En Sevdiğim Amerikalı Aktörler

Sevgili Aslı’nın iki post’u (Koreli prensler ve Türk prensler, haha :D) bana da ilham verdi. Ben de sizle en sevdiğim Amerikalı aktörleri paylaşayım dedim. Aşağıdaki listede oyunculuk ve kariyer başarısı ön plana alınmıştır. Ama yakışıklılığa ve subjektif değerlendirmelere hiç önem vermedim desem yalan olur :P Ayrıca popüler olandan biraz (sadece biraz… aksi takdirde 3 ve 1. sıradakilerin orda ne işi var?!) kaçındım sanırım; yoksa Brad Pitt listede, hem de en tepede olabilirdi. Galiba bu bakımdan biraz akademiye benziyorum; onlar da senelerdir zavallı Brad’e bi oscar veremediler gitti… Bense oyunculuğunu, yakışıklılığını ve film seçimlerini çok ama çok takdir etsem de, galiba bu Brangelina olayı yüzünden soğudum kendisinden (evet o köfte dudaklı, evinde ufak çapta bir Birleşmiş Milletler yaratma heveslisi, iskeletor Angelina’yı sevmiyorum lan, var mı? :P) Neyse, işte size hikaru’nun top aktörleri, buyrunuz:

Mansiyon ödülü: Robert Downey Jr. Geçmişteki tüm vukuatlarına rağmen o kadar iyi bir aktördür ki, dibe vurmuş kariyerini resmen en baştan inşa etmiştir. Sırf bunun için bile sever ve takdir ederim onu. Ayrıca çok güzel bir burnu var :) Sherlock Holmes’un ikincisini iple çekiyorum sevgili Iron Man! ^^

5. Jim Parsons: Nam-ı diğer Sheldon! Kendisi hakkındaki görüşlerimi(zi) galiba şu grafik daha iyi özetleyecektir:

Evet, o IQ’su 200 ama EQ’su 20 olan manyak fizikçi Sheldon tiplemesi olmasa bu sitcom bu kadar güzel olmazdı! Onun “bazinga!” derken suratının aldığı ifadeye gülmeyen varsa hakkaten dertli bir adamdır dostum :P Ayrıca 73 doğumlu olup 25 gösterdiği için ayrı bir “vaovv!”u hak ediyor. Ehem, sırrını bize de versen Sheldon kardeş??

4. Jason Segel: Bu dev adamsa şirinliği ile gönlümü kazanan bir isim. Hatta sizi şaşırtacağım belki, ama pek çoklarının aksine How I Met Your Mother’da benim favori karakterim Barney değil, Marshall’dır. Evet, o çocuk ruhlu koca adama bayılıyorum :) Lily’ye olan sadakati gözlerimi yaşartıyor! :) Jason Segel şimdilik Forgetting Sarah Marshall, I Love You Man gibi vasat filmlerde rol alsa da bundan çok daha iyisini yapabileceğini biliyor ve heyecanla takip ediyorum kendisini. (2011 sonbaharında kendi yazıp yönettiği “Muppet show” filmi gelecek; bakalım nasıl bir iş çıkarmış?)

3. Johnny Depp: Bu adam var ya bu adam: Kılık değiştirme ustası, en manyak rollerin (Mad Hatter… Jack Sparrow..), en cool rollerin (Roux-Chocolat), en nahif rollerin (Edward Scissorhands… Gilbert Grape…) başarılı oyuncusu, hafiften Uzak Doğulu hatları olan (çıkık elmacık kemikleri ve o dudaklar…) hem yakışıklı hem de süper oyuncu olan adam: Hey dostum, sen insan mısın lan?! (Madame Tussauds müzesindeki balmumu heykeline yanaktan öpücük kondurduğum bi resmim var; acaba buraya eklesem gerçek zanneden olur mu? :P) Hiç gocunmadan her kılığa girebildiği için kendisini tebrik ediyor ve Allah sahibine bağışlasın, bi de Allah Tim Burton’dan ayırmasın deyip geçiyoruz :)

2. Michael C. Hall: Kendisini sinemada pek göremesek de (Gördüğümüzde de sonuç pek iç açıcı olmuyor: The Gamer felaket bir filmdi!) Michael C Hall’un aktörlüğü tek kelimeyle harikuladedir. Six Feet Under’daki rolüyle Dexter’daki halleri arasında bir gram benzerlik yoktur; bunu nasıl başarmaktadır, hiçbir fikrim yok… Valla helal olsun… 2010da Golden Globe’u alınca kendim almış kadar sevinmiştim. Üstelik o zamanlar kanserle boğuşmaktaydı :( Neyse ki atlattı ve Dexter’la bir sezon daha evlerimize konuk olacak. Çok yaşa Michael, ve bol bol dizi ve film yap bize!

Veeee işte en sevdiğim aktör: Dı nı nı nıııııııın!

1. Leonardo DiCaprio: Ehu ehu, durun, klasik bir Titanic sendromu değil bu! Leonardo’yu ilk kez (hepimiz gibi) Titanic’le tanısam da, o zamanlar tıfıl, sıradan bir oğlandı gözümde. Evet, baby-face ve sarışın sever olduğum halde (üstelik de o sıralarda her yakışıklıdan etkilenmeye meyilli bir ergen olmama rağmen!) beni cezbetmemişti. (Allah Allah, niye öyle olmuş ki acaba? Hayret… :P) Sonra üniversite 1deyken falan sanırım, Catch Me If You Can’ini izledim, ve ondan sonra hiçbir filmini kaçırmadım. Ve sevgili Leo (hey dostum, sana Leo dememde bir sakınca yok, di mi? güzeeel…) beni hiç hayalkırıklığına uğratmadı: The Aviator, The Departed, Blood Diamond… birbirinden iyiydi. Shutter Island, geçen yıl izlediğim en iyi psikolojik gerilimdi. Ve elbette Inception: Bence Oscar almalıydı! Kısacası sevgili Leo, harika seçimleriyle benim all time favori aktörüm olmayı başardı: Artık onun filmlerine gözü kapalı gidiyorum, çünkü iyi filmler olacağından eminim. Keep up the good work Leo! ;)

Şimdilik aklıma gelenler bunlar… Bu arada fark ettiyseniz listede orta yaşın üzerinde hiç isim yok. Eğer yaşlı aktörleri de işin içine katarsak Jeff Bridges, Anthony Hopkins, Robert De Niro ve Al Pacino da listeye girmeli… Eğer Avustralyalı/İngiliz aktörlerden bahsedeceksek Colin Firth, Christian Bale ve Hugh Jackman olmazsa olmaz! O listeleri de isteyen başka arkadaşlara bırakıyor ve şimdilik kaçıyorum, ja ne! ;)

About hikaruivy

a big fan of shoujo animes/jdramas/kdramas loves to eat, write, read and watch!
Bu yazı sinema içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

En Sevdiğim Amerikalı Aktörler için 13 cevap

  1. Aslı dedi ki:

    ben bunun kore ve türkiye versiyonunu da bekliyorum ;)

    • hikaruivy dedi ki:

      @aslı: ahh, yok canım, senin yazılarının altında yorum olarak bütün ergen sayıklamalarımı kustum zaten :D :D daha fazla yazarsam “oppaaaa!” diye bağırışan liseli kızlara benziycem :P belki biraz zaman geçip araya başka yazılar girerse olabilir; ama şimdi yazıp blogdaki seviyeyi düşürmeyeyim :D :D

  2. besra dedi ki:

    hikaruivy: amma zevksizmişsin :P listendeki tek yakışıklı Johnny Depp :) madem öyle bende ilk beşimi söyliyeyim sıralamam hem yakışıklılıklarıyla vede oyunculuklarıyla beyendiğim actorlerdir 1.Edward Norton 2.John Malkovich 3 Benicio Del toro 4 Tom Cruise deyinmeden geçemiyeceğim kendisi çocukluğumun aşkıdır :) 5,Mickey Rourke efendim bunlarda benim ilk beşim :)

    • hikaruivy dedi ki:

      @besra: hahaha :D :D ama dikkat edersen oyunculuk ve kariyeri ön plana aldım; yoksa bilirdim ian somerhalder’ları, wentworth miller’ları döşemeyi :D :D bu arada tom cruise hariç listendeki aktörleri ben de severim; hatta benicio del toro’yu daha erken hatırlasam belki kendi listeme de alabilirdim. ama tom cruise bana fazlasıyla antipatik geliyor, scientology zırvalığından mıdır yoksa başka şeyden mi bilemiyorum…

  3. makinosev dedi ki:

    Aslı farkında olmadan mim mi başlattı ne, sizin bu yazıları gördükçe ben de gaza geliyorum =)) listen de göz dolduruyor, birine bile ay bunun nesini beğeniyorsun demedim hiç :D
    özellikle de Robert Downey Jr.’a laf eden taş olsun :P onca filminin arasından ben onu hep Marisa Tomei ile oynadığı only you filmi ile hatırlıyorum, tabi bir de Ally McBeal vukuatı var :))) sting dolgulu “Every Breath You Take” yorumu ne güzeldi ahhh :D
    jason segel’i ben de beğeniyorum ama cidden film konusunda kimse onu kaale almıyor şimdilik forgettin sarah marshall’da sarah’a yatak odasında yaptığı “şap şap” gösterisinde çok acıdım kendisine, surat ifadesinden onunda kendinden bir an nefret ettiği anlaşılıyordu zaten, yine de severiz kendisini her daim :)
    micheal’ı ben de ilk six feet under’da sevmiştim, six feet under da ne diziyde öyle:) alan ball amcanın trueblood’ını izliyorum şimdi de :)
    jim 73lümüymüş ohaaa! diyorum :D
    johnny depp ve winona ryder ikilisinin aşkını çok kıskanırdım eskiden, sonra kate moss geldi derken ikisinin karışımı vanessa paradise =))) (bluejean, sinema(hala var mı bu dergi ya) ve hey girl okuyarak büyüyen ben için filmlerden önce magazin gelir, farketmişsindir sanırım =)) )
    leonardo ise her daim benim için jack değil romeo’dur, o nasıl güzel bir uyarlamadır, çok da iyi oyunculuk çıkarmıştı orda da, ben ortaokuldayken ilk kankam leo hastasıydı ben de brad pitt, ikimizinde mavi geniş klasörleri vardı, sene 1996… ağzına kadar leo haberleri olan bir dosya gözünün önüne getirmen yeterli hikaruivycm, oyüzden ilk dönem filmlerini az çok bilirm. basketball günlükleri filminde çok ağlamıştım, o zamanlar internet olmadığı için eski filmlerini bulmak da zordu, yine de johnny’nin küçük kardeşini oynadığı What’s Eating Gilbert Grape’i korsan vcd olarak bulabilmiştim =)) hey gidi günler hey :) bu arada leo’ya çocukluk arkadaşım gözüyle bakıyorum ama çingum sen hiç endişe etme, saygılar fem :P

    • hikaruivy dedi ki:

      @makino: yaz çingum, ne duruyorsun? hatta ortaya karışık bişi yap; koreli, türk, amerikalı, hepsi olsun, gözümüz gönlümüz şenlensin :D

      robert downey jr’lı ally mcbeal bi başkaydı bea… onun bölümlerini baştan izleyesim geldi inan ki… true blood alan ball’un mu?! oh my goddd! o_O ben bilmiyodum bunu. o zaman izlenmeye değer olabilir; ben onu da vampire diaries ve bilumum vampirli canavarlı dizi kategorisine koyup yüzüne bile bakmamıştım. vay bee…

      leo’nun romeo ve jülyet’i titanic’ten sonra diil miydi? :P orda bi zamanlama hatası yapmışım, pardon! o zaman titanicle değil, romeo-jülyetle tanıdık leo’cuğumuzu. basketbol günlükleri filminde ben de ağlamıştım yaa :( gilbert grape’te ise johnny’nin gölgesinde kalsa da, gerçekten özürlü olduğunu düşündürtecek kadar iyiydi! ben bu adamı boşuna sevmiyorum :) :) ama yanlış anlama, ben de birader gözüyle bakıyorum kendisine, bi kere çok büyük (arada on yaş var… benim gibi bir çıtırcı için kabul edilemez :P) ve zaten ben onun ligine giremem bile: bar rafaeli’ler, blake lively’ler, piiiiii! :D :D :D

      • makinosev dedi ki:

        valla yazacağım cidden, ama ajusshi listesi olacak bana çıtır gelmiyo anam :P gerçek hayatta ajusshi sevmem ama beyaz ekranda güzel duruyorlar iyi mi :P
        1996 romio cülyet 1997 taytenik… 1 seneyle arayla çekildiği için sorun değil, zaten taytenik gişe filmiydi, çoğu kişi için leo’yu ilk gördükleri filmdir büyük ihtimal :)
        leonardo ne demi moore’lar ne güzeller gördü valla, demi ile olan skandalından sonra bruce wills fena sinirlenmiş nerdeyse sokak sokak leo’yu arayıp kuytuda sıkıştıracak yer aramıştı diye bir de manşet olmuştu o dönem :) çok gülmüştüm ama yaa:) demi de bak çıtırcı çıktı senin gibi, önemli olan hangi çıtıra meyil ettiğindir, geleceği olana oy vermek! en iyisi:D

  4. hayalmiyim :) dedi ki:

    seçtiğin oyuncular mükemmel başka ne denir ki :D
    robert downey jr. bayıldığım ikinci amerikalı aktördür (birincisine de gelicem birazdan) ben sherlock holmes’u kafasında şapka gözünde yuvarlak çerçeveli gözlükle gezen, iki lafından biri indeed olan bir ingilizcik olarak hayal ederdim hep, taaa ki robert downey jr.’a kadar. nasıl bi tiplemeydi o bayıldım harbiden ve ikincisini merakla bekliyorum ben de :D
    birinci bayıldığım amerikalı aktör tabii ki johnny depp. en sevdiğim üç rolü ‘kaptan’ jack sparrow, edward scissorhands ve willy wonka’dır. willy wonka’nın mükemmel beyaz dişleriyle sırıtmasına ve eldivenlerinin gıcırtısına bayılıyorum :D yurt odamı süsleme şerefine erişen tek aktör de kendisi olmuştur ayrıca :D
    ahh sheldon, o diziyi çekici kılan büyük etkenlerden birisi tabiiki :D dizi çok eğlenceli bu yaz izlemeye devam etmeyi düşünüyorum ama en çok da sheldon’ı izlemeye devam etcem sanırım :P
    leonardo diyince de benim aklıma “sıkıysa yakala” ve “romeo ve juliet” gelir hep. iki filmini de bayılarak izlemiştim ama son filmlerini izleyemedim henüz. evde dvdleri var fırsatını bulur bulmaz izlicem ama :D
    bugüne kadar hakkında dosya oluşturacak kadar sevdiğim tek aktör johnny depp olmuştur, kendisi bi tanedir :D artık Lee Min Ho’m da var ama onun yeri ayrı :D

    • hikaruivy dedi ki:

      @hayal: vuuu, burda da zevklerimiz tuttu çingu :D :D korkarım sungkyunkwan’ı izledikten sonra sen de joong ki hayranı olacaksın ve bi de o konuda kapışıcaz :D :D :D yok yok şaka yaptım, korkma: min ho’nun gözündeki yerini kimsenin alabileceğini sanmıyorum :D

      bense johnny’nin bi tek willy wonka tiplemesini sevemedim galiba :P acayip derecede… hımm, nasıl desem… gay geldi galiba :D :D beyaz pudra falan… böyk :P

      big bang theory’nin son sezonunu ben de izlemedim; bu yaz izlemeyi planlıyordum. zaten 20 dklık bölümler, bir günde bile bitiririm ben onu :P sonra twitterda geyiğini yaparız ;)

      • hayalmiyim :) dedi ki:

        ne biliyim ben çok gülmüştüm wonka’ya :D galiba işin içinde johnny olunca gözüm başka birşey görmüyo :D ama şu bir gerçek ki hangi rolü alsa altından kalkıyo, oynadığı filmler hep akıllarda yer ediyo :D
        joong ki’yi moon jee olarak sevdim bile :D ama lee min ho johnny depp’i tahtından ettiğine göre yerini kimseye kaptıramaz artık :D

  5. masalevi dedi ki:

    eveeet senin de leonardocu olduğunu tahmin etmiştim ben yuppiii:) adam kendini aştı ya, her filminde ağzım biraz daha açık kalıyor.. jim parsons, johnny depp… ohoo tüm sevdiklerini seviyorum aslında ben de :) gerçi Koreli çıtırlarımıza göre bu adamlar baya bi ajussi kalıyor ama olsun onlara da ihtiyaç var sonuçta.. hem senden robert pattinson beklemem yani :) bir kaç aktör de ben ekleyeyim tam olsun: Jim Carrey, George Clooney ve Nicolas Cage. bu adamlara da sevgilerimizi yolluyoruz^^

  6. mavi dedi ki:

    Benim listemden iki kişi var sende de. Sheldon kaçlıymış kaçlııı? Yuh anasını satayım :P

  7. akirafa dedi ki:

    ah Johnny Johnny johnny diye kendimden geçiyorum şu an :D Sheldoncığımı hele bir listene almıyaydın var yaaaa :P Zevkli kız olduğun bir kez daha kanıtlandı aferim :D

Bir Cevap Yazın

