşim Salkım’ı hiç sevmiyorum *-* Sadece bu şarkısını seviyorum, biliyorum. ‘İşte öyle bir şey’ diye bir filmi vardı, onu izlemiştim birkaç yıl önce.. O film sayesinde dinlemiştim şarkıyı.

    Ellerine sağlık:))

    • hikaruivy dedi ki:

      @mydestiny: tamam canım, sen bilirsin, bizde zorlama yok :P kenan doğulu ilk çıktığında işte böyle uzun saçlı enteresan bi oğlandı :D :D tarkan zaten o zamanlardan bu zamana karizmasını katlanarak sürdüren yegane isimlerden… musti’nin kasetlerini deli gibi alırdım bi aralar, sorma kasedi favorimdir. yeşim salkım’ın şarkılarını severim. bi de bi kere ayvalık’ta konserine gitmiştim, çok eğlenmiştim, hâlâ onun hatrına biraz da olsa severim hatunu :) bahsettiğin filmi ilk kez duyuyorum; “işte öyle bir şey” bende erol evgin şarkısı çağrışımından başka bir şey yapmıyor. kim oynuyordu?
      yorumun için teşekkürler ^^

      • mydestiny dedi ki:

        Filmin iki ismi varmış biri benim söylediğim diğeri ise şarkıyla aynı: Deli Mavi. Melisa Sözen, Ayaç Arman gibi oyuncular oynamış Yeşim Salkım dışında. 2005 yapımıymış bu arada film.. İşte öyle bir şey :P

  5. Erdem Tüfekçi dedi ki:

    90’lar hiç ölmeyecek :) Nedense o zamanlardaki duyguyu bulamıyorum bugünlerdeki şarkılarda. Şimdi bile eski şarkılara dönüp dinliyorum.

    • hikaruivy dedi ki:

      @erdem tüfekçi: evet biz durdukça 90’lar hiç ölmeyecek :) :) çok haklısın, müziğin duygusu kalmadı artık, yapay bir şeye dönüştü sanki…

  6. deniz dedi ki:

    Tam da bu konuyu yazacaktım, erken davrandınız :)

    Öncelikle şunu söylemeliyim ki 90’lar ancak bu kadar güzel anlatılırdı.Kara Melek seyretmişimdir ve sıkı dur daha beteri Üvey Baba !! ıııııığğğğğğğğğğğ :( Annem saolsun :) Şimdi anlıyorum ki insanın kendine ait televizyonu olması büyük nimetmiş (şimdi televizyona bakmıyoruz o ayrı)

    Kenan Doğulu: O hala efsane bence.Ama o zamanlar neydi ya. 90’lar da kaşlarını aldıran ilk erkek olarak haberleri çıkmıştı.Büyük olaydı o zamanlar.Ne gereksiz bilgi kalmış aklımda :)

    Tarkan : Şöyle bir duraksadım.Pek sevmem kendilerini.Şarkıları güzel,hele eskileri kaymaklı ekmek kadayıfı ama adam dünya starı mı Allah aşkına ? Soruyorum sana Amerika’da kendisini tanıyan birini gördün mü? Rusya’da Ukrayna’da belki…Çok abartıyolar bence, burnu Kaf Dağında.

    Mustafa Sandal : Gençliğimin hayallerini süslerdi. Reklamı vardı nineler kazak örüyo Musti aralarında hoplayıp duruyo.Sen de kazak örmek istiyor musun hemen 0 900 900 bilmem kaçı ara kazağını ör falan filan…Ya da buna benzer bişeydi( Gereksiz bilgiler yumağı var kafamda ) Neydi o hatlar o zaman, saçma sapan :)

    Burak Kut : O zamanlar ağzımız beş karış açık salyalarımızı sile sile izlerdik kliplerini.Neydi o günler iki gün önce arkadaşla muhabbeti olmuştu.Üzerine senin yazın tuz biber oldu :)

    İzel-Çelik-Ercan : Ne garip ki bu gruba dair pek bişey hatırlamıyorum.Neden acaba enteresan.İzel’in ah yandım’ı bir başkadır ama.

    Levent Yüksel : O hala kral.Gönlümün kralı en azından :) Böyle bir ses az gelir.Kadın şarkıları albümü favorim.Ama ‘Gül kurusu’ şarkısını da çok severim : ” Tüm dünya senin kadardı / O da zaten bana yeterdi ” Yok eskiler gibisi yaa.

    Gökhan Kırdar : Çok iyi bir çıkış yapmıştı ama sonra kayboldu gitti.Kendini müzüğe adayıp araştırmalar falan yapmış sanırım.Bestelere daha çok önem veriyomuş.Kurtlar vadisi de olmasaydı unutacaktık kendisini.

    Diğerlerini de pek severim.Baktım çok uzun olacak özet yapayım dedim :) Demet Sağıroğlu’nun klibini film izler gibi seyrederdim.Birde ”Şikayetim var” şarkısını pek severim.
    Reyhan Karaca ve Yeşim Salkım bişe yapamadılar sonra zaten.Eski tatları kalmadı.Nilüfer zaten yok oldu gitti :( Çelik’i muhteşem tanımlamışsın.Yıllardır aradığım, ” bişey var bu adamda, nasıl desem bulamıyorum ” dediğim şey işte buymuş.Onu da sayen de buldum. :)

    Ayrıca hala dinlediğim Sibel Sezal’ı da 90’ları bolca bahsettiğim bu yazıda anmadan geçemedim.Gece Ay Şahit muhteşem şarkısıdır.

    Bir de aynı döneme denk gelen İbrahim Tatlıses – Nankör kedi ve Hakan Taşıyan – Sensiz İki Gün gibi möhim şarkılardan neden bahsetmiyorsunuz :D :D :D

    Çok uzun bi yorum oldu.Ne kadar doluymuşum içimi döktüm resmen :)Sonuna kadar okuduysan ne mutlu bana :) Yazın çok güzel olmuş -her yazın gibi – ellerin dert görmesin.

    • hikaruivy dedi ki:

      @deniz: sen de yaz canım, hatta mim’i sana da pasladım say ;)

      90’lardan bahsetmeyi seviyorum. hatta bir de şöyle bi yazı yazmıştım, onu da çok eğlenerek yazmıştım, istersen bi bakarsın: http://hikaruivy.wordpress.com/2011/08/23/kucuklugumun-turk-dizileri/ bi de yabancı dizilerle ilgili olanı var: http://hikaruivy.wordpress.com/2011/08/23/kucuklugumun-turk-dizileri/

      üvey baba’yı ben hiç seyretmedim yav o_O nasıl oldu da kaçabildim acaba? :P

      kenan doğulu kaşlarını ilk aldıran erkek miymiş? ahahah :D :D nerden de hatırlıyorsun? :D

      tarkan’ı amerika’da değil ama macaristan’da tanıyan birini görmüş ve şok olmuştum: allah’ın macar’ı tanıyodu yav, demek ki o kadar da boş değil demiştim, hâlâ da öyle düşünüyorum: boş adam değildi aslında ama ABDde yaşayıp parası bittikçe TRye dönüp bi albüm bikaç konser, sonra gene hop Amerika’ya dönmesi falan, hoş şeyler değil tabii bunlar :D :D

      ayyyy, o 900lü hatlar geyiklerini hatırladım birden! ne aptal şeyler vardı; “ara beni boya beni”ler falan… musti’nin kazak örmesi onların yanında gene çok masum kalıyor :D :D

      gökhan kırdar sonra çok enteresan müzikler yapmaya başladı, ben de takip edemedim :P bi de evet, kurtlar vadisi’nin müzikleri falan onun elinden çıkma.

      sibel sezal deyince “bu kalp seni unutur mu” diyesim gelir. o da ne muhteşem şarkıdır! hatta en sevdiğim on şarkıyı saysam belki içlerinden biri o olacaktır…

      ibrahim tatlıses ve 90larındiğer arabeskçilerini mümkün olduğunda hafızamdan da silmeye çalışıyorum, çocukluk travması resmen! o_O o_O

      ellerine sağlık, harika bir yorumdu, ağzım yayıla yayıla okudum :D madem bu kadar dolusun, senden de en kısa zamanda bi 90lar yazısı bekliyorum o zaman :) sevgilerimle ^^

  7. köroğlu dedi ki:

    Şok! Şok! Şok!
    Flash! Flash! Flash! :) :) :)
    (Hala acemiyim ya, ilk mimin şokunu yaşıyorum.)
    Teşekkürler unni! Şimdiye kadar hep bu anı beklemişim. Meğer içimde ukdeymiş mim yazmak :) :)
    Amma da abarttım di mi? Neyse.. Yoruma geçeyim madem.

    Dinlerken ilkokul zamanlarıma gittim. Dediğin gibi biz o zamanlar mahallede oynardık. (Akşam ezanından sonra eve gelirsek de azar yerdik.) Benim şarkı kültürüm de mahallede başlamıştı zaten. Popüler şarkıları genelde arkadaşlardan öğrenirdik. Sebebini de anlatırdım ama uzamasın şimdi. Mimde anlatayım. :)

    Tarkan şüphesiz Türkiye’nin megastarı. Hala yabancı ünlüleri tarif ederken referansımız o değil mi? (Bkz: Kim Jae Joong=G.Kore’nin Tarkan’ı) :) Eski şarkıları daha güzelmiş sanki. Benim listemde de en az bir tane şarkısı olur herhalde. Bu arada TSM’de de çok başarılı bence.

    Kenan Doğulu da dinlerdim ama fazla duygusal bağım yoktu. (Sanki diğerleriyle var ya :) )

    İzel-Çelik-Ercan’nın da her evresini gördük o yıllarda. Şarkı güzel de, klip için aynen dediğin gibi. Puhahaha!

    Burak Kut ve Mustafa Sandal da çok dinlediklerimdendi. Ben de yazarım herhalde.

    Levent Yüksel nasıl kamyon şoförü rolü yapmış hala şaşarım. O şarkıya, o klip? Daha güzel birşey olabilirdi.

    Gökhan Kırdar’ı Kurtlar Vadisi’nden önce bilmiyordum. Ya da hatırlayamadım. Yalnız, o “Fayton”da kırıtan da gerçekten Gökhan Kırdar mı? :) :)

    Ama “Arnavut Kaldırımı”nı ben de koymak istiyorum mime!??

    Aslında daha çok şey söylenir, dile kolay koca bır 10 yılın şarkılarını konuşuyoruz. Ama vakit çok geç oldu bitirmek zorundayım.
    Ellerine sağlık. Görüşürüz,

    • hikaruivy dedi ki:

      @köroğlu: ah canım, sen yeter ki iste, ben sana daha ne mim’ler paslarım! sen harem mimini yapmış mıydın mesela? hehe :D

      akşam ezanı okununca eve koşmak hepimizin hatıralarında yer alan bir şey galiba :) :)

      tarkan’ın büyük bir fenomen olduğu gerçeğini yok saymak haksızlık olur. keşke dudu dudu’yla başlayan durgunlaşma sürecine girmeseydi :( TSM’de bence de çok başarılı.

      levent yüksel’in kamyon şoförü halleri acayip komik, di mi? bruce willis bir, levent yüksel iki.. :P :D şarkı çok güzel ama, klibin tüm falsolarını unutturuyor :)

      gökhan kırdar’ın kırıtmaları, sanırım kendisinin de hatırlamak istemeyeceği anılardandır :D arnavut kaldırımı’nı sen de al tabii, hepimiz için büyük bir fenomendi o şarkı ve klip… ellerine sağlık, yazını merakla bekleyeceğim ^^

  8. makinosev dedi ki:

    Ağlamak istiyorum izninle :( hepsi hüzünlü şarkılar hareketli olanları bile :( benim gibi sulu göz bir yengeç’e yapılır mı bu!
    kenan 19unda mı ilk albümü çıkarmış , hakan peker nasıl genç çıkış yaptı hala genç görünüyor kenan da 30luk tipiyle çıkış yapıp hala 30larında gösteriyor :D kurşun adres sormaz ki ,Aşk Oyunu, İsyan Bu Haykırış … okul sonrası boş sınıflarda(güzel eko olurdu) az söylemedik bu şarkıları kankamla… bak işte gözlerim doldu T.T
    tarkan zaten başlı başına bir olay, klibinde ev yaktığı albümüne kadar bütün kasetlerini almıştım :) sonrasında kaset diye bir şey kalmadı zaten :D tarkan’ın dön bebeğimdeki kız, klibin kameramanın kız arkadaşıymış, klip için balerin birisi lazım demişler kameraman da alın benim kızı öpebilir demiş sanırım :D bir de klibin sonunu ben tee ortaokuldaki mini mini zekamla anlamışken kral tv’nin bir vj’yi ah meğer bir rüyaymış diye yorumlamıştı hiç unutmam, hala saçma bir cevap vermek istediğimizde “meğer bir rüyaymış “deriz evde :D :D

    mustafanın besteci metabolizmasını ben hala çözebilmiş değilim, bir birine zıt öyle çok şarkısı var ki :D ama bahsettiğin o albüm süperdi :D (inatla albümün adını dilimin ucuna getiremiyourm :) )
    burak kut, burak, burak kut :D bebeto’muzdu o bizim :D bebeğim şarkısını kore dramalarına ağladığımdan daha fazla salya sümük ağlayarak izlemişimdir her halde, gün batımın klibine bayılırım :D benimle oynamadaki hareketlerini de eberlemiştik sınıftaki kızlarlar, hatta SNSD den kalabalık olmasın sırf bu etkinlik için bir araya gelip benimle oynama diye okul bahçesinde dans ederdik :D deniz feneri klibi de sofistikeydi di mi bee, ama o kır saç olmamıştı hiç :D

    izel çelik ercan hakkındaki yorumlarına koptum :D evet inamazsınız onlar 3lüydü, hatta kim kime aşık belli değildi , bir de izel, ufuk,ercan kombinasyonu vardı onu da severdim :D
    çelik’in hercai adlı şarkısına vurulmayan yoktu di mi, rafet el romanın eski eşi tuğba altıntop da var klipte :D oy ne anılar var o kliple ilgili bir de :D
    demet sağıroğlu, yeşim salkım, az ağlatmadılar bizi hele o nilüfer örer :D 2 klip çıkardı sonra ortadan kayboldu ama nereye gider ki böyle güzel bir sesle :D
    yaz yaz bitmedi yorumum, buarada kesiyorum o yüzden :D
    ellerin dert görmesin emi :D
    not: kesinlikle bende internetsiz bir öğrencilik geçirmenin faydasını gördüm :)

    • hikaruivy dedi ki:

      @makino: oyyy, işte özlediğimiz 90lar ruhu bu! :D sayende bilmediklerimizi de öğrendik, demek klipteki kız kameramanın kız arkadaşıymış (kameraman arkadaş da çok geniş mezhepliymiş :P) meğer bir rüyaymış, ahaha, VJ’lerimizin dehşet zekâsı kendini belli ediyor :) :) demek koreli kız gruplarından önce “hep birlikte dans eden kızlar” akımını başlatan sizdiniz, vay bee! hakkınız yenmiş çingum, ben olsam SNSD’ye dava açardım :D (neden biz öyle dans grupları düzenlemedik acaba? ineklemekle çok meşguldük, ondan heralde :P) deniz fenerinde ise flash tv usulü yaşlandırma tekniği uygulamışlar bebeto’ya :D :D

      izel-çelik-ercan’da sahi, kimin eli kimin cebinde belli değildi :D hatta çelik izel’e aşıkmış, ama izel onun yerine ercan’ı tercih edince kızıp gruptan ayrılmış diye bir söylenti vardı (zaten bir süre sonra kalanlar izel-ercan ikilisi olarak devam ettiler) bi de dediğin gibi ercan-ufuk ikilisi vardı. vardı da vardı demek istiyorum, bir zamanlar ne çok ikili-üçlü bişeyler varmış türk pop’unda :)

      nilüfer örer’i hatırladığın için gözyaşları içinde teşekkür ediyorum! değişik bir aksanı, değişik bir sesi var ve bence bu şarkıya çok yakışıyor. bi de “sana güvenmiyorum” diye sözleri olan bir şarkısı vardı, onda da ilginç almancı aksanı belli oluyordu…

      valla şimdiki gençlere acıyorum ya. bu internet denen tehlikeli alet varken iradene hakim olup ders çalışabilmek çok ama çok zor! :/ neyse canım benim, ellerin dert görmesin, çok güzel yorum yazmışsın böyle, uzun uzun.. ;)

  9. Chibi dedi ki:

    gece gece beni de ağlatacaksın yapılır mı bu ya 84 doğumlu biri olarak bu şarkıların hepsini hala ezbere bildiğimi gururla haykırırım of of hala aynı etkiyi yaratırlar yanında bir de yaşlanmışlık ve geçmişe azıcıkta olsa bir özlemle ne güzel bir yazı olmuş canım ellerine sağlık :)

  10. tarih84 dedi ki:

    inanamıyorum o kadar benzer bir liste çıkcak ki inanamayacaksın! Çok benzer parçalara vurulmuşuz.

    sinek ilacı arabası ve kara melek nostalji rüzgarı yarattı ve gölge çiçeği hakkında çokça anım var artık gerisi benim yazımda bu mim bana pasladığın için gerçekten de teşekkür ederim benim için anlamlı olacak.

  11. hikaruivy dedi ki:

    @Chibi, Tarih: Eee, aynı kuşağın insanıyız kızlar ;) :D Beğendiğinize sevindim, sizden gelecek listeleri de merakla bekliyorum. Sevgilerimle ^^

  12. Besra dedi ki:

    Bu listedeki çoğu şarkılar benimde favorim özellikle tam bir Tarkan hayranıydım bütün şarkılarını dinler ezberlerdin Gül Döktüm Yollarına çok sevdiğim bir şarkıydı ama Kış Güneşi’nin yeri bende ayrı :) Levent Yüksel Zalim oy ne güzel bir şarkıdır o bayılıyorum :) Birde Nilüfer Örer – Mevsim Bahar kim sevmez bu şarkıyı ilk radyoda dinlemiştim sahibini çok aramıştım bu güzel şarkıyı kim söylüyor diye yıllar sonra bir programda izledim çok garipti yaa :( 90’lı yıllardaki şarkılar hakikaten çok güzeldi daha bahsetmediğiim bir sürü şarkı var Sertab Erener Aşkın Nur Yengi Yıldız Tilbe ahhhh çok özlemişim bu yazıyı okuyunca daha çok farkettim :(((( ellerine sağlık çok güzel bir yazı olmuş kumaooooooooo :D

    • hikaruivy dedi ki:

      @besra: sağol canım benim, senin müzik (ve yakışıklılar) konusunda zevkine güvenirim ben zaten :) :) daha da bahsedecek bir sürü şarkı vardı gerçekten; sertab’ın da ilk iki kasedi efsanedir gözümde. aşkın nur yengi’nin su dolu şişeyle ses çıkarması falan, çocukken az denemedik :D yıldız tilbe’nin delikanlım’ı desen öyle… off, valla neler neler görmüş bu gözler! :D sağol yorumun için ^^

Bir Cevap Yazın

